Manal Venhorst

Gestart door Amezian, 21/06/2004 om 13:53:10

Amezian

Laatst was er in het AD een intervieuw te lezen met Manal Venhorst(30).Ze is een Nederlandse vrouw die zich op haar 14e bekeerd heeft tot de Islam.Haar zus die zich ook bekeerd heeft en met een Marokkaan getrouwd was regelde voor haar een huwelijk met de Imam van de plaatslijke moskee in Dordrecht.Het huwelijk mislukte uiteindelijk door botsende visies en omdat de man 'losse handjes'had ,zoals ze zelf omschrijft.Maar ondanks de scheiding bleef ze trouw aan de Islam en noemt die een 'toffe' godsdienst.
En last but not least velt ze een keihard oordeel over onze cultuur. Ze noemt die o.a. 'hypocriet' en 'roddelziek'.Een verhaal kortom van een Nederlandse vrouw die onze gemeenschap van binnenuit kent en ons een spiegel voorhoudt.

En over dat oordeel kan ik haar geen ongelijk geven.

Samariaan

#1
arme zuster kan haar geen ongelijk geven wat betrefd het roddelen. Je moet de mannen eens zien in de moskeeen net voor en net na het gebed...

abrid

#2
Ja heb ik ook gelezen en ze doet voor een vereniging genaamd Imazighen?

Masja

#3
roddelziek en hypocriet?   komt óveral voor die eigenschappen...zéker in europa en amrekia

Amezian

#4

Citeerarme zuster kan haar geen ongelijk geven wat betrefd het roddelen. Je moet de mannen eens zien in de moskeeen net voor en net na het gebed...
Nou, ik denk dat wij de arme zusters/broeders zijn die zo'n systeem in stand houden, niet kritisch zijn over ons zelf om te kijken wat wij kunnen veranderen!

Amezian

#5

CiteerJa heb ik ook gelezen en ze doet voor een vereniging genaamd Imazighen?
Ja, ze is actief in een Islamitische vrouwenvereniging en een Amazigh-vereniging(ik weet niet welke).

Amezian

#6

Citeerroddelziek en hypocriet?   komt óveral voor die eigenschappen...zéker in europa en amrekia
Nou, als we zo gaan redeneren verandert er nooit wat!

Idir


Roddelziek ??? Dan heeft ze mijn buurvrouw nog niet ontmoet.... en nee zij is geen Marokkaanse! ;)

Urmaksen

wie geeft haar het recht omover ons te oordelen

Dora

#9
Citaat van: Urmaksen op 16/07/2004 om 23:25:25
wie geeft haar het recht omover ons te oordelen

dat vraag ik mij ook af ja ::)...

als de relatie nog gaande was dan zou ze heeeel anders zich hebben geuit....ongeloofelijk hoe de mens in elkaar zit..zelfs een "moslim".....

Sa3ieD

Gisteren zag ik ook een programma op tv over volgens mij Amerikaanse of Engelse vrouwen die zich tot de Islam bekeerden. Zij zeiden dat zij wel de ware islam konden zien, anders dan hun geboren moslim zusters/broeders.

Urmaksen

wat een bullshit........ik heb toch al niksmet de islam

Sa3ieD

Citaat van: Urmaksen op 17/07/2004 om 14:57:37
wat een bullshit........ik heb toch al niksmet de islam
Reageer dan niet domme boer. Als je niets te zeggen hebt moet je gewoon niet reageren PUNT

Dora

Citaat van: Sa3ieD op 17/07/2004 om 14:49:16
Gisteren zag ik ook een programma op tv over volgens mij Amerikaanse of Engelse vrouwen die zich tot de Islam bekeerden. Zij zeiden dat zij wel de ware islam konden zien, anders dan hun geboren moslim zusters/broeders.

ergens hebben ze wel een punt...

als je geboren bent in een moslim gezin dan neem je dingen vaak als vanzelfsprekend...terwijl als je daar later in rolt je stil bij dingen gaat staan en naar uitleg/info gaat zoeken...

Urmaksen

Citaat van: Sa3ieD op 17/07/2004 om 14:59:14
Citaat van: Urmaksen op 17/07/2004 om 14:57:37
wat een bullshit........ik heb toch al niksmet de islam
Reageer dan niet domme boer. Als je niets te zeggen hebt moet je gewoon niet reageren PUNT

waarom domme boer