Manal Venhorst

Gestart door Amezian, 21/06/2004 om 13:53:10

Dora

Citaat van: Bouyafa op 03/09/2004 om 16:49:55

Wat roddels betreft denk ik inderdaad dat het overal voorkomt alleen is het bij ons een graadje erger. waarom? Hollanders (bv) roddelen ook over elkaar maar als je het verder vertelt aan het slachtoffer gaat de roddelaar  je ook niet scheef aankijken. Bij ons is het zo dat  X  aan je verteld wat Y over je zei met een waarschuwing dat je aan Y niet vertelt wat X aan je heeft verteld. Ik word hier schijtziek van. Mensen die mij kennen vertellen mij ook geen roddels meer over mij omdat ik ze altijd waarschuw dat ik zo maar navraag ga doen bij de roddelaar.

uhhm ik weet niet wat jij onder het term "roddelen"verstaat..maar is dat niet logisch??????.....als ik jou wat vertel en zeg erbij vraag maar na..dan is het geen roddel meer nietwaar??...daarnaast zijn er veel "soorten roddels"..de en zegt dat je positieve reacties niet onder roddelen mag tellen ook al is de persoon niet bij..de ander zegt dat het toch roddelen is omdat die persoon er niet bij is. daarnaast is roddelen op zich niet eens zooooooooooooo erg..zolang je maar geen leugens verteld..dus met andere woorden een schepje erboven op gaat doen om het verhaal wat spannender te maken...

iedereen roddelt..en als iemand mij durft tegen te spreken dan daag ik hem/haar uit..voor een test...

Sannoe

Logischerwijze gaat het hier om kwaad over iemand spreken in zijn/haar afwezigheid. Ik kan me niet voorstellen dat deze vrouw de positieve verhalen over iemand bedoelt. Persoonlijk heb ik het over kwaad spreken over iemand. Het andere is er niets mis mee daarom zeggen de nederlanders als je jezelf de hemel inprijst: Praat niet over jezelf, dat doen wij als je weg bent