Manal Venhorst

Gestart door Amezian, 21/06/2004 om 13:53:10

Dora

Citaat van: tfoecht op 27/07/2004 om 19:59:35
lopende lach, niet dat het wat uitmaakt, maar voor de duidelijkheid, ik ben een dame, dus geen vriend :)
en met bovenstaande vind ik dat je jezelf alleen maar ontkracht, als we de hedendaagse cultuur geen cultuur kunnen noemen, waar strijd jij dan voor???
in ieder geval niet voor de verkrachting van pony's..

ik strijd voor de schoonheid van mijn taal, cultuur. voor de gelijkheid van onze vrouwen die door bepaalde wetten steeds als half persoon worden gezien > dit ze3ma door islamitische wetgeving..

tfoecht

cultuur is een mengelmoes van handelingen, rituelen en gebruiken die voortkomen uit een bepaalde gedachtengang in een beepaalde periode, gebied etc etc. Het is dus zeer afhankelijk van allerlei factoren. Een paar kenmerken van de amazigh cultuur die nu even bij me opkomen zijn bijvoorbeeld, TROTS, VRIJGEVIGHEID, DE o zo bekende uitspraak, JA MAAR HIJ IS EEN MAN, DUS MINDER ERG.. etc etc

tfoecht

in ieder geval niet voor de verkrachting van pony's..
dit slaat als een tang op een varken, om maar een typisch nederlands spreekwoord te gebruiken

ik strijd voor de schoonheid van mijn taal, cultuur. voor de gelijkheid van onze vrouwen die door bepaalde wetten steeds als half persoon worden gezien > dit ze3ma door islamitische wetgeving..

Ik ben er absoluut van overtuigd dat de islamitische wetgeving meer vrijheid betekent voor de vrijheid van een vrouw dan de denkwijze over de vrouw ( op sommige gebieden) binnen de amazigh cultuur, zie mijn voorbeelden boven !!

Dora

Citeer

Verlos de gemeenschap van rotte appels
Citeer
kijk dit is wat ik de hele tijd probeer duidelijk te maken inderdaad...heel goed..

tfoecht

Ahraifi

x

Aghzayfu

Citaat van: Ahraifi op 28/07/2004 om 10:03:02
Citaat van: Aghzayfu op 27/07/2004 om 20:05:43
Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 18:24:16
Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:11:57
Wat zijn onze problemen dan in godsnaam!Je loopt er omheen alsof je bang bent om in een put te vallen.NOEM ZE!
Wat dacht je van drugshandel? Dat is strafbaar en geeft ons een slecht imago. Dus iemand die in die business zit wil praten over onze problemen? Dat maakt je toch niet geloofwaardig of wel?

Azul fellak,

HE-LE-MAAL mee eens. Het zijn de Irifyen zelf die zich naar de verdommenis helpen. Ahraifi probeert in principe de Marokkaanse gemeenschap kapot te maken.

En Ameziane, kom je mij nog vertellen waar de oorzaak vandaan komt? Het probleem zijn jullie zelf!!! Verlos de gemeenschap van rotte appels als Aharaifi, en het komt nog wel goed met jullie.

Bitter, maar wel de klotewaarheid.

Timensiwen
Na alle racisme en onderdrukking die wij IRIFIEN al te verduren hebben gehad komt meneer SUPER SOUSSI ook even zout op de wond smeren.Ga terug naar je SUSLAND man en zwelg in je SUS zijn,vreet je vol met SUS gerechten en SPREEK enkel met SUS mensen.Jij bent een racist en een supremacist,het ergste is dat jullie niks voorstellen met je sus.Als je nou een blanke amerikaan was geweest dan had ik het begrepen maar je bent uit zuid-marokko gekomen.Marokko is een 3e wereldland volgens de boeken,misschien dat je dat bent vergeten!Jouw kijk op de wereld doet me huiveren,volgens mij heb jij niks van de wereld gezien.Zorg ervoor dat AHRAIFI uit de gemeenschap verdwijnt en JULLIE zijn van JULLIE rotte appels verlost.Waar reken jij je eigen toe?Je doet me denken aan iemand die net van de lagere school komt.Je niveau van denken is beschamend laag.Ik ken brugklassers die intelligentere meningen en kijk op het leven hebben.Jouw uitspraken verwacht ik eerder bij een hardcore LPF fanaat die zijn of haar basisschool niet heeft afgemaakt .En als ze jou AMAZIGH noemen dan denk ik dat ik liever eskimo word.Je valt me aan op iets dat keurig in de opiumwet staat beschreven.Iedereen is vrij om een gelegenheid te openen en van daaruit softdrugs te verkopen.Dat staat in de nederlandse WET,tot groot ongenoegen van de rest van europa maar het staat er.Ook is het zo dat een uitbater van zo een gelegenheid een BEWIJS VAN GOED GEDRAG moet hebben.Om het je in lagere school termen uit te leggen:men mag geen strafblad hebben,dus niet crimineel zijn.

Never argue with an idiot,first he will drag you to his level and then will finish you with his advanced idiotness.

Azul,

Hahahaha! Wat zielig, toch! Ik ben onderdrukt, dus mag ik alles, tazzzzzzzz!  Moet ik mij minder gaan voelen omdat ik geen Amerikaan ben? Blank ben ik al, vriend! Maar dat maakt mij geen racist of iets dergelijks. Ik zei het al, je hebt last van extreme minderwaardigheidscomplexjes!

De waarheid is een bittere pil om te slikken, kortom je bent geen MAN! Je kan je brood niet eens verdienen op een manier die tenminste eerlijk is. Nee, jij verdient je brood door andere mensen te bedwelmen en je mag mij komen vertellen dat het allemaal op een "legitieme" gebeurt, maar dat interesseert me geen zak!!!

Jij vindt mij niveau SUPERGEVAARLIJK en dan ga je rare sprongen maken en probeer je op zieke manier mijn hele SUS achtergrond zwart te maken, maar goed. Jij bent niet belangrijk Het enige wat jij bent is een plaag voor de Marokkaanse gemeenschap en vooral die van de Riffijnen.

Tenslotte, het gaat hier niet om SUPERSOUSSI, maar om problemen in de Marokkaanse gemeenschap. Met een oplossing komen kan jij niet, want jij bent een van de oorzaken die de Marokkanen naar de verdommenis helpt, ewa gssi ghilad!!

Een beter milieu begint bij jezelf, aya agheyour.

ameziane

Citaat van: tfoecht op 26/07/2004 om 16:01:57
als ik zo een beetje de reacties op de stelling lees dan kan ik niet anders concluderen dan dat er hier en daar niet op inhoud, maar op betrekkingsniveau wordt gediscussieerd. Het is misschien wel een beetje  logisch, er wordt immers een 'harde statment' gemaakt. Toch vind ik die reacties echt typerend voor ons imazighen. Wij kennen geen zelfkritiek, het ligt altijd buiten onszelf.
De Islam leert ons eerst naar onszelf te kijken, sterker nog de islam IS zelfkritiek 

Toevallig was het nu een nederlandse die naar buiten is gekomen met waarheden die wat mij betreft vaststaan als een rots. Ik kom uit rif, en ik denk er precies zo over.
Onze cultuur heeft ons behalve al die mooie tradities ook bepaalde denkwijzen meegegeven waar ik me aan erg. Oh ja ook even reagerend op iemands reactie, ik weet niet meer van wie, maar er bestaat geen islamitische cultuur. De islam is een godsdienst, die wordt belijdt door mensen uit verschillende culturen. Cultuur is onderhevig aan invloeden die voortkomen uit tijd, ISLAM niet.

Ik kan talloze voorbeelden noemen uit onze cultuur waar ik niet blij mee ben. ALmohim , conclusie: Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn

allasian

Dan moet ze dan maar niet meer met die buitenlanders omgaan.
Maar dankzij hun is zij met de Islam in aanraking gekomen,wellicht.
Wat verwachtte zij dan??Als of de Marokkaanse cultuur aan haar verwachtingen moest voldoen. Wat voor geavancheerde beschaving had zij verwacht?
En dan is het een smerige streek om dan alleen de negatieve dingen er uit te halen en dan nog zelfs nog daar mee de publiciteit op te zoeken.
Ja dat is toch een rotstreek.

Ahraifi

x

tfoecht

Citaat van: Ahraifi op 31/07/2004 om 16:47:24
Blijf gewoon bij je eigen soort dan kun je gewoon van een nederlander een pak slaag krijgen,geen haan die er naar kraait.

dit slaat ook nergens op.....

Ahraifi

x

ghoekrimoe

tfoecht

ahraifi, je hebt gelijk als je zegt dat wij marokkaanen op het moment een hot item zijn, maar om dan gelijk zo een conclusie te trekken vind ik een beetje ver gaan. Misschien bedoelde je het niet serieus, ik weet het niet, maar ik las het, en dacht meteen, that makes no sense.......

Dora

Citaat van: Ahraifi op 01/08/2004 om 10:38:57
Citaat van: tfoecht op 31/07/2004 om 20:05:56
Citaat van: Ahraifi op 31/07/2004 om 16:47:24
Blijf gewoon bij je eigen soort dan kun je gewoon van een nederlander een pak slaag krijgen,geen haan die er naar kraait.

dit slaat ook nergens op.....
Het slaat op het verschil dat er is wanneer een moslim zijn vrouw slaat of een nederlander.Ik heb een keer een verhaal gehoord van een oude nederlandse vrouw waar mijn nekharen van overeind zijn gaan staan.De arme vrouw werd 40! jaar als een boksbal gebruikt door haar NEDERLANDSE man en niemand die het wat intresseerde.Wij zijn tegenwoordig gewoon in de mode.Overigens vind ik dat je gewoon moet scheiden als het zover komt.

da klopt..maar ach..waarschijnlijk komt dat doordat het niet iets is van hun cultuur en bij ons wel ::)...als we de mensen hier mogen geloven!!