Manal Venhorst

Gestart door Amezian, 21/06/2004 om 13:53:10

Ahraifi

x

Dora

dus jij houdt van zuur..net als de aith waryegher :P...

Ahraifi

[

Dora

nou ze maken zich soms druk om onbenullige dingen...ze zijn heeeeel grappig en lief..maar kunnen flink hard zijn...net als de appel..zuur maar lekker sappig..hehehe

Ahraifi

x

Dora

ahh gossie..vergeet de glijbaan niet..zijn ze gek op..

azul.

tfoecht

soebhaan allah, jammer dat de discussie zo'n wending gekregen heeft.
Blijkbaar begrijpen sommigen niet de essentie van de boodschap, namelijk dat er in onze cultuur,( en ik maak dan de vergelijking met godsdienst )genoeg werk aan de winkel is. Ik zal een voorbeeld noemen. In onze cultuur wordt er nog steeds met twee maten gemeten als het gaat om jongen/meisje. Dit is zo, omdat de vrouw in onze cultuur gelijkstaat aan kuisheid en de eer van de familie door meisjes wordt gedragen. Dit is TYPISCH cultuur, en heeft hamdolilah nix met godsdienst te maken. Dit is zo hypocriet!!
Nog een voorbeeld uit onze cutuur, nu we toch op de toer van 'fouten maken' zijn, als een vrouw dan een misstap heeft begaan, heeft ze voor de rest van haar leven een etiket opgeplakt gekregen. Terwijl in de islam hamdolilah tawba bestaat., dus ook weer zoiets..., en dan heb ik het nog niet eens over die achterlijke tradities waarbij er rituelen aan te pas komen die zogenaamd tegen het boze oog zijn, dit is nog het ergste van allemaal, namelijk SHIRK

lmohim, wat ik duidelijk wil maken is dat onze cultuur genoeg elementen bevat die voor verbetering vatbaar zijn. PUNT.

tfoecht

oja, zelfreflectie vergt een dosis zelfkennis en zelfvertrouwen..

Dora

de oprichter van deze cultuur zou veroordeeld moeten worden man..zoveel mensen die er tegen zijn....

tfoecht

lopende alch, je trekt verkeerde conclusies, niemand is tegen onze cultuur, alleen stellen we bepaalde cultuur-elementen aan de kaak, waarvan velen denken dat die meer kwaad dan goed doen. Je moet je ook niet aangevallen, voelen, dat is absoluut niet de bedoeling

Dora

je moet 1 ding begrijpen vriend > cultuur is niet iets van een paar maanden of jaren..als je echt cultuur wil dan moet je eeuwen terug gaan..dat is cultuur...dat hedendaagse look a like cultuurtje is geen cultuur..dat is een mengsel van onze mooie oude cultuur, islam en persoonlijke aanvullingen.

Aghzayfu

Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:30:28
Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 18:24:16
Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:11:57
Wat zijn onze problemen dan in godsnaam!Je loopt er omheen alsof je bang bent om in een put te vallen.NOEM ZE!
Wat dacht je van drugshandel? Dat is strafbaar en geeft ons een slecht imago. Dus iemand die in die business zit wil praten over onze problemen? Dat maakt je toch niet geloofwaardig of wel?
Ha dacht je,nu heb ik hem.Ik heb een zaak met alle vergunningen en betaal per maand zoveel belasting en andere lasten waar jij een jaar van zou kunnen leven.Als je wilt dan fax ik je papieren van mijn boekhouder waar keurig netjes softdrugs staat.Of jij dat verwerpelijk vindt is jou zaak maar de belasting en de rest zijn heel blij.Wat zijn je overige punten?

Azul Ahraifi,

Mensen zoals jou helpen andere mensen naar de verdommenis. Kom je me nog vertellen wat voor problemen jouw Rifijnse gemeenschap heeft en hoe deze opgelost kunnen worden?

Gatverdamme!

tfoecht

lopende lach, niet dat het wat uitmaakt, maar voor de duidelijkheid, ik ben een dame, dus geen vriend :)
en met bovenstaande vind ik dat je jezelf alleen maar ontkracht, als we de hedendaagse cultuur geen cultuur kunnen noemen, waar strijd jij dan voor???

Aghzayfu

Azul,

Kan iemand mij vertellen uit welke eigenschappen de Rifijnse cultuur bestaat?

Timensiwen

Aghzayfu

Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 18:24:16
Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:11:57
Wat zijn onze problemen dan in godsnaam!Je loopt er omheen alsof je bang bent om in een put te vallen.NOEM ZE!
Wat dacht je van drugshandel? Dat is strafbaar en geeft ons een slecht imago. Dus iemand die in die business zit wil praten over onze problemen? Dat maakt je toch niet geloofwaardig of wel?

Azul fellak,

HE-LE-MAAL mee eens. Het zijn de Irifyen zelf die zich naar de verdommenis helpen. Ahraifi probeert in principe de Marokkaanse gemeenschap kapot te maken.

En Ameziane, kom je mij nog vertellen waar de oorzaak vandaan komt? Het probleem zijn jullie zelf!!! Verlos de gemeenschap van rotte appels als Aharaifi, en het komt nog wel goed met jullie.

Bitter, maar wel de klotewaarheid.

Timensiwen