Manal Venhorst

Gestart door Amezian, 21/06/2004 om 13:53:10

Dora

wat is zijn die quote's irritant..willen jullie ze wissen..het is een heel trap onder de hand...

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 17:46:15
Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 17:41:52
Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 17:34:44
Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 17:26:21
Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 16:09:43
Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 15:35:52
Citaat van: tfoecht op 26/07/2004 om 17:45:55
Je moet het natuurlijk wel genuanceerd zien. Tuurlijk is het niet zo dat een hele cultuur niet deugt, nogal wiedes...
Er lopen hier wat mensen rond die in zwart/wit denken en een ALLES of NIETS-mentaliteit hebben. Natuurlijk zijn er positieve dingen in onze cultuur(die ontbreken in de Nederlandse) bijv. gastvrijheid,gemeenschapszin(i.p.v. dat individualisme), respect voor ouderen(met name ouders) enz. enz.

Maar de minder positieve moeten wij ook kunnen benoemen en een oplossing daarvoor zoeken.
Dan moet jij iemand zijn die vlees noch vis is.Je stelt wantoestanden van de imazighen aan de kaak zonder met een oplossing te komen.Het is makkelijk om te observeren en daarna je bevindingen op te schrijven maar dat kan iedereen.Het grootste verschil met de westerlingen is dat wij arm zijn en zij rijk basta.Zoals je weet doen mensen van de lagere sociale klasse de meeste misdaden plegen en andere dingen die eigen zijn aan armoe.Dus kom in het vervolg met oplossingen en niet met observaties want we worden al genoeg geobserveerd.
Het erkennen van een probleem is de HALVE oplossing, beste Ahraifi! Maar wij hebben het probleem nog niet erkend.
Verder zou ik jou respecteren als je niet verder meedeed met deze discussie, omdat jij ook bepaalde praktijken bezigt die niet door de beugel kunnen...
Mister proper is aan het woord.Welke persoon kan van zichzelf zeggen dat hij of zij perfect is.Geloof me,NIEMAND is perfect zelfs jij niet.Ik heb een diep respect voor eerlijke,rechtschapen,hardwerkende mensen maar ik ben er bitter weinig tegengekomen in mijn leventje.IEDEREEN had wel een minpuntje of een grote MINPUNT.Jouw minpunt is dat je denkt dat je perfect bent.Over onze problemen gesproken,ik heb nog geen oplossing van je gehoord.
Beste Ahraifi, je hebt mij niet horen zeggen dat ik perfect ben, verre van dat. Alleen onze Schepper is perfect. En de mens is zwak.
Maar wat ik hiervoor schreef(misschien heb je het niet goed lezen) is dat wij eerst moeten ERKENNEN dat er uberhaupt een PROBLEEM is. En in die fase zitten wij nu.
De problemen zijn reeds beschreven in de jaren 80 denk ik.Wat bedoel je met erkennen van problemen?
Het gaat erom dat WIJ onze problemen erkennen. Van de mensen die greageerd hebben erkennen de meesten niet dat er uberhaupt een probleem is. Dus een oplossing zoeken is een stap verder!

Dora

Citeer
De problemen zijn reeds beschreven in de jaren 80 denk ik.Wat bedoel je met erkennen van problemen?
Citeer

heel simpel..rond lopen bazuinen hoe achtelijk onze cultuur....dan ben je met het erkennen bezig...misschoen moeten we deze theorie van deze slimme mensen ook bij de arabs proberen..misschien dat we dan onze rechten weer terug krijgen...

Ahraifi

x

Dora

zijn antwoord; Laten we kijken hoe onze gemeenschap in het nieuws is, aan de hand van wat kranteartikelen van de laatste maanden.

*Ruzie tussen 2 drugsfamilies. Schietpartij vanuit rijdende auto's op klaarlichte dag in Utrecht. Dieptepunt was de schietpartij in Tanger met als resultaat 4 doden.

*Terreur tegen Hindoes.In de Schilderswijk in Den Haag breken Marokkaanse jongeren in in een hindoetempel en vernielen alles wat los en vast zit.

*Dumpen van gezinnen in Marokko. Marokkanen laten vrouw en kinderen tijdens vakantie achter in Marokko.

*Verkrachting van een pony in Utrecht. Dader bleek later een 65-jarige Marokkaan te zijn. De zaak haalde het parlement met vragen over diermishandeling.

*Op de voorpagina kopt het AD: 'Marokkaan geeft huisarts een klap'. Bleek te gaan om een man die niet wilde dat de huisarts zijn vrouw een hand gaf.

*De Free Record Shop werd voor duizenden Euro's benadeeld door diefstal uit het magazijn. De verdachten zijn Marokkanen.

tja onze cultuur zegt blijkbaar dat we pony's moeten verkrachten, huisartsen een klap moeten verkopen en noem maar op....

Ahraifi

x

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:11:57
Wat zijn onze problemen dan in godsnaam!Je loopt er omheen alsof je bang bent om in een put te vallen.NOEM ZE!
Wat dacht je van drugshandel? Dat is strafbaar en geeft ons een slecht imago. Dus iemand die in die business zit wil praten over onze problemen? Dat maakt je toch niet geloofwaardig of wel?

Dora

ahraifi zit je in de handeltjes..hahaha...vandaar je opmerking ik was arm en nu rijk a yemchoum..hahahaha...kan ik wat van je lenen nigh..moet nog wat dingen aflossen...en ga me niet vertellen dat onze cultuur dat niet toestaat..

Ahraifi

[

ameziane

Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:30:28
Citaat van: ameziane op 27/07/2004 om 18:24:16
Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:11:57
Wat zijn onze problemen dan in godsnaam!Je loopt er omheen alsof je bang bent om in een put te vallen.NOEM ZE!
Wat dacht je van drugshandel? Dat is strafbaar en geeft ons een slecht imago. Dus iemand die in die business zit wil praten over onze problemen? Dat maakt je toch niet geloofwaardig of wel?
Ha dacht je,nu heb ik hem.Ik heb een zaak met alle vergunningen en betaal per maand zoveel belasting en andere lasten waar jij een jaar van zou kunnen leven.Als je wilt dan fax ik je papieren van mijn boekhouder waar keurig netjes softdrugs staat.Of jij dat verwerpelijk vindt is jou zaak maar de belasting en de rest zijn heel blij.Wat zijn je overige punten?
Je gaat mij toch niet vertellen dat alles op een legale basis gebeurt? Je durfde ergens niet eens je woonplaats te noemen.

Dora

plaats je paspoort even hier op het forum ahraifi dan is meneer ook weer blij..tjonge jonge jonge..

Ahraifi

[

Dora

en hierbij heeft ahraifi de discussie gewonnen..meneer De Kleine heeft opgegeven...

ahraifi...you go bro..(y)....

Ahraifi

x

Dora

Citaat van: Ahraifi op 27/07/2004 om 18:56:29
Deze awaygher krijgt iedereen op de knees.Het was trouwens mister perfect en geen kleine.
amazian = klein...dussssssss...het zijn zijn woorden en niet die van mij...

en mister awaryegher >> wij hebben nog een appeltje te schillen hoor..