De zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland

Gestart door Matoub, 07/04/2005 om 20:01:24

Izwan

Citaat van: Matoub op 11/04/2005 om 14:37:43
Citaat van: Matoub op 10/04/2005 om 15:18:09
Lees wat deze Amazigh islamist zegt:
http://www.amazighworld.org/history/amazighophobia/morocco/yassine/yassine.php
Die islamist spreekt nu in het tamazight om de Berbers wijs te maken zoals uit de titel blijkt. Maarom richt hij zich niet naar de Arabieren gezien het feit dat ze machtig en de reden van de Amazigh-opstandje zijn?

http://www.aljamaa.com/arabic/detail_khabar.asp?id=2286&idRub=24 ( jij kan dat beluisteren indien jij er zin in hebt om tassoussit te beluisteren ).
Heb jij geluisterd wat hij zegt of gelezen wat hij geschreven heeft?

Rwezna


Zowieso lijkt t me moeilijk om wat te bereiken als mensen teveel stil blijven staan bij de onderlinge verschillen (mbt religie) het lijkt net of dit de imazighen splitst, als een amazigh de soennah wil volgen en tegelijkertijd voor de amazighzaak wil werken en als iemand niets van geloof wil hebben maar wel voor de amazighzaak wil werken, en alle anderen die hier tussenin zitten, dan zouden zij zich in het belang van de amazighzaak wel kunnen verenigen, en elkaars vershillen respecteren of gaat dat niet?

E3ber_Tastite

Citaat van: Izwan op 12/04/2005 om 11:31:50
Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?


Zwakpunten:
- Ze hebben geen respect voor Normen en waarden van Imazighen.
- Ze hebben geen duidelijke visie of strategie.
- Ze worden gebruikt door zionistische lobby.
- Ze zaaien verdeeldheid en haat binnen de Amazighe gemeeschap.
- Ze zijn niet democratisch..... enz

Oplossing:
- Ze moeten zich aanpassen aan de Imazighen mentaliteit.
- Ze moeten voor Imazighen belangen opkomen i.p.v. de belangen van zionisten.
- Er moet een duidelijke visie en strategie ontwikkeld worden.


Licht eens even al die punten op, en vooral graag de zionistische lobby???? geef eens voorbeeld van Imazighen die voor de Zionistische lobby opkomt, kom met manifesten waarin staat dat men voor de Zionisten opkomt.

Waar zie jij dat de bewusten voor verdeeldheid en haat zorgen, licht dat even toe.

Kortom je zit hier de Imazighen zwart te maken en van leugens te beschuldigen die helemaal niet bestaan. En vraag jezelf eens keer af, wat jij hebt gedaan voor de Amazigh-zaak dan hier te zitten te liegen over de Imazighen die wat werkelijk willen  doen voor de Amazigh-gemeenschap.

Matoub

#33
Een ander probleem voor de amazigh-identiteit is het bestaan van Berbers zoals Izwan.

Izwan

Citaat van: E3ber op 12/04/2005 om 13:00:11
Citaat van: Izwan op 12/04/2005 om 11:31:50
Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?
Ik vind dat de meeste mensen die actief zijn in de Amazighe bewegingen in Nederland hebben geen respect voor hun gelovige en of gearabiseerd broeders. Ze beschouwen islam en Arabieren als hun eerste vijand terwijl de geschiedenis van Imazighen nauw verbonden geweest met de islam en de Arabische cultuur. Daarnaast juichen ze de verwesterde Imazighen toe ook als ze geen enkele Amazigh normen en waarden hanteren zoals alcolisten en hoeren.
Ik vind dat ze voor zionistische ideologie opkomen omdat ze continu de islam en de Arabieren zwart waardoor ze de verdeeldheid binnen de amazighe gemeenschap creëren. Deze mensen verweren zich nauwelijks tegen de onrecht/discriminatie die Imazighen in Nederland meemaken en tegelijkertijd maken ze elke organisatie die hier iets probeert te doen zwart zoals  ael.  Voor duidelijkheid: ik ben geen fan van ael, maar ik gun ze wel mijn zegen als tegen de onrecht/discriminatie in Nederland zichtbaar proberen te maken.
Ik ben ervan bewust van de onderdrukking van Imazighen (Zowel in Marokko als ergens anders) en ik probeer decennia’s lang iets tegen te doen. In de afgelopen jaren heb ik veel gearabiseerd Imazighen zien zich bewust worden van hun achtergrond.
Ik heb veel bewondering aan de Imazighen in Marokko die eeuwen lang hun identiteit wisten te houden en geen problemen met de islam hadden. Sterker nog, islam was hun inspiratie om zich te laten ontplooien (met behoudt van hun eigen identiteit). Denk bijvoorbeeld aan Abou Salih dynastie in Nokour, Almoraviden-, Almohaden- , Mariniden, Wattasiden- dynastie.
Ik realiseer me dat geheim van Amazighe identiteit ligt in de bergen die wij in Marokko hebben achtergelaten. Als je echt de Amazigh cultuur tot het leven wil brengen en of wil beschermen dan moet investeren in die boeren die wij hebben achtergelaten. Zoveel zijn ze niet meer en dat weet jij. Daar zal mijn energie aan besteden i.p.v. feesten voor alcholisten en hoeren organiseren om op elkaar te geilen.
Een Amazigh boer in marokko die tien kinderen krijgt en ze met Amazigh identiteit opvoed krijgt  meer respect van me dan 100 Imazighen met vol haat……..   



Zwakpunten:
- Ze hebben geen respect voor Normen en waarden van Imazighen.
- Ze hebben geen duidelijke visie of strategie.
- Ze worden gebruikt door zionistische lobby.
- Ze zaaien verdeeldheid en haat binnen de Amazighe gemeeschap.
- Ze zijn niet democratisch..... enz

Oplossing:
- Ze moeten zich aanpassen aan de Imazighen mentaliteit.
- Ze moeten voor Imazighen belangen opkomen i.p.v. de belangen van zionisten.
- Er moet een duidelijke visie en strategie ontwikkeld worden.


Licht eens even al die punten op, en vooral graag de zionistische lobby???? geef eens voorbeeld van Imazighen die voor de Zionistische lobby opkomt, kom met manifesten waarin staat dat men voor de Zionisten opkomt.

Waar zie jij dat de bewusten voor verdeeldheid en haat zorgen, licht dat even toe.

Kortom je zit hier de Imazighen zwart te maken en van leugens te beschuldigen die helemaal niet bestaan. En vraag jezelf eens keer af, wat jij hebt gedaan voor de Amazigh-zaak dan hier te zitten te liegen over de Imazighen die wat werkelijk willen  doen voor de Amazigh-gemeenschap.

Izwan

Citaat van: Matoub op 12/04/2005 om 13:21:49
Een ander probleem voor de amazigh-identiteit is het bestaan van Berbers zoals Izwan.

Wat versta jij onder Amazighe identiteit?
Ik ben inderdaad een probleem voor aantal fundy's die geen respect hebben voor levenstijl voor de meerderheid van Imazighen.

Matoub

Citaat van: Izwan op 13/04/2005 om 13:59:32
Wat versta jij onder Amazighe identiteit?
Ik ben inderdaad een probleem voor aantal fundy's die geen respect hebben voor levenstijl voor de meerderheid van Imazighen.
Moet ik ook zeggen dat het bidden richting het Arabische Schiereiland aangenaam is ?

Matoub

Sommige Berbers denken dat de Berbers zijn geschapen om voor de Arabieren op te komen, wie daar niet meedoet is geen echte amazigh.

We moeten het over Israel en de arabieren, want er is daar een strijd tussen de arabieren en de niet-Arabieren. Maar als jij zegt de sitautie van de Berbers erger dan die van de palastijnen is, dan ben jij geen echte Amazigh.

Inuit

Citaat van: Izwan op 13/04/2005 om 13:53:50
Ik vind dat de meeste mensen die actief zijn in de Amazighe bewegingen in Nederland hebben geen respect voor hun gelovige en of gearabiseerd broeders. Ze beschouwen islam en Arabieren als hun eerste vijand terwijl de geschiedenis van Imazighen nauw verbonden geweest met de islam en de Arabische cultuur. Daarnaast juichen ze de verwesterde Imazighen toe ook als ze geen enkele Amazigh normen en waarden hanteren zoals alcolisten en hoeren.
Ik vind dat ze voor zionistische ideologie opkomen omdat ze continu de islam en de Arabieren zwart waardoor ze de verdeeldheid binnen de amazighe gemeenschap creëren. Deze mensen verweren zich nauwelijks tegen de onrecht/discriminatie die Imazighen in Nederland meemaken en tegelijkertijd maken ze elke organisatie die hier iets probeert te doen zwart zoals  ael.  Voor duidelijkheid: ik ben geen fan van ael, maar ik gun ze wel mijn zegen als tegen de onrecht/discriminatie in Nederland zichtbaar proberen te maken.
Ik ben ervan bewust van de onderdrukking van Imazighen (Zowel in Marokko als ergens anders) en ik probeer decennia’s lang iets tegen te doen. In de afgelopen jaren heb ik veel gearabiseerd Imazighen zien zich bewust worden van hun achtergrond.
Ik heb veel bewondering aan de Imazighen in Marokko die eeuwen lang hun identiteit wisten te houden en geen problemen met de islam hadden. Sterker nog, islam was hun inspiratie om zich te laten ontplooien (met behoudt van hun eigen identiteit). Denk bijvoorbeeld aan Abou Salih dynastie in Nokour, Almoraviden-, Almohaden- , Mariniden, Wattasiden- dynastie.
Ik realiseer me dat geheim van Amazighe identiteit ligt in de bergen die wij in Marokko hebben achtergelaten. Als je echt de Amazigh cultuur tot het leven wil brengen en of wil beschermen dan moet investeren in die boeren die wij hebben achtergelaten. Zoveel zijn ze niet meer en dat weet jij. Daar zal mijn energie aan besteden i.p.v. feesten voor alcholisten en hoeren organiseren om op elkaar te geilen.
Een Amazigh boer in marokko die tien kinderen krijgt en ze met Amazigh identiteit opvoed krijgt  meer respect van me dan 100 Imazighen met vol haat……..   
Amen!

Inuit

Citaat van: Tikinas op 10/04/2005 om 13:43:46
Citaat van: gebruiker01 op 10/04/2005 om 13:21:26
Ik denk dat het grootste zwaktepunt van de Amazigh-bewegingen in NL is het anti-islaam luchtje wat er altijd om deze clubjes heen hangt. Veel Irifieyen die ik ken en ondergetekende, willen hierdoor niks met deze clubjes te maken hebben. Dit vind ik erg jammer.

Dat is wederzijds
En jij bent het overkoepelend orgaan van de Amazigh-verenigingen in NL? ::)

Inuit

Citaat van: Matoub op 13/04/2005 om 14:04:35
Citaat van: Izwan op 13/04/2005 om 13:59:32
Wat versta jij onder Amazighe identiteit?
Ik ben inderdaad een probleem voor aantal fundy's die geen respect hebben voor levenstijl voor de meerderheid van Imazighen.
Moet ik ook zeggen dat het bidden richting het Arabische Schiereiland aangenaam is ?
Je kunt wel cynisch lopen doen, maar feit blijft dat islaam en Imazighen al ruim 13 eeuwen bij elkaar horen en dat is een binding die niet even door een paar kneuzen verbroken zal worden.
Ik zou zeggen learn to live with boy, want de islaam en Imazighen horen nou eenmaal bij elkaar.

Matoub

#41
Citaat van: gebruiker01 op 13/04/2005 om 14:53:02
Je kunt wel cynisch lopen doen, maar feit blijft dat islaam en Imazighen al ruim 13 eeuwen bij elkaar horen en dat is een binding die niet even door een paar kneuzen verbroken zal worden.
Ik zou zeggen learn to live with boy, want de islaam en Imazighen horen nou eenmaal bij elkaar.
Ik heb daar ook geen bezwaar tegen, jij hebt er recht op om richting het arabische Schiereiland te bidden, jij hebt er recht op om rond de ex-afgodenshuis ( mekka ) te lopen. Jij hebt er recht op om de taal van de veroveraars heilig te maken. Jij hebt er recht op om je als Arabier te voelen. Maar ik heb er ook recht op te zeggen dat het niet aangenaam is om te bidden richting het centrum van de echte arabieren ( het Arabische Schiereiland), en ik heb er ook recht op om te zeggen dat allah een maangod was in de pre-islamitische godsdienst. zelfs als jij niet wilt !

Matoub

De Guanches zijn trouwens geen moslims. En Er zijn ook aantal christelijke Berbers in Kabyl. Die mensen zouden ooit beslissen om nooit richting het Arabische Schiereiland te bidden. Atheïsten kan men niet optellen. Maar de meerdeheid is wel moslim. zelfs onnutige moslims.

Inuit

Citaat van: Matoub op 13/04/2005 om 14:57:20
Ik heb daar ook geen bezwaar tegen, jij hebt er recht op om richting het arabische Schiereiland te bidden, jij hebt er recht op om rond de ex-afgodenshuis ( mekka ) te lopen.
mooi :)

Citeer
Jij hebt er recht op om de taal van de veroveraars heilig te maken. Jij hebt er recht op om je als Arabier te voelen.
Waar en wanneer heb ik dit gezegd? Ik daag je uit om met citaten te komen waar dit uit blijkt!
Of is een van de eigenschappen van een Amazighist het vertellen van onwaarheden en zaken die hij/zij niet waar kan maken? ;)

Citeer
Maar ik heb er ook recht op te zeggen dat het niet aangenaam is om te bidden richting het centrum van de echte arabieren ( het Arabische Schiereiland), en ik heb er ook recht op om te zeggen dat allah een maangod was in de pre-islamitische godsdienst. zelfs als jij niet wilt !
lakoem dienukum, walliya dien!

Matoub

Je hoeft me niet uit te dagen, ik zei dat jij daar recht op hebt. niet dat jij dat zegt. Er zijn velen die dat zeggen. zie een link waarop Azwan geageerd heeft. Die Amazigh islamsit zei: " Wie in arabisch gelooft, gelooft ook in Allah en wie daar niet in geloof, gelooft vervolgens niet allah" ( zoiets )