De zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland

Gestart door Matoub, 07/04/2005 om 20:01:24

MBTiza

Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 14:05:09
Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 14:01:34
maar vertel eens jongens

de eerste kalief moet een arabier zijn, is dit waar? zoja dan is dit gewoon te achterlijk voor woorden

het huwen van vier vrouwen, in de praktijk komt het erop neer dat je die 4 vrouwen nooit even veel aandacht kunt geven, de mens zit zo gewoon niet in elkaar...dus

het huwen van die 9-jarige meisje heb ik ook nooit begrepen

Als je die vier vrouwen niet evenveel aandacht kunt geven, mag je ze dus ook niet huwen. En als de eerste vrouw het niet wil, mag het ook niet.

En dat 9-jarige meisje? Was behoorlijk normaal in de hele wereld in die tijd. Nu is het normaal dat je na je 25ste trouwt, in de tijd van mijn moeder was je toen al opgegeven. Zo gaat dat nou eenmaal. Je mag met de islam mee gaan met de tijd, zolang je daarmee niet de geloofsregels overtreedt. Met andere woorden: nu hoef je niet meer op je 9-de te trouwen.


dus het huwen van die 4 vrouwen kan in de praktijk nooit, want wie let erop of je die vrouwen evenveel aandacht geeft, jijzelf? tegenstrijdige belangen?

nee jongen ook in de tijd van jouw of mijn moeder was het niet normaal dat een meisje zo vroeg trouwde, een negenjarige meisje menstrueert in de meeste gevallen niet eens...en heeft de gedachtegang van een kind....

Inuit

blijf bij het onderwerp, namelijk "de zwaktepunten van de Amzigh-bewegingen in NL", want ik merk dat de discussie is vervallen tot het dicsussieren over de loze argumenten van orientalisten tegen de islaam. Als je echt antwoordt wil op dergelijke vragen, dan kun je het beste kijken op sites als islamonline.net of soortgelijke sites, daar hebben schriftgeleerde antwoordt gegeven op dergelijke loze argumenten.

Inuit

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:09:39
Toen Mohamed met haar trouwde was hij 52 jaar.
get your facts right, want dit klopt niet!

Matoub

Citaat van: gebruiker01 op 14/04/2005 om 14:22:33
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:09:39
Toen Mohamed met haar trouwde was hij 52 jaar.
get your facts right, want dit klopt niet!
het klopt wel, hij was 52 jaar, en hij leefde negen of twaalf jaren met haar en hij is gestorven toe hij 62 of 63 jaar werd. Jij kan het zelf rekenen.

Matoub

Als ik me goed herinner heeft Mohamed zich pas nadat hij 40 jaar is geworden als profeet verklaard.

Inuit

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:24:36
het klopt wel, hij was 52 jaar, en hij leefde negen of twaalf jaren met haar en hij is gestorven toe hij 62 of 63 jaar werd. Jij kan het zelf rekenen.

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:07:45
Wat Aisha betreft, vertelde ze ( Aisha) dat ze negen jaren zonder Mohamed leefde, en negen jaren met Mohamed. Mohamed is gestorven toen ze 18 jaar was. Dus dit wil zeggen dat ze negen jaar was toen ze met hem leefde.

Je spreekt jezelf tegen jongen.

ps. het is wel grappig om jou in die vicieuze circkel te zien draaien. is het einde al in zicht? hihihi ;)

Inuit

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:27:36
Als ik me goed herinner heeft Mohamed zich pas nadat hij 40 jaar is geworden als profeet verklaard.
klopt, zoals alle profeten, omdat je in principe pas op je 40ste echt volwassen wordt.

Matoub

Citaat van: gebruiker01 op 14/04/2005 om 14:28:52
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:24:36
het klopt wel, hij was 52 jaar, en hij leefde negen of twaalf jaren met haar en hij is gestorven toe hij 62 of 63 jaar werd. Jij kan het zelf rekenen.

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:07:45
Wat Aisha betreft, vertelde ze ( Aisha) dat ze negen jaren zonder Mohamed leefde, en negen jaren met Mohamed. Mohamed is gestorven toen ze 18 jaar was. Dus dit wil zeggen dat ze negen jaar was toen ze met hem leefde.

Je spreekt jezelf tegen jongen.

ps. het is wel grappig om jou in die vicieuze circkel te zien draaien. is het einde al in zicht? hihihi ;)
Voor je is dat absurt, want Mohamed is degene die met Aisha negen jaren leefde, en dus is het absurd weeral te zeggen dat Aisha is degene die negen jaar met hem leefde.

Lâle

Aisha was op haar 7de verloofd met een andere man die geen moslim was, en zijn familie was tegen het huwelijk. Toen ze 9 was ging ze bij Mohammed (vzmh) wonen en op haar twaalfde was de huwelijksnacht. En dan menstrueren veel meisje al zeker wel.
In mijn moeders tijd was het normaal dat je trouwde op je 18de, in de tijd van mn oma op je 16de. Wat denk je dan dat in de tijd van de profeet (vzmh) normaal was?

Enne, ik ben een vrouw.

Maar inderdaad, dit heeft niets met de tpoic of de site te maken. Voor antwoord op veel van deze vragen: www.moslima.nl, www.islam-online.net enzo.

Inuit

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:32:35
Voor je is dat absurt, want Mohamed is degene die met Aisha negen jaren leefde, en dus is het absurd weeral te zeggen dat Aisha is degene die negen jaar met hem leefde.
huh?  ???
wtf praat jij nou weer kerel?

Inuit

Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 14:34:58
Toen ze 9 was ging ze bij Mohammed (vzmh) wonen en op haar twaalfde was de huwelijksnacht. En dan menstrueren veel meisje al zeker wel.
In mijn moeders tijd was het normaal dat je trouwde op je 18de, in de tijd van mn oma op je 16de.
In de tijd dat mij ouders trouwden, was zeker wel normaal voor een vrouw/meisje om rond 14 jaar trouwen bij de mannen/jongens lag dat wat hoger en dat is niet eens 50 jaar geleden, kun je nagaan hoe het 1400 jaar geleden was.
De mensen werden toen door de omstandigheden gewoon sneller volwassen, als ik hoor wat voor verantwoordelijkheden mij vader had op zijn 18de, daar kom ik niet eens bij in de buurt en dat terwijl het toch al een behoorlijk een aantal jaren geleden is geweest dat ik 18 was.

Izwan

Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 14:05:09
Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 14:01:34
maar vertel eens jongens

de eerste kalief moet een arabier zijn, is dit waar? zoja dan is dit gewoon te achterlijk voor woorden

het huwen van vier vrouwen, in de praktijk komt het erop neer dat je die 4 vrouwen nooit even veel aandacht kunt geven, de mens zit zo gewoon niet in elkaar...dus

het huwen van die 9-jarige meisje heb ik ook nooit begrepen

Als je die vier vrouwen niet evenveel aandacht kunt geven, mag je ze dus ook niet huwen. En als de eerste vrouw het niet wil, mag het ook niet.

En dat 9-jarige meisje? Was behoorlijk normaal in de hele wereld in die tijd. Nu is het normaal dat je na je 25ste trouwt, in de tijd van mijn moeder was je toen al opgegeven. Zo gaat dat nou eenmaal. Je mag met de islam mee gaan met de tijd, zolang je daarmee niet de geloofsregels overtreedt. Met andere woorden: nu hoef je niet meer op je 9-de te trouwen.
Wat ik ervan weet is dat elke wijs moslim ......enz, kan een kalief worden. De osmaans kaliefen waren volgens me geen arabieren. Corrigeer me als ik het fout heb.
Wat betreft met meerder vrouwen twouren is in de islam toegestaan mits dat je eerste vrouw toestemming geeft en er reden zijn om extra vrouw in het gezin te halen. bijv, als je vrouw ziek is, geen kinderen krijgt.......enz, Profeet Mohamed
heeft op verzoek van vader Aicha, haar als kind geadopteerd, later is hij met haar getrouwd. Het is onduidelijk wanneer hij met haar naar bed gegaan en of hij uberhoud met haar naar bed gegaan.
Hij had meerder vrouwen, maar er is een vrouw die met hem een kind heeft gekregen. De vraag of hij met alle die vrouwen naar bed ging is me onduidelijk en het boeit me niet. 

Matoub

De ottomanen en deberbers en de anderen waren geen Arabieren, maar zoals ibn Khaldoen zegt:  De Arabieren werden verslagen en konden geen gebruik van hun islam maken.

Die kaliefen waren volgens mij geen moslims, ibn toemart ( een amazigh) beweerde dat hij de laatste imam was.

de vijfde kalief ( omajjaads) heeft over Mohamed gelogen. ..

Inuit

Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 14:47:57
Profeet Mohamed heeft op verzoek van vader Aicha, haar als kind geadopteerd, later is hij met haar getrouwd.
Dit klopt volgens mij niet.

Inuit

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:52:29
De ottomanen en deberbers en de anderen waren geen Arabieren, maar zoals ibn Khaldoen zegt:  De Arabieren werden verslagen en konden geen gebruik van hun islam maken.
Ibn Khaldoen dit Ibn Khaldoen dat......heb je ook nog een andere bron of is hij je opperwezen ofzo?? tsjonge jonge zeg