De zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland

Gestart door Matoub, 07/04/2005 om 20:01:24

Matoub

#165
Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 13:36:30
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:33:01
Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 13:31:35
Vind jij de mensen die in de marokkaanse regering zitten zijn uitsluitend moslim? Persoonlijk zie ik meer alcolisten in marokkaanse regering dan moslims.
Die alcoholisten zijn moslims.
Ze noemen zich misschien moslim, maar ze doen niet wat de islam van hun verwacht. Waar ligt de bropleem dus, in de islam of in de personen die de normen en waarden van islam niet nakomen.
Als ze zouden doen wat de islam zegt dan zou dat een ramp zijn. Met vier vrouwen trouwen, talloze slavinnen hebben, de kalief moet Areabier zijn, wie iets gestolen heeft, verliest zijn handen, wie zich tot een andere godsdienst bekeert, wordt vermoord, de slavernij is niet verboden, geen democratie. de niet-moslims die, in ismamitish land leven,  moeten extra belastingen betalen, wie zich niet tot de islam zou bekeren in een niet-islamitisch land wordt bestreden totdat ze zich zouden islamiseren of anders de Djizia (extra-belastingen) zouden betalen....

Voor wat ? omdat een maangod het gezegd heeft, namens een profeet die met een meisje van 6 jaar en met meer dan tien vrouwen en ook slavinnen trouwde.

MBTiza

Citaat van: Ait_Touzinie op 14/04/2005 om 13:24:51
Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 13:21:52
Citaat van: gebruiker01 op 14/04/2005 om 13:20:08
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 12:40:56
Jij babbelt graag.
Vertel ons hoe de moslims ons onderdrukken en hoe de zionisten ons onderdrukken
De adviseur van Hassan II, de man die Irifieen awbaach (neanderthalers) noemde, was een Jood, Andre Azulay genaamd. Men zegt vaak dat een adviseur veel meer invloed heeft op een land dan het staatshoofd wat hij adviseert. Hoe dan ook, deze man was zeker op de hoogte van wat Hassan II in Arif uitspookte/uitgespookt heeft en hij heeft er inderdaad slapeloze nachten van gehad. ::) NOT!


awbaach betekent niet neaderthalers a grbeuiker, awbaach zijn vlooien van een kameel..ze irriteren de kameel..
Awbaach betekent kanibalen

nee vraag maar aan abrid, hij heeft een verslag over de opstand van 1984 met de vertaling en awbaach (vlooien die in kamelenhuiden leven en de kameel dusdanig irriteren)

MBTiza

Matoub is nep...en dat geldt ook voor MohamedUk...onze amazigh.nl arabier..met ze na'am, yeghni, agi bla bla

Lâle

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:43:21
Als ze zouden doen wat de islam zegt dan zou dat een ramp zijn. Met vier vrouwen trouwen, talloze slavinnen hebben, de kalief moet Areabier zijn, wie iets gestolen heeft, verliest zijn handen, wie zich tot een andere godsdienst bekeert, wordt vermoord, de slavernij is niet verboden, geen democratie. de niet-moslims die, in ismamitish land leven,  moeten extra belastingen betalen, wie zich niet tot de islam zou bekeren in een niet-islamitisch land wordt bestreden totdat ze zich zouden islamiseren of anders de Djizia (extra-belastingen) zouden betalen....

Voor wat ? omdat een maangod het gezegd heeft, namens een profeet die met een meisje van 6 jaar en met meer dan tien vrouwen en ook slavinnen trouwde.

Gebrek aan kennis maakt blind en dom......

Maar goed, dit is geen Islamitische site.

Izwan

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:43:21
Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 13:36:30
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:33:01
Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 13:31:35
Vind jij de mensen die in de marokkaanse regering zitten zijn uitsluitend moslim? Persoonlijk zie ik meer alcolisten in marokkaanse regering dan moslims.
Die alcoholisten zijn moslims.
Ze noemen zich misschien moslim, maar ze doen niet wat de islam van hun verwacht. Waar ligt de bropleem dus, in de islam of in de personen die de normen en waarden van islam niet nakomen.
Als ze zouden doen wat de islam zegt dan zou dat een ramp zijn. Met vier vrouwen trouwen, talloze slavinnen hebben, de kalief moet Areabier zijn, wie iets gestolen heeft, verliest zijn handen, wie zich tot een andere godsdienst bekert, wordt vermoord, de slavernij is niet verboden, geen democratie. de niet-moslims die, in ismamitish land even,  moeten extra belastingen betalen, wie zich niet tot de islam zou bekeren in een niet-islamitisch land wordt bestreden totdat ze zich zouden islamiseren of anders de Djizia (extra-belastingen) zouden betalen....

Voor wat ? omdat een maangod het gezegd heeft, namens een profeet die met een meisje van 6 jaar en met meer dan tien vrouwen en ook slavinnen trouwde.
Mijn ouders hebben mij andere soort islam geleerd. Ik moet rechtvaardig zijn. Alle mensen gelijkwaardig zijn. Mensen dienen op handelen oordelen en niet op hun afkomst ...enz.
Ik weet niet waar je vandaan komt. De moslims Imazighen zijn niet bekend met de islam die je beschrijft. Hanteer je vader de islam die jij beschrijft??

Matoub

Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 13:50:52
Gebrek aan kennis maakt blind en dom......
Maar goed, dit is geen Islamitische site.
Geloof jij me niet ?

Izwan

Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 13:49:13
Citaat van: Ait_Touzinie op 14/04/2005 om 13:24:51
Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 13:21:52
Citaat van: gebruiker01 op 14/04/2005 om 13:20:08
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 12:40:56
Jij babbelt graag.
Vertel ons hoe de moslims ons onderdrukken en hoe de zionisten ons onderdrukken
De adviseur van Hassan II, de man die Irifieen awbaach (neanderthalers) noemde, was een Jood, Andre Azulay genaamd. Men zegt vaak dat een adviseur veel meer invloed heeft op een land dan het staatshoofd wat hij adviseert. Hoe dan ook, deze man was zeker op de hoogte van wat Hassan II in Arif uitspookte/uitgespookt heeft en hij heeft er inderdaad slapeloze nachten van gehad. ::) NOT!


awbaach betekent niet neaderthalers a grbeuiker, awbaach zijn vlooien van een kameel..ze irriteren de kameel..
Awbaach betekent kanibalen

nee vraag maar aan abrid, hij heeft een verslag over de opstand van 1984 met de vertaling en awbaach (vlooien die in kamelenhuiden leven en de kameel dusdanig irriteren)
Ik had begrepen dat awbaach is de vuil tussen je nagels zit.

Lâle

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:53:39
Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 13:50:52
Gebrek aan kennis maakt blind en dom......
Maar goed, dit is geen Islamitische site.
Geloof jij me niet ?

Ik weet wel beter!

Jij zou ook beter moeten weten, literatuur genoeg.

Izwan

Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 13:55:44
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:53:39
Citaat van: Anas op 14/04/2005 om 13:50:52
Gebrek aan kennis maakt blind en dom......
Maar goed, dit is geen Islamitische site.
Geloof jij me niet ?

Ik weet wel beter!

Jij zou ook beter moeten weten, literatuur genoeg.
Men is te lui om literatuur te lezen. Hersi Ali houd hem op de hoogte.

Matoub

Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 13:50:46
Matoub is nep...en dat geldt ook voor MohamedUk...onze amazigh.nl arabier..met ze na'am, yeghni, agi bla bla
Als ik me goed herinner heeft de echte Matoub de islam " de godsdienst van de Arabieren genoemd".

Hij was ook een alcoholist:


MBTiza

maar vertel eens jongens

de eerste kalief moet een arabier zijn, is dit waar? zoja dan is dit gewoon te achterlijk voor woorden

het huwen van vier vrouwen, in de praktijk komt het erop neer dat je die 4 vrouwen nooit even veel aandacht kunt geven, de mens zit zo gewoon niet in elkaar...dus

het huwen van die 9-jarige meisje heb ik ook nooit begrepen

Lâle

Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 14:01:34
maar vertel eens jongens

de eerste kalief moet een arabier zijn, is dit waar? zoja dan is dit gewoon te achterlijk voor woorden

het huwen van vier vrouwen, in de praktijk komt het erop neer dat je die 4 vrouwen nooit even veel aandacht kunt geven, de mens zit zo gewoon niet in elkaar...dus

het huwen van die 9-jarige meisje heb ik ook nooit begrepen

Als je die vier vrouwen niet evenveel aandacht kunt geven, mag je ze dus ook niet huwen. En als de eerste vrouw het niet wil, mag het ook niet.

En dat 9-jarige meisje? Was behoorlijk normaal in de hele wereld in die tijd. Nu is het normaal dat je na je 25ste trouwt, in de tijd van mijn moeder was je toen al opgegeven. Zo gaat dat nou eenmaal. Je mag met de islam mee gaan met de tijd, zolang je daarmee niet de geloofsregels overtreedt. Met andere woorden: nu hoef je niet meer op je 9-de te trouwen.

hmidoush

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:43:21
Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 13:36:30
Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 13:33:01
Citaat van: Izwan op 14/04/2005 om 13:31:35
Vind jij de mensen die in de marokkaanse regering zitten zijn uitsluitend moslim? Persoonlijk zie ik meer alcolisten in marokkaanse regering dan moslims.
Die alcoholisten zijn moslims.
Ze noemen zich misschien moslim, maar ze doen niet wat de islam van hun verwacht. Waar ligt de bropleem dus, in de islam of in de personen die de normen en waarden van islam niet nakomen.
Als ze zouden doen wat de islam zegt dan zou dat een ramp zijn. Met vier vrouwen trouwen, talloze slavinnen hebben, de kalief moet Areabier zijn, wie iets gestolen heeft, verliest zijn handen, wie zich tot een andere godsdienst bekeert, wordt vermoord, de slavernij is niet verboden, geen democratie. de niet-moslims die, in ismamitish land leven,  moeten extra belastingen betalen, wie zich niet tot de islam zou bekeren in een niet-islamitisch land wordt bestreden totdat ze zich zouden islamiseren of anders de Djizia (extra-belastingen) zouden betalen....

Voor wat ? omdat een maangod het gezegd heeft, namens een profeet die met een meisje van 6 jaar en met meer dan tien vrouwen en ook slavinnen trouwde.
en zo wordt je als je alleen de nederlandse dagbladen leest.

Matoub

Citaat van: Eazy_MbTiza op 14/04/2005 om 14:01:34
maar vertel eens jongens
de eerste kalief moet een arabier zijn, is dit waar? zoja dan is dit gewoon te achterlijk voor woorden
het huwen van vier vrouwen, in de praktijk komt het erop neer dat je die 4 vrouwen nooit even veel aandacht kunt geven, de mens zit zo gewoon niet in elkaar...dus
het huwen van die 9-jarige meisje heb ik ook nooit begrepen
Ibnkhaldoen heeft daarover geschreven, Er zijn meerdere betrouwbare a7adieth die zeggen dat de kalief Arabier moet zijn, ik heb dit onthouden " innama al'aimmatoe min Qoreish". Ibn khaldoen heeft ook verteld dat een kalief niet verkozen is omdat hij niet uit Qoreish was. Maar het goede in ibn Khaldoen dat hij ergens anders zegt:"de monarchie is het meest ongeschikt voor de Arabieren".

Wat Aisha betreft, vertelde ze ( Aisha) dat ze negen jaren zonder Mohamed leefde, en negen jaren met Mohamed. Mohamed is gestorven toen ze 18 jaar was. Dus dit wil zeggen dat ze negen jaar was toen ze met hem leefde.

Maar ze is bij Mohamed geweest toen ze 6 jaar was, pas na 3 jaar begon ze met hem als echte vrouw te leven ( praktijk).

Matoub

Citaat van: Matoub op 14/04/2005 om 14:07:45
Ibn khaldoen heeft daarover geschreven, Er zijn meerdere betrouwbare a7adieth die zeggen dat de kalief Arabier moet zijn, ik heb dit onthouden " innama al'aimmatoe min Qoreish". Ibn khaldoen heeft ook verteld dat een kalief niet verkozen is omdat hij niet uit Qoreish was. Maar het goede in ibn Khaldoen dat hij ergens anders zegt:"de monarchie is het meest ongeschikt voor de Arabieren".
Wat Aisha betreft, vertelde ze ( Aisha) dat ze negen jaren zonder Mohamed leefde, en negen jaren met Mohamed. Mohamed is gestorven toen ze 18 jaar was. Dus dit wil zeggen dat ze negen jaar was toen ze met hem leefde.
Maar ze is bij Mohamed geweest toen ze 6 jaar was, pas na 3 jaar begon ze met hem als echte vrouw te leven ( praktijk).
Toen Mohamed met haar trouwde was hij 52 jaar.

grappig: Toen hij 24 jaar was, trouwde met een rijke vrouw die 40 jaar was