De zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland

Gestart door Matoub, 07/04/2005 om 20:01:24

Matoub

Citaat van: L_L op 10/04/2005 om 15:28:24
ja man..tfoe die vervloekte moslims..
laten we allen ongelovig worden en een harmonieuze tamazgha opbouwen...
Moet niet. dat is zelfs onmogelijk. laten we gewoon zeggen dat we een beetje te rijp zijn om onze identiteit te laten onderdrukken namens de godsdienst.

Waarom moeten de christenen geen hebreeërs worden, omdat Jezus Hebreeër was, terwijl de moslims Arabieren moeten worden omdat Mohamed Arabier was ?

IIAwaryagherII

Hoe kun je nou in hemelsnaam en soenniet zijn die de (arabische) tradities/cultuur verhevend boven de andere, en tergelijk een andere cultuur willen beleiden dan die arabische.
the way of mohammed is een arabische weg zonder zijstraten!

Dora

Citaat van: Matoub op 10/04/2005 om 15:42:15
Citaat van: L_L op 10/04/2005 om 15:28:24
ja man..tfoe die vervloekte moslims..
laten we allen ongelovig worden en een harmonieuze tamazgha opbouwen...
Moet niet. dat is zelfs onmogelijk. laten we gewoon zeggen dat we een beetje te rijp zijn om onze identiteit te laten onderdrukken namens de godsdienst.

Waarom moeten de christenen geen hebreeërs worden, omdat Jezus Hebreeër was, terwijl de moslims Arabieren moeten worden omdat Mohamed Arabier was ?

heb jij nu geen antwoord gegeven op je eigen vraag??

ik ben geen arabisch, zoals je zei dat is onmogelijk. het is iets waar ik niet voor gekozen heb, maar waarmee ik geboren ben. waarom kijken jullie alleen naar moslims die hun identiteit hebben verloochend dan??..waarom nemen jullie geen mensen die hun identiteit nog geloof verloochend hebben?

Matoub

Tot welk soort hoort Aboutaleb. Ik zag iemand hem " een vieze jood " noemen op een filmpje op internet.
http://www.novatv.nl/index.cfm?biografie_id=285&fuseaction=biografieen.details

Dora

als oom van rasoul sws zou hij toch van de qoeraisch moeten afstammen??

Matoub

Citaat van: L_L op 10/04/2005 om 16:51:03
als oom van rasoul sws zou hij toch van de qoeraisch moeten afstammen??
Hij is Riffijn.

Dora


Matoub


Dora

ow..hahahahahahhaa..jij hebt t over wethouder aboutaleb..

ik over de oom van mohammed vzmh..:-[..

2 verschillende zaken dus

Matoub

#24
Die Ahmed Aboutaleb doet niets voor de Amazighiteit, maar hij wil wel de Riffijnen helpen denk ik.

De amazighiteit zou ook geen stemmen brengen. iedereen heeft islamitische eisen. dus hij zou zich bezighouden met de zaken waarin de Marokkaanse Nederlanders geïnteresseerd zijn om hun stemmen te winnen. Indien de Marokkanen ook de voorkeurd gaven aan de Amazigh-kwestie had hij zich daar ook bezig mee gehouden.

Matoub

#25
Citaat van: Matoub op 10/04/2005 om 15:18:09
Lees wat deze Amazigh islamist zegt:
http://www.amazighworld.org/history/amazighophobia/morocco/yassine/yassine.php
Die islamist spreekt nu in het tamazight om de Berbers wijs te maken zoals uit de titel blijkt. Maarom richt hij zich niet naar de Arabieren gezien het feit dat ze machtig en de reden van de Amazigh-opstandje zijn?

http://www.aljamaa.com/arabic/detail_khabar.asp?id=2286&idRub=24 ( jij kan dat beluisteren indien jij er zin in hebt om tassoussit te beluisteren ).

Izwan

Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?


Zwakpunten:
- Ze hebben geen respect voor Normen en waarden van Imazighen.
- Ze hebben geen duidelijke visie of strategie.
- Ze worden gebruikt door zionistische lobby.
- Ze zaaien verdeeldheid en haat binnen de Amazighe gemeeschap.
- Ze zijn niet democratisch..... enz

Oplossing:
- Ze moeten zich aanpassen aan de Imazighen mentaliteit.
- Ze moeten voor Imazighen belangen opkomen i.p.v. de belangen van zionisten.
- Er moet een duidelijke visie en strategie ontwikkeld worden.

Tamza

De vrouwonvriendelijkheid van Amazigh-feesten en de onverschilligheid jegens de positie van de Timazighin is een punt waar veel Amazigh-verenigingen ter verbetering aan mogen werken.

Izwan

Citaat van: Matoub op 10/04/2005 om 15:18:09
Citaat van: Tikinas op 10/04/2005 om 13:43:46
Dat is wederzijds
Juist, Ik heb er nooit van gehoord dat een islamist voor de Amazighiteit opkomt. We krijgen van hen niets anders dan dat Tamazight niet de taal van de koran is, en dat de Imazighen moslims geworden dankzij de Arabieren ( persoonlijk vind ik het een schande ).

Lees wat deze Amazigh islamist zegt:
http://www.amazighworld.org/history/amazighophobia/morocco/yassine/yassine.php
Dit noem ik de waarheid verdraaien.
Je weet dondersgoed dat  de meeste Imazighen moslims zijn met uitzondering van Imazighen "alcolisten en hoeren". Wil jij beweren dat moslims Imazighen niet voor Amazighiteit opkomen?

Izwan

Citaat van: Matoub op 10/04/2005 om 15:42:15
Citaat van: L_L op 10/04/2005 om 15:28:24
ja man..tfoe die vervloekte moslims..
laten we allen ongelovig worden en een harmonieuze tamazgha opbouwen...
Moet niet. dat is zelfs onmogelijk. laten we gewoon zeggen dat we een beetje te rijp zijn om onze identiteit te laten onderdrukken namens de godsdienst.

Waarom moeten de christenen geen hebreeërs worden, omdat Jezus Hebreeër was, terwijl de moslims Arabieren moeten worden omdat Mohamed Arabier was ?
Wie zegt dat je een arabier moet worden om moslim te zijn? De meeste moslims zijn geen arabieren toch?