De zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland

Gestart door Matoub, 07/04/2005 om 20:01:24

Matoub

Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?
Zwakpunten:
*Ze durfen geen concrete stappen te nemen
*De amazigh bewegingen werken niet samen
*het blijft enkel altijd bij Optredens van artiesten
*terughoudend
*Meer iniatief, mond open.

Het lijkt net of een amazigh beweging geen nut heeft. De amazigh bewegingen moeten zich verenigen,immers samen sta je sterk.
ik hoopdat het op de korte termijn gaat veranderen.

tannemiert

Dora

dat klopt A_T

vooral punt 3 ergert mij mateloos. alsof onze cultuur alleen bestaat uit dans en muziek..

athsaynou

#3
Citaat van: L_L op 08/04/2005 om 10:16:08
dat klopt A_T

vooral punt 3 ergert mij mateloos. alsof onze cultuur alleen bestaat uit dans en muziek..


Dat is wel iets om trots op te zijn en het mag wel bekend zijn voor ons Imazighen en anderen daar buiten.

Dora


athsaynou

#5
Citaat van: Ait_Touzinie op 07/04/2005 om 20:13:19
Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?
Zwakpunten:
*Ze durfen geen concrete stappen te nemen
*De amazigh bewegingen werken niet samen
*het blijft enkel altijd bij Optredens van artiesten
*terughoudend
*Meer iniatief, mond open.

Het lijkt net of een amazigh beweging geen nut heeft. De amazigh bewegingen moeten zich verenigen,immers samen sta je sterk.
ik hoopdat het op de korte termijn gaat veranderen.

tannemiert

Punt1: mee eens...jammer.
punt 2: Zit zelf ook in een amazigh vereniging en wij werken samen met andere...we zijn van mening dat we er zo sterker voor staan...en zo tot onze doel komen....dat doen wel meerdere...

Punt 3: het is wel iets om trots op te zijn...maar daarnaast worden ook wel lezingen en discussies gehoden..maar daar blijft het wel bij om eerlijk te zijn en dan kom je dus bij punt 1...

Punt4: heeft met punt 1 te maken.

Punt5: dat lukt..maak je daar maar geen zorgen over.

Het is dus de stappen!!

Matoub

Azul,
de zwakpunten van de berberse bewegingen volgens mij:
-De ouders spelen negatieve rol ten opzichte van de Amazigiteit.
-De Berbers zijn laaggeschoold, en bereiken ze niets zelfs als ze dat zouden willen.
-De regeringen zijn veel sterker dan de Amazigh organisaties, ze verleiden de berberse geleerden, en ze houden de niet-geleerde Imazighen voor de dommen.
-Onduidelijk ideologie.
-De Berbers krijgen een opvoeding waarin alleen met de islam rekening gehouden wordt.
-De superieuriteit van het Arabische ras en identeiten dankzij de islam doet de berbers zich schamen voor hun amazigh-oorsprong (volgens mij hebben de Imazighen veel aangenamere geschiedenis en cultuur dan die van de Arabieren behalve wat de islam betreft (het zou kunnen dat ik subjectief ben)).
-De zwakke basis ( Berberse aanhangers ) moedigt de oranisaties niet aan. en zelfs wordt de stem van de amazigh-oranisaties niet echt gehoord.
-gebrek aan intelectuele amazigh-leiders. omdat ze verleid worden door goede functies in de regering of omdat de Amazigh-zaak niet belangrijk is omdat weinige Imazighen daaraan belang hechten. ...

hmidoush

Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?
=geen beleid om het groote publiek te bereiken.
=hoe extremer hoe meer zeggenschap men krijgt bij een beweging.
=er wordt geen rekening gehouden met de wensen van toekomstige achterbaan.
=hebben geen ervaring met het leiden van een organisatie.

ayned_m

azul tarwa n tmurt.

Imazighen betalen graaaag 45 â,¬ voor jedouan of cheb khalid  maar voor amazigh concerten zeikken ze over 10â,¬ en als ze het betalen gaan ze zeikken over alcohol en als  er geen alcohol is dan gaan ze het  over wat ze aan hadden  hebben  hahahah! Dus jullie weten wel ongeveer wat voor toekomst heeft tmazight in een land waar we alles wat we in ons land missen mogen !!!!!!!
Tanemiirt
ayned

iensie

Azul

Volgensmij 2

1 overmatiggebruik van alkohol waar door mensen afschrikken
2 eigen clup wil zeggen allen mijn omgeving is op de hoogte van wat er gebeurd is er iets georaniseerd
dat weten alleen hetzelfde mensen dat geen afichejes
op bosslomerplein ofzo alleen op 2tal sites
3 organisatie's moet naar het volk

Inuit

Ik denk dat het grootste zwaktepunt van de Amazigh-bewegingen in NL is het anti-islaam luchtje wat er altijd om deze clubjes heen hangt. Veel Irifieyen die ik ken en ondergetekende, willen hierdoor niks met deze clubjes te maken hebben. Dit vind ik erg jammer.

IIAwaryagherII

Citaat van: ayned_m op 10/04/2005 om 00:59:17
azul tarwa n tmurt.

Imazighen betalen graaaag 45 â,¬ voor jedouan of cheb khalid  maar voor amazigh concerten zeikken ze over 10â,¬ en als ze het betalen gaan ze zeikken over alcohol en als  er geen alcohol is dan gaan ze het  over wat ze aan hadden  hebben  hahahah! Dus jullie weten wel ongeveer wat voor toekomst heeft tmazight in een land waar we alles wat we in ons land missen mogen !!!!!!!
Tanemiirt
ayned
zekers !!

IIAwaryagherII

Citaat van: Ait_Touzinie op 07/04/2005 om 20:13:19
Citaat van: Matoub op 07/04/2005 om 20:01:24
Azul,

Wat zijn de zwakpunten van de Berberse beweging in Nederland ? en wat zou de oplossing daarvan zijn ?
Zwakpunten:
*Ze durfen geen concrete stappen te nemen
*De amazigh bewegingen werken niet samen
*het blijft enkel altijd bij Optredens van artiesten
*terughoudend
*Meer iniatief, mond open.

Het lijkt net of een amazigh beweging geen nut heeft. De amazigh bewegingen moeten zich verenigen,immers samen sta je sterk.
ik hoopdat het op de korte termijn gaat veranderen.

tannemiert
azul a tawmat
Ik zou mn mond hierover gaan houden maar goed, de bewegingen zullen niet eens in de buurt van de werkelijk belangrijke doelen komen.
De troefen die zij in handen kunnen houden om de imazighen van het belang van hun beweging te overtuigen, worden vaak verspeeld.
En dan is er een andere contra beweging die er gretig gebruik van maak incl de marokaanse overheid.
Door de troefen weg te spelen van je tegenstander door bv het Tamazight formeel te erkennen en het te laten onderwijzen, valt een belangrijke troef van de bewegingen.
Door hun eigen stommiteiten/onkunde kunnen ze niet meer dan een laagdrempellige lezing organiseren, en vaak is dat zelfs niet eens hun initiatief maar die van een gemeente of dergelijke instanties.
te laks en net een kudde geiten zijn berbers (follow the leading arab)!

Matoub

Citaat van: Tikinas op 10/04/2005 om 13:43:46
Dat is wederzijds
Juist, Ik heb er nooit van gehoord dat een islamist voor de Amazighiteit opkomt. We krijgen van hen niets anders dan dat Tamazight niet de taal van de koran is, en dat de Imazighen moslims geworden dankzij de Arabieren ( persoonlijk vind ik het een schande ).

Lees wat deze Amazigh islamist zegt:
http://www.amazighworld.org/history/amazighophobia/morocco/yassine/yassine.php

Dora

ja man..tfoe die vervloekte moslims..

laten we allen ongelovig worden en een harmonieuze tamazgha opbouwen...