Samir A. niet veroordeeld voor beramen aanslagen

Gestart door Tama, 06/04/2005 om 17:07:23

Tama

Uitgegeven: 6 april 2005 13:28
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 14:11
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft de 18-jarige terreurverdachte Samir A. niet veroordeeld voor het beramen van aanslagen in Nederland. De rechtbank sprak hem van die aanklacht vrij wegens onvoldoende bewijs. De advocaat van A. is 'buitengewoon verheugd'.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden zeven jaar cel tegen hem. Justitie heeft hem concreet vervolgd voor de voorbereiding van aanslagen op onder meer de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele, Schiphol, het ministerie van Defensie en het gebouw van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in Leidschendam.

bron: www.nu.nl

qaqrieuw

Citaat van: Tama op 06/04/2005 om 17:07:23

Uitgegeven: 6 april 2005 13:28
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 14:11
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft de 18-jarige terreurverdachte Samir A. niet veroordeeld voor het beramen van aanslagen in Nederland. De rechtbank sprak hem van die aanklacht vrij wegens onvoldoende bewijs. De advocaat van A. is 'buitengewoon verheugd'.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden zeven jaar cel tegen hem. Justitie heeft hem concreet vervolgd voor de voorbereiding van aanslagen op onder meer de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele, Schiphol, het ministerie van Defensie en het gebouw van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in Leidschendam.

bron: www.nu.nl
lekkerrrrr belangrijkkkk

athsaynou

Idir

Citaat van: athsaynou op 06/04/2005 om 18:01:08
Is dit goed nieuws of slecht nieuws?

Dat mag iedereen voor zich bepalen! Ik vind namelijk dat "waar rook is ook vuur is "..... dat er gebrekkig bewijs is wil niet zeggen dat hij geen "fundi"is!

Voor de rest LEKKER BELANGRIJK zoals mijn voorganger al zei!

Samariaan

Citaat van: athsaynou op 06/04/2005 om 18:01:08
Is dit goed nieuws of slecht nieuws?

goed nieuws in de zin dat de rechters hun hoofd koel kunnen houden en iemand een eerlijk process kunnen geven.

Men wordt pas veroordeeld als de ledematen daadwerkelijk zijn afgerukt en het bloed heeft gevloeid. Net als in de discussie over de Lonsdalers, als kalf of olifant verdronken is dempt men de put.
En zo hoort het nou eenmaal in de rechtsstaat.
Zelfs mensen die democratie en het huidig juridisch systeem verfoeien, worden erdoor beschermd.
En waarom ook niet?

Ilizi

Azul

Samir A. slaat fotograaf neer bij vrijlating
NIEUWEGEIN - De 18-jarige Samir A. heeft woensdag na zijn vrijlating uit de gevangenis een freelance fotograaf van De Telegraaf tegen de grond geslagen. A. werd buiten de poorten van het huis van bewaring opgewacht door een aantal journalisten.

Samir A. werd eerder op de dag door de rechtbank in Rotterdam vrijgesproken voor het beramen van terreuraanslagen in Nederland. Hij verliet rond 17.20 uur het huis van bewaring in Nieuwegein, waar hij in voorarrest zat. daarbij liet hij zich door bekenden begeleiden naar een rode bestelbus, waarin twee vrouwen zaten. Zowel A. als zijn begeleiders moesten niets hebben van de persbelangstelling. Geprobeerd werd A. af te schermen met behulp van een vuilniszak.

A. duwde direct een cameraman weg en sloeg even later de Telegraaf-fotograaf tegen de grond. Deze wil hiervan aangifte doen. Hij liep met A. mee het parkeerterrein van het huis van bewaring op. De fotojournalist: "Hij schold en riep: 'Rot op, moet je een klap voor je kop?', waarop ik zei: 'Dat moet je doen'. Voor ik het wist lag ik op de grond." De fotograaf zegt dat ook één van A's vrienden hem nog een klap of schop gaf. Van lichamelijke gevolgen van de klappen zegt hij nog geen last te hebben gehad.

© 1996-2005 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Samariaan

Hard voor die fotograaf.

[edit]

Hard voor die telegraaf-fotograaf.

Ik dacht eerst dat die foto nep was trouwens.

AdamX

"Hij schold en riep: 'Rot op, moet je een klap voor je kop?', waarop ik zei: 'Dat moet je doen'. Voor ik het wist lag ik op de grond."

hahaha moet er wel om lachen,  hij vroeg toch er zelf om, nee hij vroeg er niet naar, ,maar samir moest het doen van de jurnaliste :D volgens mij wilt al te vroeg in de ziektewet.

ik keur trouwen sgeweld af, maar ben blij dta het hier om een telegraaf fotograaf gaat :D

abrid

Ik vond het echt top punt van daghyuri. Kan wel zijn dat die krant alles opblaast maar als moslim los je dat niet zo op.

Net vrij gesproken en dan gelijk iemand mishandelen. Arebbi axas iäfu!

athsaynou

Citaat van: Ilizi op 06/04/2005 om 23:10:18

Echt geen goeie zet van em...als moslim zijnde behoor je geduldig te zijn en met je woede om te kunnen gaan en niet zo!

Dora

wel even eerlijk zijn. als je net vrij bent gelaten en er een idioot weer voor je staat met zijn camera die jouw foto's wil gaan misbruiken dan vind ik dat begrijpelijk. daarnaast zoals adam al zei, hij vroeg erom. volgens mij deed hij dat expres zodat de andere snel foto's konden maken >> zo laat je natuurlijk aan de mensen zien hoe "gevaarlijk" samir is..

ik trap er in iedere geval niet in.

AdamX

Citaat van: L_L op 07/04/2005 om 18:13:54
wel even eerlijk zijn. als je net vrij bent gelaten en er een idioot weer voor je staat met zijn camera die jouw foto's wil gaan misbruiken dan vind ik dat begrijpelijk. daarnaast zoals adam al zei, hij vroeg erom. volgens mij deed hij dat expres zodat de andere snel foto's konden maken >> zo laat je natuurlijk aan de mensen zien hoe "gevaarlijk" samir is..

ik trap er in iedere geval niet in.

precies meid, het is natuurlijk in het nadeel van samir A dat hij hem die klap heeft gegeven, daarom vroeg die fotograaf het zelf en al te graag zodat hij een mooi beeld van krijgt hoe gevaarlijk samir A is voor de maatschappij en het si hem ook nog gelukt.

de telegraaf fotograaf komt het niet voor het goede nieuws maar probeert het altidj   op een slechte  foute manier aan de maatschappij te laten zien, das hun tactiek bij de telegraaf.

samir A heeft het recht om niet gefotografeerd te worden zonder zijn toestemming, ze hebben hem zelfs geprobeerd met een vuileniszak te beschermen, en dan nog komen ze op hem af.

allasian

Jullie kiezen duidelijk partij.
Mij kan het allemaal niets schelen,ik vond die vechtpartij best grappig om te zien hahahaha.

abrid

Het gaat niet om partij kiezen maar om hoe je je problemen oplost. Dat doe je niet door gelijk op de vuist te gaan. Dan is het trucje van die journalist juist gelukt en daar is Samir A ingetrapt, jammergenoeg. Hij had zich moeten inhouden.