Als je dit niet kan, ben je geen Amazigh vrouw!!

Gestart door Samariaan, 07/06/2004 om 19:11:09

Timoush

Djweroe... Ja, het is een Arabisch gebruik dat in het Midden-Oosten en Noord-Afrika uitgevoerd wordt.
De Indianen kennen ook een variatie trouwens....
Ik kan het niet goed. Ik probeer het wel eens, maar na twee keer doet mijn stem raar!!Hihihi!!

Groet, Timoush

Masja

de indianen gebruikten het ook als ze aanvielen, soort strijdkreet

Dora

CiteerNee hoor die topic naam was gewoon een geintje ;)

Maar wie van jullie kan het, je weet wel dat brandalarm maken: YOEYOEYUYUYUYUYU YOUYYYYYYYYYYY

Vroeger als dat gedaan werd wist je als kind dat er iets speciaal gebeurd was; dan haasten de tantes zich naar de Zub-ruimte om de hele straat bij elkaar te tsrew-lewen.
nee man ik kan het ook niet..vind ik wel erg hoor..maar doe altijd mee met de menigte..want dan klinkt het wel oke ;)...

Samariaan

Citeernee man ik kan het ook niet..vind ik wel erg hoor..maar doe altijd mee met de menigte..want dan klinkt het wel oke ;)...

haha je bent zon klein kippetje dus dat met de groep mee probeert te kakelen!

Samariaan

Citeerdat geyoeyoe is overgewaaid van uit Jemen.

hallo zo werkt cultuur hoor, een constante uiteenwisseling. het is geen exacte wetenschap.

Dora

Citeerhaha je bent zon klein kippetje dus dat met de groep mee probeert te kakelen!
en het allerleukste is dat men denkt nu dat ik het kan hahahahha :)...

Wasilla tarifest

djwaroe die kan ik ook wel! klinkt nog mooi ook ;) hahah

Samariaan

Citeerdjwaroe die kan ik ook wel! klinkt nog mooi ook ;) hahah

ik geloof er niks van, ik denk jullie nederlandse amazigh vrouwen kunnen denk ik alleen goede djwaroe geven als er uitverkoop is bij ZARA!

ras

wat is zara?

Samariaan

Citeerwat is zara?

haha dan heb jij geen zussen denk ik ras :) is een kledingwinkel.

ras

ik heb wel zussen maar die zitten ij nador

Samariaan

Citeerik heb wel zussen maar die zitten ij nador

aha nee dan ken je ZARA niet!! en houden zo ;)

oualaya

CiteerNee hoor die topic naam was gewoon een geintje ;)

Maar wie van jullie kan het, je weet wel dat brandalarm maken: YOEYOEYUYUYUYUYU YOUYYYYYYYYYYY

Vroeger als dat gedaan werd wist je als kind dat er iets speciaal gebeurd was; dan haasten de tantes zich naar de Zub-ruimte om de hele straat bij elkaar te tsrew-lewen.

Azul.

hahaha dat is zeker leuk om te kunnen en te doen. Ik kan het tenminste wel. Ik heb de stem ervoor zoals ze zeggen. Maar ik kan het wel vaak achter elkaar en altijd ben ik degene die het moet doen op feesten bij ons. Maar ja vindt het helemaal niet erg, vindt het alleen maar leuk.

Maar owh jaah die winkel Zara.. nog nooit ervan gehoord.

Tannemiert.!

athsaynou

Ik kan het niet..althans niet als de vrouwen vroeger in Arif..Djwarou echt prachtig om te horen..je hoort het nog steeds op Bruiloften...bruiloften zonder Djwarou is geen Feest...Djwarou is een herkenning voor vreugde, feesten etc...je weet dat er dan wat gaande is..

Dusssss Lady''s we beginnen een groep.. ;D

Dobry Den

Citaat van: m'Izran op 04/07/2005 om 20:15:39
Ik kan het niet..althans niet als de vrouwen vroeger in Arif..Djwarou echt prachtig om te horen..je hoort het nog steeds op Bruiloften...bruiloften zonder Djwarou is geen Feest...Djwarou is een herkenning voor vreugde, feesten etc...je weet dat er dan wat gaande is..

Dusssss Lady''s we beginnen een groep.. ;D

Hoewel ik er niks van bak, vind ik het wel leuk om op feesten mijn  vreugdekreet ten gehore te brengen. Niet iedereen is er van gediend zoals mijn zus die dan gegeneerd het dringende verzoek aan mij doet om er meteen mee op te houden ;D.

Wat ik opmerk is dat de vreugdekreet in Arif  (zowel de beweging met de tong als het geluid) heel anders is dan die in de rest van Marokko en van andere landen.