Ezels, zwarte honden en vrouwen

Gestart door Matoub, 03/04/2005 om 21:44:30

Samariaan

Citaat van: AdamX op 03/04/2005 om 23:02:42
Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 22:52:48
Citaat van: AdamX op 03/04/2005 om 22:39:25

vertel ze dan ook gelijk waarom dat werd gezegd! en wat er precies wordt bedoeld met minder godsdienstige
moet ik ook vervalsen. de 7adith is volledig. omdat een getuigenis van de vrouw een half mannelijk getuigenis. en omdat ze in de meerderheid van de hel.

Lees:
en vertel ons!
http://www.alsunnah.info/r?i=1292

ik twijfel ook niet aan de genoemde hadith, alleen ik heb geen kennis van hoe en waarom precies.

ik zou zeggen neem es contact met alqardawi, die tekst van hem is te lang.

er zijn genoeg teksten die op dit punt ingaan. Alleen is dit niet de plek, als mensen daadwerkelijk zijn geintresseerd tot het detail zullen ze wel zelf op zoek gaan.

Matoub

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 23:00:35
maar het is toch ook zo dat er meer vrouwen dan mannen zijn...is dat niet de reden..hihihi...

ja ales dat is t 'm..;D
Dat doet er niet toe. de getuigenis van de vrouw is maar een halve getuigenis van de man.

arme vrouwen ;D

Tamza

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 22:52:20
ontkracht????..door wie???

er is geen enkel geleerde die ontkent dat de vrouwen in de meerderheid zullen zijn in de hel...

of ik moet m niet kennen..kan jij er voor mij 1 opnoemen..wie die onderzoek heeft gedaan??

O.a door Fatima Mernissi, lees het boek Politieke Harem maar.

Goh, vind je het niet heel vreemd dat er wel gesteld wordt dat vrouwen de meerderheid zullen vormen in de hel (op basis van het zgm argument dat er nu eenmaal meer vrouwen op aarde zijn dan mannen) maar geen hadith bestaat waarin staat dat vrouwen de meerderheid zullen vormen in de hemel (gebaseerd op hetzelfde argument).

Denk eens logisch na man. Tering.

Tama

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

Valt me op dat de woestijnrat die deze onzin uitkruimt vergeet dat een strontvliegt  ook een einde kan brengen aan het gebed. yeh zemmar!

Tamza

Citaat van: MohamedUK op 03/04/2005 om 23:06:01
er zijn genoeg teksten die op dit punt ingaan. Alleen is dit niet de plek, als mensen daadwerkelijk zijn geintresseerd tot het detail zullen ze wel zelf op zoek gaan.

Precies, het is gewoon een provocerende actie van een zelfhater met het iq van een door de plee gespoeld goudvisje.

Dora

Citaat van: Tamza op 03/04/2005 om 23:06:52
Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 22:52:20
ontkracht????..door wie???

er is geen enkel geleerde die ontkent dat de vrouwen in de meerderheid zullen zijn in de hel...

of ik moet m niet kennen..kan jij er voor mij 1 opnoemen..wie die onderzoek heeft gedaan??

O.a door Fatima Mernissi, lees het boek Politieke Harem maar.

Goh, vind je het niet heel vreemd dat er wel gesteld wordt dat vrouwen de meerderheid zullen vormen in de hel (op basis van het zgm argument dat er nu eenmaal meer vrouwen op aarde zijn dan mannen) maar geen hadith bestaat waarin staat dat vrouwen de meerderheid zullen vormen in de hemel (gebaseerd op hetzelfde argument).

Denk eens logisch na man. Tering.

uhhm mijn argument was meer een sarcastisch bedoelt ::)

het is een hadieth sahih dus geen enkel persoon kan dit ontkennen. zoals adam al zei er moet hiervoor een duidelijke uitleg zijn..ik zou eerder naar al qardawi grijpen dan mernissi..but he..that's me..

Matoub

Wat vinden de vrouwen van dit feit:

De vrouwen zijn gechapen van een rib (ik hoop dat dit het juiste woord), en je zal ze nooit op een rechte pad krijgen, als jij van haar zou genieten, dan zou jij van haar genieten met scheefheid, en als jij haar zou recht zou gaan maken, dan zou jij haar breken, en dat zou de scheiding betekenen.
ورواه مسلم أيضا عن أبي هريرة رفعه بلفظ أن المرأة خلقت من ضلع، لن تستقيم لك على طريقة فإن استمتعت بها استمتعت بها وبها عوج، وإن ذهبت تقيمها كسرتها وكسرها طلاقها،

http://www.al-eman.com/Islamlib/viewchp.asp?BID=143&CID=34

Dora

Citaat van: Tama op 03/04/2005 om 23:06:52
Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

Valt me op dat de woestijnrat die deze onzin uitkruimt vergeet dat een strontvliegt  ook een einde kan brengen aan het gebed. yeh zemmar!

hahahaha....niet alleen het gebed in dit geval maar zelfs de rodo..

Dora

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 23:13:01
Wat vinden de vrouwen van dit feit:

De vrouwen zijn gechapen van een rib (ik hoop dat dit het juiste woord), en je zal ze nooit op een rechte pad krijgen, als jij van haar zou genieten, dan zou jij van haar genieten met scheefheid, en als jij haar zou recht zou gaan maken, dan zou jij haar breken, en dat zou de scheiding betekenen.
ورواه مسلم أيضا عن أبي هريرة رفعه بلفظ أن المرأة خلقت من ضلع، لن تستقيم لك على طريقة فإن استمتعت بها استمتعت بها وبها عوج، وإن ذهبت تقيمها كسرتها وكسرها طلاقها،

http://www.al-eman.com/Islamlib/viewchp.asp?BID=143&CID=34

hahha..waar heb jij het over >> de haieth over de rib is met betrekking tot het goed behandelen je vrouw...slimpie

Matoub

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 23:14:05
hahha..waar heb jij het over >> de haieth over de rib is met betrekking tot het goed behandelen je vrouw...slimpie
Zoals als jij zegt: De vrouwen zijn gek; probeer er gewoon aan te wennen. ben jij hier blij mee.

Tamza

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 23:12:00

uhhm mijn argument was meer een sarcastisch bedoelt ::)

het is een hadieth sahih dus geen enkel persoon kan dit ontkennen. zoals adam al zei er moet hiervoor een duidelijke uitleg zijn..ik zou eerder naar al qardawi grijpen dan mernissi..but he..that's me..

Ja UH, tzz. Dat is het algemene argument dat gebruikt wordt om die leugen van een hadith te verdedigen. Een Hadith Sahih wordt enkel als jurispudentie gebruikt, het is niet het Woord van God zoals de Koran. En er zijn wel degelijk mensen die zeggen dat het niet sahih is, sterker nog, mensen (waaronder ik) vinden deze hadith onbetrouwbaar.

Ja, idd that's you: eerder naar Qardawi grijpen dan Mernissi. Grijp em waar je wil en spuug in het aangezicht van de gelijkwaardigheid van man en vrouw zoals dat in de Islam gepredikt wordt. Jammerlijk excuus, bah.

Dora

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 23:15:53
Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 23:14:05
Zoals als jij zegt: De vrouwen zijn gek; probeer er gewoon aan te wennen. ben jij hier blij mee.

::)

Matoub

Wat vinden de vrouwen van zichzilf als ondeugd:

de profeet Ibrahim heeft zijn vrouw Sara (h) geklaagd bij God, en vervolgens heeft god hem geopenbaard dat ze een rib is, en zei tegen hem dat hij genadig moet zijn met haar. en vroeg hem (of vermaande hem) of hij niet tevreden is met zijn deel van het ongoede.

وفي الباب عن أنس وعائشة وغيرهما والعسكري روى أن إبراهيم الخليل شكى إلى ربه عز وجل سوء خلق ساره، فأوحى الله إليه إنما هي ضلع فارفق بها، أما ترضى أن تكون نصيبك من المكروه،

(dezelfde bron)

Samariaan

ok ok nu we toch een vraag maar raakspelletje spelen: Hoe worden gevulde koeken gemaakt, in welke ruimte bevond zich het eerste atoom, waar kwam het eerste licht vandaan, en waarom, waarom!,  mis ik altijd mijn bus alhoewel ik  5 min van de  bushalte woon ?

Dora

ik ben moe van jou geworden...laat ik ondeugend zijn en gaan slapen..

veel succes ales met het overtuigen van jezelf..

salut