Hoofdmenu

" laiciteit "

Gestart door Matoub, 26/03/2005 om 15:12:31

Matoub

Citaat van: Tamza op 30/03/2005 om 15:08:16
Iemand die Amazigh-ouders 'de domste ouders van de wereld' noemt en 'die ziekte aan hun kinderen doorgeeft'
Tamza, ik denk dat dit het eerste topic waarin ik op je reacties reageer,  omdat jij hier de mening van de meerderheid representeert.

Voor alle duidelijkheid, heb ik niets verzonnen. kijk naar je niveau ! ik zeg wat werkelijk is, om dat te vermijden.

Met alle zekerheid voel jij je hier niet door aangsproken. het is omdat ik een paar niet meevallende opmerkingen over je Godin vermeldde. ik hoop dat jij daar met bronnen op zou reageren in plaats van je herhaaldelijk inhoudeloze reacties !

Tamza

Godin?

Cek, jij spacet 'm gewoon hardcore.

Matoub

Citaat van: Tamza op 30/03/2005 om 19:40:01
Godin?

Is het niet raar dat Allah als man beschowd wordt alhoewel het onzijdig is. Normaal gezien zouden jullie " het " gebruiken om ernaar te verwijzen. Of toch is hij mannelijk ? Ik vind dat de vrouwen zich onderschatten.

Laysa

Citaat van: Masja op 30/03/2005 om 14:40:13
ach ach ach ik snap jullie niet, een breekt ales af en de rest volgt,   (intellectueel) kuddediergedrag lijkt me dat.. sorry hoor , maar ik volg ales al een tijdje , als je écht goed leest , mischien soms tussen de regeltjes door, dan zie ik alleen maar een heldere blik op de feiten, maar ja, mischien "spoor" ik ook niet...?

Jup je spoort niet :) ...

Laysa

Citaat van: Ales op 30/03/2005 om 14:39:37
Azul Laysa,

Jij gebruikt moeilijke woorden die ik niet begrijp, en hiernaast vind ik het niet plezant om mee te doen. Als jij iets inhoudelijks hebt, dan zou dat beter moeten zijn !

Lees het nog 10x door en pak er een woordenboek bij, zak met wind ...

Matoub

Citaat van: Laysa op 31/03/2005 om 00:59:53
Azul Laysa,

Jij gebruikt moeilijke woorden die ik niet begrijp, en hiernaast vind ik het niet plezant om mee te doen. Als jij iets inhoudelijks hebt, dan zou dat beter moeten zijn !

Hoe oud ben jij ?

Samariaan

Citaat van: Ales op 31/03/2005 om 00:19:34
Citaat van: Tamza op 30/03/2005 om 19:40:01
Godin?

Is het niet raar dat Allah als man beschowd wordt alhoewel het onzijdig is. Normaal gezien zouden jullie " het " gebruiken om ernaar te verwijzen. Of toch is hij mannelijk ? Ik vind dat de vrouwen zich onderschatten.

peleaze. Iemand van jou "statuut" weet dondersgoed dat dat ook maar een paradigma is, er is een periode geweest dat schrijvers naar Hem verwezen in onzijdige vorm, en er is ook een periode geweest inderdaad dat beplaalde schrijvers naar Hem verwezen in vrouwelijke vorm.

Samariaan

trouwens, waarom ga ik hier nog op in ook!

Matoub

Citaat van: MohamedUK op 31/03/2005 om 01:28:57

Misschien om je talenten te laten zien. ik zou dat ook niet weten

Samariaan

Citaat van: Ales op 31/03/2005 om 01:46:43

nee die eer laat ik aan jou over. Tip: klik op je nick en dan "laat laatste berichten zien van dit lid" and all will become clear. In the meanwhile, for me its time to get off the loony express.

Matoub

Citaat van: MohamedUK op 31/03/2005 om 01:58:02

nee die eer laat ik aan jou over. Tip: klik op je nick en dan "laat laatste berichten zien van dit lid" and all will become clear. In the meanwhile, for me its time to get off the loony express.

Mensen stellen vragen, maar als ze het antwoord krijgen, worden ze daarna boos.

Urisis

Citaat van: Ales op 31/03/2005 om 02:03:31
Citaat van: MohamedUK op 31/03/2005 om 01:58:02

Mensen stellen vragen, maar als ze het antwoord krijgen, worden ze daarna boos.
Azul
Of eens...
Tanemiert.

Urisis

Citaat van: Laysa op 31/03/2005 om 00:59:53
Azul Laysa,

Azul
Woordenboek is niet altijd de oplossing, maar ideeen begrijpen.
Tanemiert.

taghalaitenbatabuz

Beste mensen,

In geen geval is de bedoeling geweest mijn schriftelijke expressie te koppelen aan enige hoogmoed. Feit is slechts dat taal van niveau een debat zal bevoordelen. Dit geeft in principe draagvlak voor het argument dat het arabisch als voertaal in politiek en hoger onderwijs gehandhaaft dient te worden. Voorbeeld: vertaal maar in effectief en compact berbers (een woord liefst) infrastrucuur. Maar dit terzijde (andere keer dan maar weer).

Ook wil Ales attenderen op mijn mogelijk als vijandig ervaren uitingen, wat absoluut niet mijn intentie is geweest. Wij kunnen, hoop ik, op het scherpst van de snede als volwassenen wisselen van gedachten. Ik accepteer zelfs jou apathie voor de islam. Al kan ik deze niet respecteren. Afvalligheid maakt mij namelijk huiverig.
Van blasfemie is van jou kant geen geval, maar uit de context gerukte "feiten" komen wel ruim aan bod zoals wij dat ook van onze zongebruinde reincarnatie van Hitler in vrouwelijke vorm kennen...je hebt trouwens wel veel overeenkomsten met haar, zo val je constant terug op de vrouwen van de profeet (swt) en benadruk je wel erg vaak de positie van vrouwen. In andere woorden: schijnbaar ben je met beide benen in de kuil gestapt. Laten we in het vervolg verder religie scheiden van amazigh-problematiek.

taghalaitenbatabuz

laiciteit op het amazigh.nl forum, hahah