mohamed de profeet haat de imazighen

Gestart door AFRA, 22/06/2004 om 14:53:25

ik

Citeerik > a tawmat..waarom moeite doen??..ik heb de hoop al opgegeven..mera fehman nithnie gar zie rabbi ezzithen ath fehman....

Denk dat jij gelijk hebt

AFRA

.

Masja

Citeerik geef je gelijk in de rest. lees voor plato (de legende van de grot).

... ze waren in grot en zagen alles omgekeerd in de schaduw, en toen iemand wel naar werkelijke wereld kwam, kon zijn ogen niet geloven , en hoopte erop dat hij nooit naar buitenkwam, en wist ervan dat niemand van vorige grotsgenoten zouden geloven...

dit verhaal v. plato heeft ooit erge indruk op me gemaakt...
deed me denken aan de idee v.d. toenmalige inca's over de realiteit v.d. wereld, zij zien die als een illusie (maya...)en als (al is het maar een tipje van..) de sluier v.d. maya wordt opgelicht blijkt de perceptie v.d.realiteit, die iedereen voor waar aanneemt, zoveel graden te draaien, m.a.w., men heeft zich altijd vergist ,(en dat kan een shockeffekt teweegbrengen..  ;D

]

Samariaan

Citeerazul abrid enneng.

klopt de arabieren zien ons ook als een "verloren" volk niet wetend dat Allah swt de profeet naar hen had gestuurd niet omdat zulke lieverdjes waren maar omdat zij in dwaling verkeerden..

inderdaad, iemand zei een keer tegen mij als iemand de arabieren weet te overtuigen van iets dan valt iedereen te overtuigen.

Samariaan

CiteerAfra is anti-islam en zelfs atheist.Op zich heb ik daar geen problemen mee.Maar wat hij doet is gewoon provoceren.Hij wil ons laten twijfelen over onze godsdienst.En hij zoekt een stok om daarmee de hond te slaan,om in zijn termenoligie te blijven.
Die links bewijzen in mijn ogen niks,zoals we weten zijn er nogal wat onbetrouwbare hadith in omloop.Maar de betrouwbaarste bron voor ons is de Koran,zelfs afra kan die niet vervalsen.En daarin zegt Allah:'O mensen wij hebben jullie uit man en vrouw geschapen en hebben van jullie volkeren en stammen gemaakt zodat jullie elkaar leert kennen.De beste van jullie bij Allah is de meest godvrezende'.
De betekenis van deze aya staat als een paal boven water.Allah maakt geen onderscheid tussen zijn schepselen,slechts op 'tagwa'(godvrezendheid).
Afra, je wilt hier de mensen aan hun moslimidentiteit laten twijfelen,dat zal je echter niet lukken!

alsof we wanneer we de Quran aan het lezen zijn of wanneer we onze gebeden doen gaan denken, oja afra had nog ergens een vage link met een vage aantijging. A3udu Billah.

afra zoals amezian zei, atheist zijn boedist zijn, het zal wel, maar ga hier niet als een extremist te keer, daar hebben we al genoeg mensen van.

bouaouiouach

Citeerlees nog :

...en mohemd de profeet van allah zei : ik schenk mijn zweemshanger omwille van allah ,is liever bij mij een berberse slaaf bevrijden ! en omdat hun gewoontes helemaal anders dan de gewoontes van de MENSEN hebben een paars Maghribijnen (noord afrikanen ) gezegd : " ik heb Adam in slaap (dromen) en ik zei tegen hem: jij als de vader van de mensheid !de mensen hebben beweerd dat de barbaren (imazighen ) jouw afstammelingen zijn , en daarna zei (Adam) : ik ! Hawwa'a (Eva) is mijn vrouw niet meer (hij bedriegt van haar te scheiden) als wat de mensen beweren ,waar is. en een voorbeeld van hun rare gewoontes wat "Ibn Hawqel van de Mousel en de handelaar die hun land verkend heeft"  vertelde: ..........

dezelfde bron : http://www.al-eman.com/Islamlib/viewchp.asp?BID=232&CID=8

wie het arabisch heilig maakt kan dat zelf lezen.

Beste, afra
 Ik toon wel respect aan je zoals aan iedereen die "normaal doet", op de verwijzen site kan ik nergens lezen wat wordt hier verteld, ten tweede wat wordt daar gezegd slaat nergens op, het zijn  die zwakke arabieren die zich schuilen onder de onschuldig islam.
 Beste afra, wie het arabisch heilig maakt kan dat zelf lezen. wat je hier gezegd hebt, maakt je alleen maar zwakker, dom van je. Als ik arabisch kan lezen, volgens jou maak ik arabisch heilig, een zwaak punt van je, goed begrijpen wat ik hier bedoel.
 Â tannemirt  mohammed

Aqsil

Citeerde omajjden ? de profeet zei dat mo3awiya de stichter van de omajjaden dynatie , verzekerd is dat hij naar de paradijs zou gaan.
Oemayaaden zijn bloedzuigers en zijn degenen die veel Sahaba hebben vermoord. Omayayden waren geen echte moslims. Toen Profeet leefde bestonden volgens mee geen Oemayaaden.

ras

wat moet ik nou van een profeet ,kom hij mijn helpen of zo

Aqsil

Citeerwat moet ik nou van een profeet ,kom hij mijn helpen of zo
Zonder Islam waren Imazighen nog steds bezet door Fransen, Italianen en Spanjaarden. Imazighen vochten tegen de Europenen omdat ze niet bezet willen worden door ongelovigen.

ras

CiteerZonder Islam waren Imazighen nog steds bezet door Fransen, Italianen en Spanjaarden. Imazighen vochten tegen de Europenen omdat ze niet bezet willen worden door ongelovigen.

nee hoor we hebben eerste gevochten tegen arabieren , maar later hebben wij tegen de fransen en spanjarden en dat kwam door die arabieren  

MBTiza

CiteerZonder Islam waren Imazighen nog steds bezet door Fransen, Italianen en Spanjaarden. Imazighen vochten tegen de Europenen omdat ze niet bezet willen worden door ongelovigen.

bullshit hulk, ieder volk waarvan het land bezet is zal tegen onderdrukking in opstand komen en de bezetter eruit proberen te knikkeren...het heeft niets met de Islam te maken.

ras

Citeerbullshit hulk, ieder volk waarvan het land bezet is zal tegen onderdrukking in opstand komen en de bezetter eruit proberen te knikkeren...het heeft niets met de Islam te maken.

aan ander kant heb ik liever fransen dan de arabieren

Aqsil

Citeerbullshit hulk, ieder volk waarvan het land bezet is zal tegen onderdrukking in opstand komen en de bezetter eruit proberen te knikkeren...
Klopt
Citeerhet heeft niets met de Islam te maken.
Islam gaf  mensen meeer Energie om te vechten. Omdat men weet dat ze naar de hemel zullen gaan als ze vermoord worden. Islam was niet de reden om te vechten, maar was een kracht om door te vechten tot de dood.
Tegen de Arabieren hebben Imazighen niet door gevochten tot de dood, anders hadden we nog steeds ons land.

[/quote]

ras

CiteerKlopt
Islam gaf  mensen meeer Energie om te vechten. Omdat men weet dat ze naar de hemel zullen gaan als ze vermoord worden. Islam was niet de reden om te vechten, maar was een kracht om door te vechten tot de dood.
Tegen de Arabieren hebben Imazighen niet door gevochten tot de dood, anders hadden we nog steeds ons land.

energie, aan mij nou dat denk ik niet .
energie heb ik van mijn voor ouders gekregen

Aqsil

Citeerenergie, aan mij nou dat denk ik niet .
energie heb ik van mijn voor ouders gekregen
Het discussie ging over het bevrijden van Marokko van de Europenen en toen bestond je niet.
Als je bestond, dan had je misschien de kant van Europa gekozen zodat ze de islam gaan bestrijden ;)