Problemen in het Kabinet

Gestart door ameziane, 24/03/2005 om 14:06:48

ameziane

Citaat van: athsaynou op 24/03/2005 om 17:05:39
Citaat van: ameziane op 24/03/2005 om 16:50:01
Ik verlang weer naar een regering met de PvdA.

Weg met Balk-ellende ;)
De Nederlanders zullen zich wel generen als hij hen in het buitenland vertegenwoordigt. Als je hem samen ziet met Chirac of Blair heb je niet bepaald de indruk dat daar een staatsman staat.

Lezeres

Citaat van: ameziane op 24/03/2005 om 17:13:42
Citaat van: athsaynou op 24/03/2005 om 17:05:39
Citaat van: ameziane op 24/03/2005 om 16:50:01
Ik verlang weer naar een regering met de PvdA.

Weg met Balk-ellende ;)
De Nederlanders zullen zich wel generen als hij hen in het buitenland vertegenwoordigt. Als je hem samen ziet met Chirac of Blair heb je niet bepaald de indruk dat daar een staatsman staat.

Hij is al een keer uitgescholden voor Harry Potter, dat was geloof ik in het Europees parlement.

igwentje

Ik heb vaak met de Graaf gesproken na zoveel jaar krijgt hij eindelijk de kans een van de idealen van de partij te verwezelijken ,dat elk district zijn eigen burgermeester kiest. Ze hebben hem vol genaaid want van die man kan Balkenende en Bos nog veel leren.

taghalaitenbatabuz

Igwentje, tja het is inderdaad triest voor de Graaf, maar maar de senatoren hebben een bewuste keus gemaakt. Wij mogen ons gelukkig prijzen met de stemmingsuitslag omdat er in bepaalde steden zeker een racist aan de macht zou komen.
D'66 heeft geen bestaansrecht meer nu hetgeen waarvoor zij zijn opgericht niet meer bestaat. Nieuwe verkiezingen, ik kijk ernaar uit!

ameziane

Er lijkt weer een akkoord te zijn gesloten. Jammer...jammer...

Hadou

#20
ach .. eindelijk zijn wij niet de oorzaak dat De graaf uitstapte. Ik moet zeggen dat D66 een rare partij is!
Ik ken wel wat D66 leden.. Ze zijn meestal symatieke mensen. Keurig en aardig. niets mis mee. Ik vind het alleen jammer dat ze weinig zetels krijgen. Ze worden steeds kleiner. Terwijl ze best goede politici zijn stuk voor stuk.
Ik wil wel dat deze kabinet het gewoon haar periode afmaakt. Balkenende is een goed man. aardig , gelovig en sympatiek. Ik stem welles waar op PVDA of Groenlinks. Maar ik denk dat alleen Balkenende deze periode  van regeren aan kan. Er is sinds 2002 een grote politieke en maatschapelijke turbulentie gaan in NL. Of PVDA het wel aan kan . Misschien wel.. maar niet meer PAARS AUB.. Door die Paarse kabinet is de btw hoger geworden en er zijn veel wetten en regels zo maar doorgedrukt waar wij aan lijden.
Die EERSTE (bejaarden of afkickcentrum) Kamer moet afgeschaft worden. deze leden worden via provenciale verkiezingen aangewezen. Wie doet daar nou aan mee? provinciaal politiek is niet interssant tvm gemeentelijke en staat verkiezingen..
NU kunnen die oud gedienden de ideeen van de nieuwe generatie  tegenwerken.. Dat is niet democratisch!!
De burgemeester zou best gekozen mogen worden door de burgers.. Nu wordt er zo maar iemand aangewezen door de koningin.. en dat is ook een vorm van vriendjes poilitiek.. ER zijn weinig van die burgemeesters die het werkelijk het goed doen .. ze zitten daar maar de gemeente raad te voorzitten en af en toe langs de bejaarden op visite gaan voor hun huwelijksjublieum en op de foto bij en monument of een project.. net of zij dat bedacht hebben..
Een burgemeester zou het gezicht van de stad moeten zijn. Hij/ zij moet initiatief nemen om meer werk, huisvesting en belangrijke zaken die alle burgers aangaan in de stad binnen te halen.

De graaf had niet hoeven op te stappen. Hij zou zijn karwei af moeten maken en andere zaken aannemen. Er moet zo veel meer gebeuren in dit land. Begin met de 1ste kamer op te heffen zou ik zeggen en meer aan kenniseconomie doen..

ameziane

#21
Citaat van: hadou op 27/03/2005 om 15:31:57
ach .. eindelijk zijn wij niet de oorzaak dat De graaf uitstapte.
Waren wij de oorzaak van de val van vorige kabinetten dan?

CiteerIk moet zeggen dat D66 een rare partij is!
D'66 staat nergens voor: het is vlees, noch vis.

CiteerMaar ik denk dat alleen Balkenende deze periode  van regeren aan kan
Nou, dat hebben we gezien na de moord op van Gogh. Hij liep steeds maar achter de feiten aan. Geef mij liever een 'vaderfiguur' als van Thijn, Cohen of Kok.


CiteerDie EERSTE (bejaarden of afkickcentrum) Kamer moet afgeschaft worden.
Dat instituut heeft wel degelijk bestaansrecht: het toetsen van wetten op haalbaarheid. Tweede kamer-politici zijn meer bezig met de waan van de dag en hun doel is vooral op scoren gericht. Het serieuze werk gebeurt in de Eerste Kamer.

Sa3ieD

Mensen komen in de eerste kamer door hun ervaring, soort van raad van oude wijze mannen. Zij krijgen dan ook geen loon, alleen onkostenvergoeding, dus de eerste kamer moet wel blijven. Er komen steeds meer debielen in de tweede kamer, dus iemand moet ze in de gaten houden.

athsaynou

Citaat van: ameziane op 27/03/2005 om 14:50:24
Er lijkt weer een akkoord te zijn gesloten. Jammer...jammer...

jammer Ameziane volgende keer beter ...we gaan door met balk-ellende...

miss.F.

Citaat van: ameziane op 24/03/2005 om 14:55:02
Ben je beschikbaar, Miss. F.?

Nou, ik bedoelde het meer sarcastisch. Ik zie het plaatje al voor me: Donner op een speelplein met een groepje jongens om zich heen die zich met alles en nog wat bezighouden behalve met politiek en Donner die op de Donner-manier hun ze3ma hoop biedt. En vervolgens na zijn gepreek vertrekt met de gedachte dat ie weer zieltjes heeft gered voor de dag: maatschappelijke betrokkenheid van Donner ten top!!

mara

#25
Iemand al lid geworden van d66 om morgen het kabinet naar de hel te sturen?

miss.F.

Citaat van: mara op 01/04/2005 om 17:01:32
Iemadn al lid geworden van d66 om morgen het kabinet naar de hel te sturen?


ikke niet hoor, jij wel?

mara

Citaat van: miss.F. op 01/04/2005 om 17:06:07
Citaat van: mara op 01/04/2005 om 17:01:32
Iemand al lid geworden van d66 om morgen het kabinet naar de hel te sturen?


ikke niet hoor, jij wel?
nee, want je moet eerst contributie betalen voordat je stemrecht krijgt...

miss.F.

Citaat van: mara op 01/04/2005 om 17:07:16
Citaat van: miss.F. op 01/04/2005 om 17:06:07
Citaat van: mara op 01/04/2005 om 17:01:32
Iemand al lid geworden van d66 om morgen het kabinet naar de hel te sturen?


ikke niet hoor, jij wel?
nee, want je moet eerst contributie betalen voordat je stemrecht krijgt...

well screw them than!

mara

Ik hoop zo dat die malloten van een vvd de oppositie in kan!