Problemen in het Kabinet

Gestart door ameziane, 24/03/2005 om 14:06:48

ameziane

De eerste bewindspersoon van het kabinet Balkenende II, minister de Graaff, is opgestapt nadat de PvdA in de Eerste Kamer de wet van de gekozen burgemeester had geblokkeerd.
Naar verluidt beraden de andere 2 bewindslieden van D'66 zich op hun toekomst.

Hopelijk is dit het begin van het einde van deze Harry Potter-regering.

miss.F.

is die kwal toch opgestapt? Had gedacht dat ie wel zou blijven, vooral omdat het hem dringend verzocht werd. Kinderachtig hoor: als je je zin niet krijgt loop je weg

ameziane

Citaat van: miss.F. op 24/03/2005 om 14:08:38
is die kwal toch opgestapt? Had gedacht dat ie wel zou blijven, vooral omdat het hem dringend verzocht werd. Kinderachtig hoor: als je je zin niet krijgt loop je weg
Ik zou hetzelfde doen, als ik hem was. Want zijn portefeuille heet 'Bestuurlijke vernieuwing', maar na die blokkade van de PvdA is niks meer overgebleven van die 'vernieuwing'.
Okee, hij houdt de Antillen en kan zich volledig wijden aan bolletjesslikkers...

miss.F.

Citaat van: ameziane op 24/03/2005 om 14:19:14
Citaat van: miss.F. op 24/03/2005 om 14:08:38
Ik zou hetzelfde doen, als ik hem was. Want zijn portefeuille heet 'Bestuurlijke vernieuwing', maar na die blokkade van de PvdA is niks meer overgebleven van die 'vernieuwing'.
Okee, hij houdt de Antillen en kan zich volledig wijden aan bolletjesslikkers...

Nou ik hoop dat er iets goeds uitkomt en dat die andere 2 ook opstappen en JP weer in z'n hempje staat.

ffe een zijspoor: Quote van Donner:"'Als je heel hard je best doet, kun jij later ook minister worden" (Donner praat met marokkaanse jongeren, NRC 15 mrt)
Donner geeft ons dus nog hoop!!

ameziane

Ben je beschikbaar, Miss. F.?

Isefrawen

heel huichelachtig dat die harry potter-clan en diens achterban (lpf) de schuld volledig bij de pvda neerleggen...

groot deel van de cda was het er ook niet mee eens.

vind D66 al vanaf het begin al als een soort meeloop-partij, wat hebben die gasten nou voor het zeggen gekregen in de regeringsperiode? ja gekozen burgemeesterschap hehehe sukkels!

ameziane

Citaat van: Jonas_lcf op 24/03/2005 om 15:24:00
vind D66 al vanaf het begin al als een soort meeloop-partij, wat hebben die gasten nou voor het zeggen gekregen in de regeringsperiode? ja gekozen burgemeesterschap hehehe sukkels!
Klopt. D'66 heeft de rechtse coalitie van VVD en CDA aan een meerderheid geholpen. Zelf hebben ze weinig invloed in het kabinet.

D'66 doet er goed aan de eer aan zichzelf te houden en er uit te stappen.

mara

Wat voor bestaansrecht heeft die k-partij van een d'66? Door zitting te nemen in dit vermaledijde kabinet hebben ze zich reeds verloochent. Er wordt totaal geen rekening gehouden met ze. Net goed voor ze!

Lezeres

Dan hebben we misschien weer nieuwe verkiezingen, is dit wel het goede moment daarvoor?

mara

Het is altijd het goede moment voor nieuwe verkiezingen, vooral als je zo'n kabinet hebt...

Lezeres

Ik denk niet dat we er dan op vooruitgaan qua kabinet.

mara

Ben je bang voor dat pruikje, althans dat hij in een nieuwe regering gaat zitten?

Lezeres

ameziane

Citaat van: figuigya op 24/03/2005 om 16:31:35
Dan hebben we misschien weer nieuwe verkiezingen, is dit wel het goede moment daarvoor?
Ik denk het wel.

Alle partijen hebben de problematiek rondom allochtonen en Moslims serieus genomen en praten er nu over zonder taboes. Dus in die zin, is het gras weggemaaid onder de voeten van Wilders en consorten.
Trouwens, die man bakt er niks van,de ervaring met Fortuijn leert dat partijen die rondom 1 persoon zijn gecreerd geen lang leven beschoren zullen zijn.

Ik verlang weer naar een regering met de PvdA.

athsaynou

Citaat van: ameziane op 24/03/2005 om 16:50:01
Ik verlang weer naar een regering met de PvdA.

Weg met Balk-ellende ;)