Amazigh symbool in Troy

Gestart door Rwezna, 31/05/2004 om 17:19:33

cinderella

Citaat van: rahna op 31/05/2004 om 17:19:33

Vraagje,

In de film Troy zie je op gegeven moment een hele boel schepen varen, al die schepen dragen verschillende vlaggen. Een van die schepen draagt een vlag met het amazighteken daarop, weet iemand hier meer over?

hey ja ik heb hm ook gezien!!
alleen is het  symbool hier net omgekeerd :)

Bades

het was inderdaad het Amazighsymbool en letter. de maker moet er een bedoeling mee hebben gehad omdat de andere schepen het niet hadden.

wel stond het symbool op zijn kant....

MAZIGH

Het was inderdaad een amazighteken (90 C gekanteld). Ik zat in de bioscoop met een vriendin, ook een tamazight. We hebben het toen nog over die symbool gehad. (denk dat het gebruikd werd omdat het ook het symbool is van poseidon, god van de zee) Verder zie je als je goed oplet ook de amazighspeld waarmee 1 van die princessen haar cape vasthield. weet niet meer hoe ze heet is inmiddels een jaar of 3 / 4 geleden. Maar dacht dat ze een blauwe cape droeg.

Bades

Citaat van: MAZIGH op 05/06/2007 om 13:02:27
Het was inderdaad een amazighteken (90 C gekanteld). Ik zat in de bioscoop met een vriendin, ook een tamazight. We hebben het toen nog over die symbool gehad. (denk dat het gebruikd werd omdat het ook het symbool is van poseidon, god van de zee) Verder zie je als je goed oplet ook de amazighspeld waarmee 1 van die princessen haar cape vasthield. weet niet meer hoe ze heet is inmiddels een jaar of 3 / 4 geleden. Maar dacht dat ze een blauwe cape droeg.

thiseghnas?

worden die enkel in noordafrika gebruikt dan?

MAZIGH

ja klopt thiseghnas, en ja die zij in de film gebruikte is echt noord afrikaans/ amazigh (een driehoekige schild met de punt naar beneden met daar achter de staande zwaard waarvan je alleen de handvat ziet, is typisch een amazighteken)

Samir!

Ik heb thuis de 2 disc versie van Kingdom of heaven. Op die 2e dvd, de special dvd, kan je ongeveer 3 uur lang zien hoe ze die film hebben gemaakt. Het ontwerp, de productie etc. Op een gegeven moment zie je foto's van de lokale bevolking die ook meededen aan die film. 1 foto is mij echt nagebleven. Dat was van zo'n oude man. Hij zag er uit als een echte Amazigh. Hij had ook een op zijn borst. Weet alleen niet of dat het er 1 was of 2 waren. Maar het zat er heel tof uit. Ik ga het opzoeken voor jullie(gaat heel lang duren, want die special duurt 3uur of langer ;D ) zodra ik m heb gevonden, maak ik er een printscreen van. Ik zal ook een printscreen maken van die boot in Troy.

Bades

Citaat van: Samir! op 06/06/2007 om 08:43:12
Ik heb thuis de 2 disc versie van Kingdom of heaven. Op die 2e dvd, de special dvd, kan je ongeveer 3 uur lang zien hoe ze die film hebben gemaakt. Het ontwerp, de productie etc. Op een gegeven moment zie je foto's van de lokale bevolking die ook meededen aan die film. 1 foto is mij echt nagebleven. Dat was van zo'n oude man. Hij zag er uit als een echte Amazigh. Hij had ook een op zijn borst. Weet alleen niet of dat het er 1 was of 2 waren. Maar het zat er heel tof uit. Ik ga het opzoeken voor jullie(gaat heel lang duren, want die special duurt 3uur of langer ;D ) zodra ik m heb gevonden, maak ik er een printscreen van. Ik zal ook een printscreen maken van die boot in Troy.

houden we je aan. ;)

Bades

Volgens Westerse verhalen is Poeseidon een Griekse god, maar volgens Herodutus is Poeseidon een Amazigh god.

Poeseidon in het Tamazight ( taal van berbers) betekent "degene met paarden". Zoals we weten is Poeseidon de schepper van paarden en daarom werd hij door Imazighen Poeseidon genoemd.

Ik heb nog iets leuks gevonden in deze site hieronder. Het teken van Poeseidon is het teken van het Amazigh volk. Het teken staat ook in de vlag van de Amazigh volk.

Het teken van Poeseidon ( zie link):