Amazigh symbool in Troy

Gestart door Rwezna, 31/05/2004 om 17:19:33

Arrows

#15

Citeerok nou is ie goed en zo niet, dan ga ik weer nnoara heten

ps: mooie rol speelt ze (briseis) he? ;)
ahaha vond haar wel ok ...maar mijn favo karakter in de film was toch HECTOR!

Rwezna

#16

Citeerde Lliad van homer is geloof ik meer dan dit forum aankan, in lengte. is geloof ik een paar boeken lang.

Lliad? maak t me niet zo moeilijk, ik ken dat woord niet

Samariaan

#17

CiteerLliad? maak t me niet zo moeilijk, ik ken dat woord niet

zo heet het gedicht van Homer, waarop de film Troy is gebasseerd.

ayuda

#18

Citeernee arrows ik weet t zeker, t was een amazighteken mijn amazighoogjes hebben goed opgelet  ;)

 

Mijn vriend en ik zagen het ook. Niet te missen.

Samariaan

#19

CiteerMijn vriend en ik zagen het ook. Niet te missen.

ok Hollywood staat achter ons. YES!! nu hebben we onze revolutie bereikt!! ;) hahah

imzourenlady

#20

Citeerhaha


en imzourenlady, ik vind t een hele goede film ik raad m je zeker aan, en dat amazighteken zie je maar een keer in de film, maar t zal je wel opvallen.

salaam,

inshallah ik wil hem wel zien!!!

AFRA

Citeerafra zou zeggen dat Homerus een amazigh was, en dat Troy eigelijk in zijn gedicht aan de Rif kust lag :)

nee, ik geef geen antwoorden op kindjesvragen .

maar waarom beweer jij dat ik alles naar de imazighen noem. herodotus zei dat poseidon een amazigh god was, en daarna is dat voor de griken overgenomen, iemand anders zei dat ook. en daarna heb ik dat doorverteld.
denk jij dat een kind of een paar kinderen dat zou (ouden)  ontkennen als herodotus (de vader van de geschiedenis) dat zei??

ik weet het mohameduk jij houdt van je topic's :

tamazight is gearabiseerd. tamazight kan niets tegen arabisch, lente en winter hebben geen tamazight woorden ...

maar ik zou geen tijd geven aan wat kindjes :).

Masja

Troye moet ik nog gaan zien, ik heb ook in de chinese cultfilm Hero het amazighteken gezien op de hoofdband v. een v.d. warriors
de film ging over de kracht v.h. woord en de kracht v.h. zwaard, prachtfilm overigens  (veel pijl en boogwerk, waar ik v. hou)

Samariaan

Citeernee, ik geef geen antwoorden op kindjesvragen .

maar waarom beweer jij dat ik alles naar de imazighen noem. herodotus zei dat poseidon een amazigh god was, en daarna is dat voor de griken overgenomen, iemand anders zei dat ook. en daarna heb ik dat doorverteld.
denk jij dat een kind of een paar kinderen dat zou (ouden)  ontkennen als herodotus (de vader van de geschiedenis) dat zei??

ik weet het mohameduk jij houdt van je topic's :

tamazight is gearabiseerd. tamazight kan niets tegen arabisch, lente en winter hebben geen tamazight woorden ...

maar ik zou geen tijd geven aan wat kindjes :).

afra laat maar ik zal noooit meer een grapje over je maken!!

Rwezna

#24

Citeermaar mijn favo karakter in de film was toch HECTOR!

haha helemaal mee eens

rifman

#25


Deze uk man is gewoon een amazigh, die voor zichzelf schaamt. Daarom probeert hij alles te doen om de Imazighen aan de Arabieren te linken, zodat hij de pijn van het conflict met zichzelf kan verzachten. Hij weet het niet. Ik ben Arabier, maar dat klopt niet. Want eingllijk ben ik Amazigh (Letterlijk: Vrije man). Maar dat is hij ook niet, want hij denkt dat hij ARabier is.

Lente = tafsut (denk aan de bekende tafsut n Imazighen)
Winter = tajrist

Samariaan

#26

CiteerDeze uk man is gewoon een amazigh, die voor zichzelf schaamt. Daarom probeert hij alles te doen om de Imazighen aan de Arabieren te linken, zodat hij de pijn van het conflict met zichzelf kan verzachten. Hij weet het niet. Ik ben Arabier, maar dat klopt niet. Want eingllijk ben ik Amazigh (Letterlijk: Vrije man). Maar dat is hij ook niet, want hij denkt dat hij ARabier is.


bla bla bla het wordt eens tijd dat je verder gaat lezen dan die intro-basis boekjes...

Yugurthen

#27
sorry hoor maar mohammeduk is wel slimmer dan jullie.

Samariaan

#28

Citeersorry hoor maar mohammeduk is wel slimmer dan jullie.

haha 3afek a yogurthen :)

Tamza

#29
Ik heb die film ook gezien en later nog dat plaatje gezien van dat zgm Amazighteken. Of het Amazighteken was vroeger heel anders waardoor de huidige versie verkracht is, of het was gewoon geen Amazighteken wat jullie zagen maar gewoon iets dat erop leek.

Ik denk het laatste he.