Amazigh symbool in Troy

Gestart door Rwezna, 31/05/2004 om 17:19:33

Rwezna


Vraagje,

In de film Troy zie je op gegeven moment een hele boel schepen varen, al die schepen dragen verschillende vlaggen. Een van die schepen draagt een vlag met het amazighteken daarop, weet iemand hier meer over?

Samariaan

#1

CiteerVraagje,

In de film Troy zie je op gegeven moment een hele boel schepen varen, al die schepen dragen verschillende vlaggen. Een van die schepen draagt een vlag met het amazighteken daarop, weet iemand hier meer over?

afra zou zeggen dat Homerus een amazigh was, en dat Troy eigelijk in zijn gedicht aan de Rif kust lag :)

imzourenlady

#2

CiteerVraagje,

In de film Troy zie je op gegeven moment een hele boel schepen varen, al die schepen dragen verschillende vlaggen. Een van die schepen draagt een vlag met het amazighteken daarop, weet iemand hier meer over?

salaam,

heeey meen je het??? heb je die film al gezien dan??? klinkt interessant mohiem ik lees het wel

cinderella

#3

Citeerafra zou zeggen dat Homerus een amazigh was, en dat Troy eigelijk in zijn gedicht aan de Rif kust lag :)


jij bezit een pot mensenkennis zeg!!;D

Rwezna

#4

Citeerafra zou zeggen dat Homerus een amazigh was, en dat Troy eigelijk in zijn gedicht aan de Rif kust lag :)

Mischien kan hij dat gedicht plaatsen als hij wil. En waarom denkt afra dat homerus een amazigh was?

En lag Troje niet in het huidige turkije?

Rwezna

#5

Citeerjij bezit een pot mensenkennis zeg!!;D

haha


en imzourenlady, ik vind t een hele goede film ik raad m je zeker aan, en dat amazighteken zie je maar een keer in de film, maar t zal je wel opvallen.

Samariaan

CiteerMischien kan hij dat gedicht plaatsen als hij wil. En waarom denkt afra dat homerus een amazigh was?

En lag Troje niet in het huidige turkije?

Birseis afra plaats altijd dingetjes over griekse oudheid waarvan hij beweerd dat ze oorsprong hebben bij de imazigehn, zoals een paar van hun goden, poseidon as de laatste topic daarover geloof ik (zie geschidenis topic), of zoek op dingen geplaats door afra.

de Lliad van homer is geloof ik meer dan dit forum aankan, in lengte. is geloof ik een paar boeken lang.

Arrows

#7
Heb er niet eens opgelet maar volgens mij was het gewoon een kruis met zwart en rood als ik t me goed herinner!denk dat ik de film maar opnieuw moet gaan kijken om te zien of het echt t amazighteken was! vond het overigens wel een hele mooie film!

Sa3ieD

#8
Het kan best, heb de film niet gezien.
In films komen vaker amazigh dingetjes voor. In Hidalgo kwam een amazigh fort voor, voor zover ik verstand heb van architectuur wordt die bouwstijl alleen in noord-afrika gebruikt. Ook zag ik volgens mij soms een amazigh wapenschild (zo'n driehoek met een halve maan die erbovenuit steekt). Maar filmmakers hebben niet altijd verstand van de geschiedenis. Zo speelde een deel van the Gladiator in Noord-Afrika, in de film lieten ze allemaal Arabieren zien terwijl er in die tijd geen tot bijna geen Arabieren leefden in noord-Afrika.

Arrows

#9

CiteerHet kan best, heb de film niet gezien.
In films komen vaker amazigh dingetjes voor. In Hidalgo kwam een amazigh fort voor, voor zover ik verstand heb van architectuur wordt die bouwstijl alleen in noord-afrika gebruikt. Ook zag ik volgens mij soms een amazigh wapenschild (zo'n driehoek met een halve maan die erbovenuit steekt). Maar filmmakers hebben niet altijd verstand van de geschiedenis. Zo speelde een deel van the Gladiator in Noord-Afrika, in de film lieten ze allemaal Arabieren zien terwijl er in die tijd geen tot bijna geen Arabieren leefden in noord-Afrika.
ja precies dat van de gladiator...maar aan de andere kant kan je niet verwachten dat een film tot in alle details kloppen

maar ja Troy en Hidalgo waren beiden ook in marokko opgenomen....je moet zo denken BIJNA alle films waar veel zand in voor komt zijn in marokko opgenomen ;)

Rwezna

#10

nee arrows ik weet t zeker, t was een amazighteken mijn amazighoogjes hebben goed opgelet  ;)

 



Arrows

#11

Citeernee arrows ik weet t zeker, t was een amazighteken mijn amazighoogjes hebben goed opgelet  ;)

 



ok cool....maar het is BRiseis volgens mij hoor en geen birseis ;)

Rwezna

#12

Citeerok cool....maar het is BRiseis volgens mij hoor en geen birseis ;)

oh sh*t, ik ga t nu meteen veranderen

Arrows

#13
je hebt t nog verkeerd ahaha

het is B-R-I-S-E-I-S

Rwezna

ok nou is ie goed en zo niet, dan ga ik weer nnoara heten

ps: mooie rol speelt ze (briseis) he? ;)