Hoofdmenu

Jouw ervaring

Gestart door igwentje, 18/03/2005 om 22:02:01

igwentje

Graag wil ik jullie kijk op de nederlandse samenleving weten na de dood van theo en al die brandstichtingen in moskeeen e.d. Is Nederland wel een multicultuurele samenleving. Wat doet de politiek om te helpen genoeg of juist helemaal niets. Wat zijn jouw ervaringen positief/negatief.
Laat het me weten en graag zo speciefiek en duidelijk mogelijk wat jouw ervaringen zijn

igwentje

Kan iemand hier op reageren ik weet het oud nieuws maar heb het nodig voor een opdracht

miss.F.

Nederland is eigenlijk nooit een multiculturele samenleving geweest, althans niet in de zin zoals als voorheen bedoeld is. Er leven hier wel mensen met diverse etniciteiten, maar deed dit niet met elkaar maar naast elkaar.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik in het dagelijkse leven weinig te maken heb met rascisten, mar dat komt voornamelijk doordat ik in een omgeving woon waar veel mensen met verschillende nationaliteiten wonen. Zou ik in een blanke omgeing wonen was het een andere verhaal geweest.

Ik merk wel dat in de media je steeds meer rechtse uitspaken hoort zowel van gewone burgers als van vertegenwoordigers. Vroeger ging men op een beschaafder manier om met de diversiteit. Heden ten dage is dit niet meer het geval

athsaynou

Citaat van: igwentje op 20/03/2005 om 19:43:00
Kan iemand hier op reageren ik weet het oud nieuws maar heb het nodig voor een opdracht

Komt in orde ;)

Ik zelf zie me als een buitenlandse...echt niet als een nederlandse ook al ben ik hier geboren, maar je word steeds in dat hoekje gedrukt dat je je ook zo gaat voelen...je hoort allemaal wat je zelf al aangaf afbranden van moskkeeen...sommige meiden de hoofddoek worden van hun hoofd afgetrokken..ik zeg eerlijk heb nog nooit zoiets persoonlijks meegemaakt gelukkig, ik denk zoals wat Miss F al heeft aangegeven ..het ligt eraan in welke buurt je woont..en bij ons is het een "multiculturele" buurt...van alles en nog wat loopt er rond...

igwentje

thanx aan jullie heb ik wat tenminste

allasian

.

IIAwaryagherII

Citaat van: JAH op 21/03/2005 om 22:27:50
Citaat van: igwentje op 18/03/2005 om 22:02:01
Graag wil ik jullie kijk op de nederlandse samenleving weten na de dood van theo en al die brandstichtingen in moskeeen e.d. Is Nederland wel een multicultuurele samenleving. Wat doet de politiek om te helpen genoeg of juist helemaal niets. Wat zijn jouw ervaringen positief/negatief.
Laat het me weten en graag zo speciefiek en duidelijk mogelijk wat jouw ervaringen zijn
In de coffeeshops is er niets veranderd,daar is nog steeds alles peace and love.De maatschappij zou daar iets van kunnen leren.
Dus let's give thanks and praises to our lord JAH rastafari,everliving,everfaithfull,Sellasie I the first.
haha oke dan Jah rastafari :)

mouslati

In mijn direkte omgeving is er niet veel veranderd. Direct na de moord op van Gogh merkte je wel een soort spanningsveld, maar heb dat gevoel nu niet meer. Zelf denk ik dat het er erg vanaf hangt waar je woont, hoe jezelf met situaties omgaat enz. Ben het met miss F eens als ze zegt dat Nederland nooit multicultureel is geweest, we bemoeiden ons niet met elkaar en dat is wat anders.

Ik denk dat veel praten helpt om eventuele vooroordelen weg te nemen. Je hoeft alle fouten van je medelandgenoten niet goed te praten maar je kunt wel het voorbeeld stellen dat niet iedereen zo is. Het gebeurt me zo vaak dat als je een praatje maakt met iemand dat diegene aan het eind van het gesprek zijn mening al langzaam een beetje aan het bijstellen is.

igwentje

vrijwilligers in da house om te reageren op mijn topic heb echt nog meer meningen nodig ben jullie voor eeuwig dankbaar