Ik ben een joodse berber

Gestart door 586VoorChristus, 18/03/2005 om 21:53:50

586VoorChristus

ik ben er trots op

Samariaan

Lijkt me nogal triest als je niet trots ben op wat je bent. Its like stating the bleeding obvious.

igwentje

Nou jongen gefeliciteerd vind het goed van je dat je trots bent op jezelf. Hoor je niet vaak. 

Matoub

Citaat van: 586VoorChristus op 18/03/2005 om 21:53:50
ik ben er trots op

Als jij hier trots op bent, dan ben ik ook trots op jouw. Jammer genoeg zijn hier mensen die beïnvloed zijn door de anti-israelitische propaganda. Maar jij zou moeten weten dat de zuivere Berbers heel tolerant waren met joden (zie : "geschiedenis van Marokko" door  Herman Obdijn )

AdamX

IIAwaryagherII

ik ben er trots op
Zolang je er trots op bent, ben ik idem trots op jou.
Zoals eerder aangegeven is diversiteit in alle vormen, ook geloof nooit een groot probleem geweest bij ons, eerder een verrijking.
Slechts de kwade tongen die een aantal van onze  mensen aanzetten tot haat jegens anderen, slechts zij proberen je anders te doen denken.
Wees welkom broeder!

Amedduker

Als je echt amazigh jood bent, dan zijn we broeders/zussen in de taal, cultuur, en beschaving, en wij blijven altijd zo, zolang onze planeet niet het opgeeft te bestaan. Maar wat de religie betreft iedere met zijn geloof. Ik ben moslim en jij bent jood, er is niks mis mee. er zijn ook andere imazighen die veschillende geloven anhangen, en sommigen die in niets geloven (athiësten). Dit is wat mooi is aan democratie, dat er ruimte voor iedreen is om te geloven in wat men wil, en te zeggen wat men wil zeggen.
Jij bent welkom in onze midden.
Neccin imazighen amya inedja zi rebda, daynegh: Imsermen, udayen, irumayen, u dyin war itimnen deg
walu.
Ewa dwenni netta, azul inu xawem marra.

ameziane

Is dat jouw geboortejaar, wat ik daar zie?

Matoub

Citaat van: ameziane op 19/03/2005 om 17:24:24
Is dat jouw geboortejaar, wat ik daar zie?

Dat heeft waarschijnlijk iets met de verwoesting van Jeruzalem en de joodse Diaspora te maken.

( ik ken niets over jodendom )

Matoub

ik ben er trots op

Jij zei dit:

Citaat van: 586VoorChristus op 18/03/2005 om 21:08:21
De Imazighen geloofden in de geesten en hun kracht, daarom probeerden ze in contact met bovennatuurlijke wereld te komen via de geesten van hun gestorven voorouders

Het is opmerkelijk dat de Marokkaanse joden daar ook in geloofden. Het geloven in geesten is een Berberse traditie ( geloof ) en na de islam is het een volksislam geworden, en dat gebeurde ook met de berberse joden. Want ze vereerden ook hun voorvaderen in Marokko wegens de invloed van het berberse geloof ( geschiedenis van Marokko door Herman Obdeijn en anderen ).

Azjdhiedh

ik ben er trots op

van joodse oorsprong, of joods in religieuze zin?
want als het dat laatste is, ik heb vernomen dat die er niet meer zijn in arif (mocht je daar vandaan komen).

Matoub

Citaat van: Uchan op 19/03/2005 om 18:11:23
ik ben er trots op

van joodse oorsprong, of joods in religieuze zin?
want als het dat laatste is, ik heb vernomen dat die er niet meer zijn in arif (mocht je daar vandaan komen).

De joden nemen aan dat ze hebreeuws zijn. De term " berebrs " is breder dan de term " Arif ". hij bedoelt met " Berberse jood " judeo-berber ( neem ik aan ).

Chatt zie arif

ik ben er trots op

Dus je bent trots op iets waar je totaal geen invloed op hebt gehad.Je vader en moeder deden wat de hele mensheid graag doet en plotseling was je daar.Geen enkele prestatie is er van jouw kant aan de orde geweest.Dat je ouders trots op je zijn kan ik me voorstellen maar dat je zelf trots bent?Op wat?Dat je een jood bent komt waarschijnlijk ook doordat je ouders joods zijn.Je hebt klakkeloos de godsdienst van je ouders overgenomen en je bent er trots op.

Ik dacht dat naapers, overschrijvers en spiekende mensen dat deden omdat ze  zelf niet in staat waren een prestatie te leveren.

Vreemde mensen die mensen!

Ps,ik heb niets tegen je joods zijn of zo hoor,voor mijn part was je een moslimberber,die nemen nog meer shit over dan hen gevraagd wordt.

Matoub

Maar jij hebt een andere godsdienst dan die van je ouders !!!!!!!!!!!!!!!!! . Jij bent slim .