Hoofdmenu

Amazigh Schrift(cq taal)

Gestart door Fessi, 18/03/2005 om 18:12:57

Fessi


Wat is de oorsprong van de Amazigh schrift(cq taal)?

Anir

Ik vraag me af wat is de oorsprong van de Arabisch schrift.
Arabieren waren kamelen wie heeft ze geleeerd om te schrijven?

Ik denk dat de Arabische schrift van de Iraniers is, vind je niet. 

Fessi

Citaat van: Anir op 18/03/2005 om 18:15:00
Ik vraag me af wat is de oorsprong van de Arabisch schrift.
Arabieren waren kamelen wie heeft ze geleeerd om te schrijven?

Ik denk dat de Arabische schrift van de Iraniers is, vind je niet. 

Ik stel hier een serieuze vraag, maar ok als je grappig porbeerde te zijn: je benthetniet. Jemoetwel leuke grappen maken.

Arabisch is een semitische taal en heeft zijn oorsprong waarschijnlijk in het hebreeuws.

Arabieren Kamelen?Wat zijn Rwaffa dan, geiten? Aardige vee stapel in Marueccos!!!

Anir

Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:24:32


Ik stel hier een serieuze vraag, maar ok als je grappig porbeerde te zijn: je benthetniet. Jemoetwel leuke grappen maken.

Arabisch is een semitische taal en heeft zijn oorsprong waarschijnlijk in het hebreeuws.

Arabieren Kamelen?Wat zijn Rwaffa dan, geiten? Aardige vee stapel in Marueccos!!!
Het is geen grap. Ik wil weten hoe komen kamelen aan een schrift. Ik kan niet voorstellen dat Arabieren zelf een schrift kunnen ontdekken. Die schrift hebben ze gejat van de Iraniers en zeggen dat het een Arabische schrift is. Want Arabieren zijn goed in het vervalsen van de geschiedenis.

Fessi

Citaat van: Anir op 18/03/2005 om 18:27:42
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:24:32


Ik stel hier een serieuze vraag, maar ok als je grappig porbeerde te zijn: je benthetniet. Jemoetwel leuke grappen maken.

Arabisch is een semitische taal en heeft zijn oorsprong waarschijnlijk in het hebreeuws.

Arabieren Kamelen?Wat zijn Rwaffa dan, geiten? Aardige vee stapel in Marueccos!!!
Het is geen grap. Ik wil weten hoe komen kamelen aan een schrift. Ik kan niet voorstellen dat Arabieren zelf een schrift kunnen ontdekken. Die schrift hebben ze gejat van de Iraniers en zeggen dat het een Arabische schrift is. Want Arabieren zijn goed in het vervalsen van de geschiedenis.

Weet je wat jouw probleem is?
Je zit in een complex. Je voelt je als riffi aangevallen van alle kanten je scheert alle Arabieren overeen kam. Dat resulteert in geraaskal wat je niveau veraadt. Die haat zorgt voor een barriere waarmee jij alleen jezelf benadeelt, kijk ff verder dan de "scheidslijn" Arabier/amazigh, je maakt jezelf alleen maar gek.  Als de Arabieren kamelen zijn: Verklaar mij eens dan al die wetenschappelijke uitvindingen die zij hebben verricht? Is wel knap als je dat als kameel kan!!!!

Jij neemtaan dat het Iranees is omdat, zie boven

Een negatief zelfbeeld is niet goed voor je gezondheid en ontwikkeling jongen

Anir

#5
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:34:05
Als de Arabieren kamelen zijn: Verklaar mij eens dan al die wetenschappelijke uitvindingen die zij hebben verricht?
Wat, wat, wat, wat zeg je nou? Arabieren hebben wetenschap? Welke wetenschap? noem je het vervalsen van de geschiedenis wetenschap? Noem je het stelen van beschavingen wetenschap?

Arabier = zoon van een kameel en een ezel

Fessi

Citaat van: Anir op 18/03/2005 om 18:39:55
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:34:05
Als de Arabieren kamelen zijn: Verklaar mij eens dan al die wetenschappelijke uitvindingen die zij hebben verricht?
Wat, wat, wat, wat zeg je nou? Arabieren hebben wetenschap? Welke wetenschap? noem je het vervalsen van de geschiedenis wetenschap? Noem je het stelen van beschavingen wetenschap?

Arabier = zoon van een kameel en een ezel

Jongen niet met verwijten strooien maar met feiten, Jij weet zelf best dat de Arabieren erg belangrijk zijn geweest voor de hedendaagse beschaving.

Wist je dat de profeet (saaws) ook en Arabier was?

Anir

Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:44:02
Jongen niet met verwijten strooien maar met feiten, Jij weet zelf best dat de Arabieren erg belangrijk zijn geweest voor de hedendaagse beschaving.

Wist je dat de profeet (saaws) ook en Arabier was?
beschaving heeft niets te maken met de profeet. beschaving wordt door gewoon mensen opgebouwd. Profeet deed wat god hem vroeg. Koran is geen woord van de profeet.
Arabieren vernietigen beschavingen.

Fessi

Citaat van: Anir op 18/03/2005 om 18:47:03
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:44:02
Jongen niet met verwijten strooien maar met feiten, Jij weet zelf best dat de Arabieren erg belangrijk zijn geweest voor de hedendaagse beschaving.

Wist je dat de profeet (saaws) ook en Arabier was?
beschaving heeft niets te maken met de profeet. beschaving wordt door gewoon mensen opgebouwd. Profeet deed wat god hem vroeg. Koran is geen woord van de profeet.
Arabieren vernietigen beschavingen.

Jongen accepteer nou maar gewoon dat de Rifstaat nooit komt, nooit zal komen.

Anir

Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:50:45
Jongen accepteer nou maar gewoon dat de Rifstaat nooit komt, nooit zal komen.

Dit komt misschien nooit. Maar Tamazgha komt zeker wel.

Fessi

Citaat van: Anir op 18/03/2005 om 18:52:38
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:50:45
Jongen accepteer nou maar gewoon dat de Rifstaat nooit komt, nooit zal komen.

Dit komt misschien nooit. Maar Tamazgha komt zeker wel.

Nu ff serieus:

En wat voor gebieden bestrijkt Tamzagha?

Anir

Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:54:22

En wat voor gebieden bestrijkt Tamzagha?
Canarische eilanden, Marokko, Algerije, Tunisie, Libie, Mauritanie, Malie, Neger, Borkina faso, west-egypte.

Fessi

Citaat van: Anir op 18/03/2005 om 18:56:04
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:54:22

En wat voor gebieden bestrijkt Tamzagha?
Canarische eilanden, Marokko, Algerije, Tunisie, Libie, Mauritanie, Malie, Neger, Borkina faso, west-egypte.

Hoe moet dat gerealiseerd worden?

Anir

#13
Citaat van: Fessi op 18/03/2005 om 18:57:33

Hoe moet dat gerealiseerd worden?

Tamurt n aitbab Ines
Al'ardho   li ahlihaa.




Fessi


De grond van je voorouders....
het onderste moetje wel ff voor me vertalen....