bidden in het Tamazight.

Gestart door Aqsil, 29/06/2004 om 19:45:56

Inuit

Citeer124000? Dat is erg veel. Ik dacht zelf dat het om 1024 Profeten ging. Maar ik kan mij vergissen.

Ik heb in het boekje "de boodschap van de Islam" van Maududi gelezen dat het er 124.000 zijn geweest. Hij heeft helaas verder geen verwijzingen gegeven waar hij het vandaan heeft.

Samariaan

CiteerIk heb in het boekje "de boodschap van de Islam" van Maududi gelezen dat het er 124.000 zijn geweest. Hij heeft helaas verder geen verwijzingen gegeven waar hij het vandaan heeft.

Subhanalah, er moet dan wel een hadith van zijn, is namelijk een heel specifiek getal. Maar dan is ook echt iedereen gewaarschuwd. Alahuakbar.

Amezian

CiteerIk heb in het boekje "de boodschap van de Islam" van Maududi gelezen dat het er 124.000 zijn geweest. Hij heeft helaas verder geen verwijzingen gegeven waar hij het vandaan heeft.
Oke, bedankt voor je antwoord.

Dora

het zijn inderdaad 124.000 maar die zijn weer verdeeld. want je hebt profeten en boodschappers > de islam kent 1024 profeten en de rest zijn boodschappers..

nabbi is niet gelijk aan rasoul >> nabbi's werden naar kleinere volkeren gestuurd zoals de volk houd en rasoul's werden naar grotere volkeren gestuurd >> die waren meestal voor de gehele mesheid...tenminste dit heb ik kunnen oppikken van cursus islam...

Yugurthen

Citeerhet zijn inderdaad 124.000 maar die zijn weer verdeeld. want je hebt profeten en boodschappers > de islam kent 1024 profeten en de rest zijn boodschappers..

nabbi is niet gelijk aan rasoul >> nabbi's werden naar kleinere volkeren gestuurd zoals de volk houd en rasoul's werden naar grotere volkeren gestuurd >> die waren meestal voor de gehele mesheid...tenminste dit heb ik kunnen oppikken van cursus islam...

leg eens uit met dat 1024 profeten en boodschappers

Dora

Citeerleg eens uit met dat 1024 profeten en boodschappers
dit vertel ik je uit het hoofd omdat ik dat ooit heb gekregen tijdens een cursus..verdere details kom ik nog op terug..daar moet ik echt het boekje voor hebben..

Samariaan

Citeerleg eens uit met dat 1024 profeten en boodschappers

wat ik weet is dat alleen Mohammad saws is gestuurd als genade voor de algehele mensheid.

Zit het verschil niet in dat profeten een boek krijgen? en boodschappers achteraf komen waarschuwen om het eerdere te bevestigen? (zie bijvoorbeeld 3:81)

Inuit

Citeer... Maar dan is ook echt iedereen gewaarschuwd. Alahuakbar.
Klopt, Maududi zegt ook in dat boekje dat wij Moslims daarom ook nooit een vermeende grondlegger van een religie, bijv. Zoroaster (Zoroastrisme) moeten beledigen, want de kans bestaat dat deze man een van de 124.000 profeten van God is, maar dat men zijn leer in de loop der tijd zo heeft verdraaid dat zijn leer is verworden tot hetgeen wij nu kennen.

ras

je kan ook gewoon de koran pakken

Amezian

Citeerwat ik weet is dat alleen Mohammad saws is gestuurd als genade voor de algehele mensheid.

Zit het verschil niet in dat profeten een boek krijgen? en boodschappers achteraf komen waarschuwen om het eerdere te bevestigen? (zie bijvoorbeeld 3:81)
Dan heb je dit: profeet=nabie en rasoul=gezondene
Dan hebben we de profeten met een boek:
Mozes kwam met de Torah, Jezus met de Indjiel(Evangelie) Daoud met de Zaboer en de profeet Mohammed met de Koran.
Dus zijn de eerdergenoemde profeten tevens rosoul.

noemid

ik heb een begin gemaakt ;D

in plaats van alahuakbar zeg ik: arebi dameqran. is het zelffde toch?

azul azul

Idir

Citaat van: Ariri op 17/10/2005 om 02:58:51

azul azul

Akuc d amqran moet je zeggen... ;)

Idir

S yisem n yakuc amellay amnahagh (bismi allah irahman i rahim) ;)

Timarzgha

Citaat van: Ariri op 17/10/2005 om 02:58:51

azul azul
assalaam assalaam
Faqc3er teshmie des tshet rwagt ie3arres tiesiera3 ienes (aith wayager)(als een faqcer niets te doen heeft begint ie zijn schoenen kapot te maken!)