Arabische top in Algerije

Gestart door ameziane, 17/03/2005 om 13:59:11

ameziane

Aanstaande dinsdag en woensdag komen de Arabische leiders bijeen in Algerije voor hun jaarlijkse topconferentie.

Men kan zich afvragen wat voor zin het heeft om zo'n bijeenkomst te houden, want sinds de oprichting van de Arabische liga in 1945 hebben de Arabische landen geen enkel conflict, waarbij een of meer lidstaten betrokken zijn, kunnen voorkomen of oplossen.
Van het Israelisch-Arabisch conflict via de Sahara-kwestie tot en met de recente invasie en bezetting van de Amerikanen in Irak, de Arabieren hebben geen gewicht in de schaal kunnen leggen en lopen altijd achter de feiten aan.

Het is de hoogste tijd dat ze doorkrijgen dat er meer is dat hen verdeelt dan verenigt en de club, die Arabische liga heet, te ontbinden.
Ze maken zich alleen maar belachelijk ten opzichte van de internationale publieke opinie door onderling geruzie en andere onenigheden.

Anir

#1
Ittafaqa alarabo en laayatafiqo = Arabieren zijn met elkaar eens om nooit eens met elkaar te worden.

Dora

Citaat van: Anir op 17/03/2005 om 14:03:17
Ittafaqa alarabo en laayatafiqo = Arabieren zijn met elkaar eens om nooit eens met elkaar worden.

haha...amen on that

Kamal25

Citaat van: Anir op 17/03/2005 om 14:03:17
Ittafaqa alarabo en laayatafiqo = Arabieren zijn met elkaar eens om nooit eens met elkaar worden.

Hahahah. Dat wilde ik nou net zeggen.

---------------------------------------------------

;D Azulist 4 Life ;D

Isefrawen



daar zou nou een fundamentalist heen moeten gaan met een bommetje op zijn lijf...

Ilizi

Azul
Wat heb ik als Amazigh zijn hiermee te maken en nog Algerije is Amazighland/grond en geen Arabisch...
Strijd voor jou rechten als Amazigh en niet steeds denken dat je Arabischverbonden bent...
Aqadi

IIAwaryagherII

Moge god hun een verdwaalde tomahawk geven, meer kan je niet wensen voor hun.
Hopelijk zullen ze dan ook hun traditie voort zetten en nooit overeenstemming bereiken over belangrijke zaken, anders dan hun zelf-vernietiging!
Azul.

ameziane

Citaat van: Ilizi op 17/03/2005 om 14:32:59
Azul
Wat heb ik als Amazigh zijn hiermee te maken en nog Algerije is Amazighland/grond en geen Arabisch...
Strijd voor jou rechten als Amazigh en niet steeds denken dat je Arabischverbonden bent...
Aqadi
Ik had zo'n opmerking al verwacht.

Feit is dat een aantal landen in Tamazgha(waaronder Marokko en Algerije) lid zijn van die club, genaamd Arabische liga.En dat kunnen jij en ik niet veranderen.

Dus we hebben als Imazighen hier zeker mee te maken, want we komen uit een land, dat bekendstaat als 'Marokko'.

Verder is het zo dat als je mijn eerdere berichten had gelezen, je wel wist wat ik vind van het een en ander.

Tama


zijn dit de landen waar het omgaat?






Ilizi

#9
Citaat van: ameziane op 17/03/2005 om 14:51:59
Citaat van: Ilizi op 17/03/2005 om 14:32:59
Azul
Wat heb ik als Amazigh zijn hiermee te maken en nog Algerije is Amazighland/grond en geen Arabisch...
Strijd voor jou rechten als Amazigh en niet steeds denken dat je Arabischverbonden bent...
Aqadi
Ik had zo'n opmerking al verwacht.

Feit is dat een aantal landen in Tamazgha(waaronder Marokko en Algerije) lid zijn van die club, genaamd Arabische liga.En dat kunnen jij en ik niet veranderen.

Dus we hebben als Imazighen hier zeker mee te maken, want we komen uit een land, dat bekendstaat als 'Marokko'.

Verder is het zo dat als je mijn eerdere berichten had gelezen, je wel wist wat ik vind van het een en ander.
Azul
Als jij niet kunt veranderen dat wil niet zeggen dat Andere Imazighen ook niet kunnen.
T komt wel een tijd wanneer Noord-Afrika eigen naam erkent en dat is zoals je ook genoemd hebt Tamazgha

ameziane

Mooi plaatje!

Over dat veranderen: op korte termijn zeker niet. Hopelijk op de lange termijn!

Matoub

Citaat van: ameziane op 17/03/2005 om 15:40:42
Mooi plaatje!

Over dat veranderen: op korte termijn zeker niet. Hopelijk op de lange termijn!

We beginnen met een stapje, en jij mag met de eersten zijn.

Masja

ik meende dat khadafi , Libie, eieren voor zijn geld gekozen had en uit de ar. liga is gestapt...toch? 

ameziane

Citaat van: Masja op 17/03/2005 om 16:39:09
ik meende dat khadafi , Libie, eieren voor zijn geld gekozen had en uit de ar. liga is gestapt...toch? 
Met die kamelendrijver weet je het nooit...hij is duizendmaal uit die club gestapt en weer duizendmaal toegetreden.

Fessi


Stelletje grapjassen zijn die Arabische politici, nog grotere grapjassen dan die Amazigh nationalisten meteen zware complex op deze forum......En dat zegt echt veel!!!