Marokaanse meisjes die hun haar blonderen

Gestart door Ariaz, 13/11/2003 om 11:54:00

MBTiza

huh ben je dan geen hoer als je haar verft?

Zo dat wist ik niet man, ik dacht dat alleen hoeren dat deden.

Tassekouth

Citeerµweet je waarom ik niet over de hidjaab spreek oetsjma omdat ik geen doe'a doe, ik kom hier niet voor doe'a te doen, ik heb een hekel aan marokanen die hun roots vergeten en die Iromiyen nadoen

Salaam alaikoum warahmatullah,

Ik heb het zelf niet over doe'a gehad, al vind ik dat daar niks mee is maar goed, ik had het over dawah, mensen uitnodigen tot het goede,  jij hebt het over mensen die hun cultuur vergeten en de ongelovigen imiteren, het komt bij mij op hetzelfde neer, het imiteren van de ongelovigen betekent dat ze toevoegingen./vernieuwingen aabrengen in hun geloof. Boodschap van de profeet saaws is duidelijk. Iedere toevoeging/vernieuwing leidt naar dwaling en iedere dwaling leidt naar de hel.
ij mij komt de marokkaanse cultuur op de tweede plaats, ik ga liever voor de Islamitische cultuur met haar normen en waarden. Hoe dan ook….het komt op het zelfde neer, Waar ik over struikel bij jouw broeder is jouw taalgebruik, je komt, althans op mij, en naar de reacties van andere broeders en zusters, ook naar anderen agressief/arrogant over. Ik denk zowiezo dat je respect voor elkaar moet hebben en iedereen ook met respect dient te behandelen.
De profeet saaws heeft in een betrouwbare hadith gezegd ' niemand is werkelijk gelovig totdat hij hetzelfde voor zijn broeder wenst als voor zichzelf.' wa Allahoe a3lem.

Wa salaam alaikoum warahamtullah
Je zuster in de Islam.

Ariaz

Met doe'a bedoelde ik dahwa ja, maar ik zal je zeggen waarom ik aggressief en arrogant overkom omdat jij niet hoort wat jij wilt horen, er zijn erbij die op het slecht pad zitten en wanneer ze horen dat hetgeen dat ze doen haraam is dan worden ze gekwetst omdat z enog steeds bezig zijn met dat haraam gedoe, ik heb het aan den lijve ondervonden, een zondige mens zal niet gemakkelijk zijn zonde toegeven,

farida

Meisjes die hun haren blonderen moet het zelf weten!! Ik heb zelf gewoon bruin haar, en ik ben tevreden zo, maar ieder zijn smaak en we leven in 2004!!! En ook in een CHRISTENDOM! Mohim.. meisjes doe wat je wilt. Maar weet waar je grenzen liggen!!!

Ariaz

CiteerMeisjes die hun haren blonderen moet het zelf weten!! Ik heb zelf gewoon bruin haar, en ik ben tevreden zo, maar ieder zijn smaak en we leven in 2004!!! En ook in een CHRISTENDOM! Mohim.. meisjes doe wat je wilt. Maar weet waar je grenzen liggen!!!

Inderdaad we leven in het jaar 2004

margriet

Dit is heel interessant. Ik kom hier terecht doordat ik zocht naar info over haren blonderen... overweeg dit zelf te doen.

Heel interessant: blond haar wordt aantrekkelijk gevonden, aantrekkelijk is hoerig... aantrekkelijk is slecht... goede vrouwen zijn niet aantrekkelijk... heel apart allemaal.

De kernvraag is: waarom is aantrekkelijk zijn zo slecht. Wie weet daar een antwoord op?

Het is iets met verleiden geloof ik... aantrekkelijk is verleidelijk... verleiden is slecht. Je wilt als man niet verleid worden, lichamelijk wel, verstandelijk (blijkbaar) niet... En je wilt zeker niet met een verleidelijk meisje trouwen, want...?

Verleidelijkheid is slecht omdat mannen zich daar onzeker door gaan voelen. Dat is mijn antwoord op de kernvraag. Mannen willen 'in controle' zijn. De verleidelijkheid ondermijnt hun zekere gevoel. Het heeft helemaal niets met godsdienstigheid te maken. Dat is een smoes.

Azazel

><
Waar helemaal niemand (normale mensen dan he) op zit te wachten is een vrouw die ondergemiddeld intelligent is...

Nu zit ik wel te twijfelen of de bedoelde persoon genoeg heeft aan deze tekst...

Dora

CiteerMeisjes die hun haren blonderen moet het zelf weten!! Ik heb zelf gewoon bruin haar, en ik ben tevreden zo, maar ieder zijn smaak en we leven in 2004!!! En ook in een CHRISTENDOM! Mohim.. meisjes doe wat je wilt. Maar weet waar je grenzen liggen!!!
'en ook in een CHRISTENDOM'>>>>>> dit moet je echt ff uitleggen voor mij...(als je wilt :) )

kan jij me vertellen waar de grens ligt volgens jou???

leila_A

sallam ou alaikum

je haar blond verfen volgens de islam mag. je mag je haar niet zwart verfen, want dat deden de joden.
maaaaaaaaaar als je het blond verft, knipt, krult etc je mag er niet mee showen...moge allah me vergeven als ik iets verkeerds heb gezegt(ik had het gelezen)

maar wat ik ervan vind...de meiden die het doen maken van hun mooie haar gewoon STRO, echt nep vind ik dat. moge allah hen in hun waarde laten insha allah.

wa alaikum sallam

Dora

ik heb laatst trouwens gehoord van iemand dat je je haar mag kleuren (dit uiteraard voor jezelf en je man, nu je als moslims toch hoofddoek moet dragen) > maar alleen mag je het niet zwart maken >> want dat bleek een gewoonte te zijn van de joden >>> wat heel raar is omdat ik hiervoor weer hoorde dat je je haar juist wel in het zwart mocht kleuren als je ouder werd en je grijze haren wilde bedekken > dus in je oorspronkelijke haarkleur..

maar goed..allah oe alam!!

ber18kania

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het verven van grijs behoort tot de soenna van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem). Dat kan geschieden met elke kleur behalve met zwart. Boekharie overleverde op gezag van Aboe Hoerrayrah (Allah's welbehagen zij met hem) dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) gezegd heeft: "De joden en christenen verven hun haar niet, zorg dat je niet hetzelfde als hen bent"

Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven....Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"

Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft een algemene verbod gelegd om het haar met een zwarte kleur te verven en heeft geen specifieke groep mensen genoemd waarvoor het verbod niet geldt. Voor een oude man/vrouw of een jongeman/vrouw geldt dezelfde uitspraak.

En Allah weet het het beste.

bron www.al-islaam.com

En dan heb ik nog een mededeling voor de meiden die hun haren willen verven en niet zeker weten of het mag binnen de islaam> Allah heeft verklaard wat halal en haram is en daartussen is het een twijfelachtige zaak dus vermijd deze.......
Ik weet nier meer hoe die hadith ging maar insallah zal ik hem binnenkort plaatsen

Dora

djazakkellah oe gairen zina !!!

ber18kania

Aboe Moehammad Hasan ibn Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde:
“Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat- zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.”

Overgeleverd door: At-Tirmidhi

Massugrada

CiteerAboe Moehammad Hasan ibn Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah leerde:
“Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat- zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.”

Overgeleverd door: At-Tirmidhi

ABoe blabla mag de pot op

Salahadien

salaam eyetme alles goed... ik zed hier nieuw. groetjes