Het Arabische Marokko

Gestart door Matoub, 14/03/2005 om 16:53:38

*****

Citaat van: Matoub op 11/04/2005 om 14:12:27
"The berber uprising in Morrocco is very encouraging for all non-Arabic world. We should only hope that the movement grows in strength and eventutally berber culture replaces Arabic culture in Morrocco. Like they have realized that they are not Arabs, berbers should also realize that Islam is not their indigenous religion. Islam is an imposed religion for the berbers. Berbers should develop their culture based on their indigenous religion."

Dit was een reactie op dat artikel.

Wat zou onze inheemse godsdienst zijn?

Iets van voor het christendom. Lijkt me lastig terug halen, en hoeft denk ik ook niet.

athsaynou

Natuurlijk niet en dat begrijp ik...discriminatie komt nog steeds voor en daar moeten we iets tegen doen! en niet van ze hebben dit of dat ons aangedaan...en nu wraak....wat in het heden gebeurt in het heden aanpakken...en niet steeds dinegn terug halen.

*****

Maar om het heden te begrijpen moet je de wortels in het verleden heel goed kennen. Dan kan je ook beter beargumenteren waarop je je rechten baseert.

A la : Kom vanavond met verhalen, hoe de oorlog is verdwenen. En herhaal ze duizend malen, alle malen zal ik wenen.

Bewustwording, daarom draait het.
Zolang Amazigh hier in Nederland zich nog schamen voor hun achtergrond, hun taal, zolang oude Amazighdametjes zich schamen voor hun tatoeages ipv trots te zijn, is er nog niet genoeg gepraat.

Matoub

Citaat van: athsaynou op 11/04/2005 om 14:13:40
Natuurlijk niet en dat begrijp ik...discriminatie komt nog steeds voor en daar moeten we iets tegen doen! en niet van ze hebben dit of dat ons aangedaan...en nu wraak....wat in het heden gebeurt in het heden aanpakken...en niet steeds dinegn terug halen.
Okké, laten we wedden of jij dezelfde gedachten zou behouden wanneer jij wat ouder en rijper zou worden ;D

athsaynou

Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:17:26
Maar om het heden te begrijpen moet je de wortels in het verleden heel goed kennen. Dan kan je ook beter beargumenteren waarop je je rechten baseert.

A la : Kom vanavond met verhalen, hoe de oorlog is verdwenen. En herhaal ze duizend malen, alle malen zal ik wenen.

Bewustwording, daarom draait het.
Zolang Amazigh hier in Nederland zich nog schamen voor hun achtergrond, hun taal, zolang oude Amazighdametjes zich schamen voor hun tatoeages ipv trots te zijn, is er nog niet genoeg gepraat.


Dat is het nou..je moet het zo zien..niet iedereen schaamt zich voor haar/zijn cultuur...en we moeten vanaf hier verder...
Van het verleden leer je en om bewust te worden van wat je bent en waar je vandaan komt...dat heb ik ook niet ontkent...

*****

Niet iedereen. Maar veel te veel.

In het ziekenhuis waar ik werk komen erg veel van die dametjes. Ik probeer altijd een praatje te maken.
En 9 van de 10 doen verontschuldigend over hun Amazigh achtergrond. Dat is toch hartstikke erg?

athsaynou

Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:22:13
Niet iedereen. Maar veel te veel.

In het ziekenhuis waar ik werk komen erg veel van die dametjes. Ik probeer altijd een praatje te maken.
En 9 van de 10 doen verontschuldigend over hun Amazigh achtergrond. Dat is toch hartstikke erg?

wat?...dat kan ik dus moeilijk geloven...in mijn omgeving en waar ik zelf werk..daar zijn ze juist trots op (en als je ze vraagt waar ze vandaan komen dan noemen ze zich Imazighen in plaats van Marokkaan) en hebt ook van die kleine jonge Imazighen die het zelfs weten en jongetjes pesten van Arabische kom af..dat is dus schandelijk...zo ga je niet met alkaar....als we zo verder gaan..gaat het juist de verkeerde kant op....er te veel op hameren enz..

Inuit

Citaat van: Matoub op 11/04/2005 om 11:22:47
Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:25:47
wat maakt de Arabische taal opzich belachelijk?
Ik vond het helemaal belachelijk. Wie alleen het Arabisch kan spreken, zal nooit vooruitgaan.

Nederlands is veel aangenamer dan Arabisch alhoewel de Nederlandstaligen veel minder dan de Arabischtaligen zijn.
zozo wat een argumentatie zeg!

Matoub

Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 14:37:13
zozo wat een argumentatie zeg!
De van jouwe is schitterender

Inuit

Citaat van: Matoub op 11/04/2005 om 14:38:34
Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 14:37:13
zozo wat een argumentatie zeg!
De van jouwe is schitterender
huh.....waar heb je het over? welke argumentatie? ???

*****

Citaat van: athsaynou op 11/04/2005 om 14:25:32
Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:22:13
Niet iedereen. Maar veel te veel.

In het ziekenhuis waar ik werk komen erg veel van die dametjes. Ik probeer altijd een praatje te maken.
En 9 van de 10 doen verontschuldigend over hun Amazigh achtergrond. Dat is toch hartstikke erg?



wat?...dat kan ik dus moeilijk geloven...in mijn omgeving en waar ik zelf werk..daar zijn ze juist trots op (en als je ze vraagt waar ze vandaan komen dan noemen ze zich Imazighen in plaats van Marokkaan) en hebt ook van die kleine jonge Imazighen die het zelfs weten en jongetjes pesten van Arabische kom af..dat is dus schandelijk...zo ga je niet met alkaar....als we zo verder gaan..gaat het juist de verkeerde kant op....er te veel op hameren enz..

Ik ben blij voor je, echt waar. Maar het is niet overal zo.

athsaynou

Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:41:06
Citaat van: athsaynou op 11/04/2005 om 14:25:32
Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:22:13
Niet iedereen. Maar veel te veel.

In het ziekenhuis waar ik werk komen erg veel van die dametjes. Ik probeer altijd een praatje te maken.
En 9 van de 10 doen verontschuldigend over hun Amazigh achtergrond. Dat is toch hartstikke erg?



wat?...dat kan ik dus moeilijk geloven...in mijn omgeving en waar ik zelf werk..daar zijn ze juist trots op (en als je ze vraagt waar ze vandaan komen dan noemen ze zich Imazighen in plaats van Marokkaan) en hebt ook van die kleine jonge Imazighen die het zelfs weten en jongetjes pesten van Arabische kom af..dat is dus schandelijk...zo ga je niet met alkaar....als we zo verder gaan..gaat het juist de verkeerde kant op....er te veel op hameren enz..

Ik ben blij voor je, echt waar. Maar het is niet overal zo.

dat is dan heel jammer!