Het Arabische Marokko

Gestart door Matoub, 14/03/2005 om 16:53:38

IIAwaryagherII

Citaat van: AdamX op 11/04/2005 om 02:33:09
je blijft maar door he, ik zou graag verder met ej in discussie maar moet morgen vroeg op, misshcien morgen weer verder :)

in iedergeval bedankt voor deze intressante discussie en ondanks dat we van mening verschillen  blijven we imazighen met respect voor elkaar!

fijne nacht nog verder en voor iedereen dit dit nu leest :)
Jij ook bro fijne nacht :)

Inuit

Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 02:28:29
Zoals ik nu dus van jou lees ben je geen soenniet, en slaat het ook niet op jou in dit geval.
Voor een echte soenniet is het van belang het arabisch meester te zijn, nog voor alle andere talen ook moedertaal.
Voor een soenniet is slechts de manier van kleden van de vrouwen van de profeet de juiste en ook zo haar gedragingen mbt de mannen en de gemeenschap algemeen.
onzin! onzin! en nog eens onzin!
blijkbaar heb jij voor soeniet ook al een andere definitie.

Citeer
De profeet zou zeker zijn van de hemel? nou een leuk fabeltje want zo zeker was ie niet anders zou hij niet bidden om in de hemel te mogen komen.
10 metgezellen van de profeet waren tijdens hun leven als zeker van het paradijs dit weerhield hun er niet van om goede daden te verrichten en dagelijks god om vergiffenis te vragen, sterker nog zij gingen dit alleen nog vaker doen.

Citeer
Hij kwam thuis en was van mening dat hij gek was, en onzin uitkraamde maar door zijn vrouw aangemoedigd om zich profeet te verklaren.
is er in zulke details bekend hoe Moessa (as) heeft gereageerd toen hij de eerste openbaring ontving?

Citeer
Al met al niet echt een bewuste profeet zoals zijn voorgangers, maar een met vele tegenspraken copietjes en leugens.
welke copies en leugens?

IIAwaryagherII

Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 02:36:43
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 02:28:29
Zoals ik nu dus van jou lees ben je geen soenniet, en slaat het ook niet op jou in dit geval.
Voor een echte soenniet is het van belang het arabisch meester te zijn, nog voor alle andere talen ook moedertaal.
Voor een soenniet is slechts de manier van kleden van de vrouwen van de profeet de juiste en ook zo haar gedragingen mbt de mannen en de gemeenschap algemeen.
onzin! onzin! en nog eens onzin!
blijkbaar heb jij voor soeniet ook al een andere definitie.

Citeer
De profeet zou zeker zijn van de hemel? nou een leuk fabeltje want zo zeker was ie niet anders zou hij niet bidden om in de hemel te mogen komen.
10 metgezellen van de profeet waren tijdens hun leven als zeker van het paradijs dit weerhield hun er niet van om goede daden te verrichten en dagelijks god om vergiffenis te vragen, sterker nog zij gingen dit alleen nog vaker doen.

Citeer
Hij kwam thuis en was van mening dat hij gek was, en onzin uitkraamde maar door zijn vrouw aangemoedigd om zich profeet te verklaren.
is er in zulke details bekend hoe Moessa (as) heeft gereageerd toen hij de eerste openbaring ontving?

Citeer
Al met al niet echt een bewuste profeet zoals zijn voorgangers, maar een met vele tegenspraken copietjes en leugens.
welke copies en leugens?
Tsja wist je ook dat de profeet zei dat zij de oorlog zouden winnen omdat allah hun bijstand gaf van engelen, maar deze moest slikken toen zij de oorlog verloren?
gebruikertje als je heel goed kijkt naar de koran, is het niet meer dan een geschiedenisboekje met vele dingen letterlijk overgenomen uit de bijbel en torath, met dingetjes der bij geplakt van mohammed.
De stap om eerst de joden te erkennen als uitverkorenen toen deze nog sterk waren en hij dacht hun te kunnen winnen voor de islam, dus gewoon paaien.
En hun vervloeken als een ras dat een vernietigd dient te worden in naam van allah, nadat zij de islam afwezen en mohammed uitlachten.
Zoveel dingen die slechts zogenaamd geopenbaard werden op momenten dat het de barbaren clan van de koreisch uitkwamen.
Niemand is verzekerd van de hemel laat de koran ons weten zelfs niet een sahhab van de profeet ;)
Voor de rest snap ik geen reet van wat je wilt weten :)

Matoub

Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:25:47
wat maakt de Arabische taal opzich belachelijk?
Ik vond het helemaal belachelijk. Wie alleen het Arabisch kan spreken, zal nooit vooruitgaan.

Nederlands is veel aangenamer dan Arabisch alhoewel de Nederlandstaligen veel minder dan de Arabischtaligen zijn.

*****

[quote author=gebruiker01 link=topic=5459.

is er in zulke details bekend hoe Moessa (as) heeft gereageerd toen hij de eerste openbaring ontving?


Dat was bij de brandende braamstruik die niet verteerde.  Ja, hij was erg geschrokken, onder de indruk en deed op Gods bevel zijn schoenen uit. Maar toch ging hij wel met YHWH in discussie over zijn missie. God begreep Mozes' argumenten en gaf hem broer Aaron, die welbespraakter was, als woordvoerder.

athsaynou

De arabieren dit..de arabieren dat..hou er eens over op..en ga verder met je leven tsjonge! Zo komen we neit verder he..blijven hangen in het verleden!

*****

Hee, Mozes was een Jood hoor!
Maar wel uit het verleden inderdaad.

Mozeskriebel...

Matoub

Citaat van: athsaynou op 11/04/2005 om 13:49:49
De arabieren dit..de arabieren dat..hou er eens over op..en ga verder met je leven tsjonge! Zo komen we neit verder he..blijven hangen in het verleden!
Tegen wie zijn we bezig ? Moeten we spoken bestrijden ? Hou jij van Arabieren ?

athsaynou

Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 13:52:23
Hee, Mozes was een Jood hoor!
Maar wel uit het verleden inderdaad.

Mozeskriebel...


Of de Jood... een pot nat... We leven in het HIER en NU!!

Waarom terug naar het verleden...en het verleden was al niet zo goed..oke ik begrijp dat we ervan kunnen leren..maar om het steeds naar boven te halen pfff

*****

ik denk dat veel Amazigh de last van de Arabisering nog dagelijks voelen. Dus geen verleden.

athsaynou

Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:03:02
ik denk dat veel Amazigh de last van de Arabisatie nog dagelijks voelen. Dus geen verleden.

Het is het verleden...en zij maken er weer het heden van!

Matoub

Citaat van: athsaynou op 11/04/2005 om 14:04:09
Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:03:02
ik denk dat veel Amazigh de last van de Arabisatie nog dagelijks voelen. Dus geen verleden.

Het is het verleden...en zij maken er weer het heden van!

Zijn we nu vrij van de arabische onderdrukking tegen de Berbers ?

Lees:
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=5675.0

*****

Maar mensen worden in Maroc toch nog steeds gediscrimineerd naar bijvoorbeeld taal?

Probeer maar eens Tamazight te praten bij de Marokkaanse bewakers van de Nederlandse Ambassade in Rabat.
Kan je lachen. Maar niet heus.

IIAwaryagherII

Citaat van: athsaynou op 11/04/2005 om 14:04:09
Citaat van: m7 op 11/04/2005 om 14:03:02
ik denk dat veel Amazigh de last van de Arabisatie nog dagelijks voelen. Dus geen verleden.

Het is het verleden...en zij maken er weer het heden van!
De geschiedennis maakte de toekomst, en de toekomst leert ons dat deze nog altijd beinvloed word door hun die ik liever als geschiedennis zag.

Matoub

"The berber uprising in Morrocco is very encouraging for all non-Arabic world. We should only hope that the movement grows in strength and eventutally berber culture replaces Arabic culture in Morrocco. Like they have realized that they are not Arabs, berbers should also realize that Islam is not their indigenous religion. Islam is an imposed religion for the berbers. Berbers should develop their culture based on their indigenous religion."

Dit was een reactie op dat artikel.

Wat zou onze inheemse godsdienst zijn?