Het Arabische Marokko

Gestart door Matoub, 14/03/2005 om 16:53:38

Inuit

#15
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Kan niet jonas, wanneer je beweerd dat een cultuur is die superieur is aan de anderen, en wanneer jij een arabier als voorbeeld volgd in zijn traditie en cultuur, kun je niet ook tevens een amazigh wezen.
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Dus wie zegt cultuur en geloof gescheiden houden praat onzin!
Men moet af van richtingen als soenisme deze is alleen maar bedoeld ter promotie van de arabische cultuur, dan pas alleen dan pas kunt je over een scheiding spreken ;)
Ik zie dat je echt een kruistocht begonnen bent tegen het soenisme.
succes! want dat zul je nodig hebben ;) hihihi

Inuit

Citaat van: Matoub op 11/04/2005 om 00:33:42
Arabisch is belachelijk, maar voor de mensen die richting het Arabische schiereiland bidden, is het beter dan Engels.
wat maakt de Arabische taal opzich belachelijk?

Inuit


AdamX

Azul awayagher

volgens mij deed de profeet mohammed juist het tegenovergesteld van wat koraish deed,  aanbad geen afgoden, was eerlijk en betrouwbaar.

het gedrag van mohammed vzm kan je dus niet vergelijken met het gedrag van de arabieren toen en nu. de profeet deed alleen wat Allah van hem vroeg.

de islam zegt niet dat je je eigen cultuur /taal moet verwerpen, dat staat nergens.  dus bij deze vind ik dat moslim en amazigh zijn wel samen gaat, zo niet dan hoor ik het graag waarom dat niet samen gaat! ik zou zeggen overtuig me

IIAwaryagherII

Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:25:02
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Kan niet jonas, wanneer je beweerd dat een cultuur is die superieur is aan de anderen, en wanneer jij een arabier als voorbeeld volgd in zijn traditie en cultuur, kun je niet ook tevens een amazigh wezen.
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Dus wie zegt cultuur en geloof gescheiden houden praat onzin!
Men moet af van richtingen als soenisme deze is alleen maar bedoeld ter promotie van de arabische cultuur, dan pas alleen dan pas kunt je over een scheiding spreken ;)
Ik zie dat je echt een kruistocht begonnen bent tegen het soenisme.
succes! want dat zul je nodig hebben ;) hihihi
Welnee beste gebruiker, steeds meer mensen zullen doorzien dat het soennisme als een rem op de ontwikkeling van hun eigen cultuur en voorspoed zal werken.
men realiseerd het zich wel, maar is zoekend naar andwoorden, vaak zal het resulteren in het verlaten van deze richting of geloof.
Je kunt niet in het jaar 600 leven en ook tergelijk in 2005, zo simpel is het.
Persoonlijk mag ik soenimse niet klopt, het begint zowat een aparte geloof te worden iets wat geen moslim zou moeten aanmoedigen, maar goed men verschilt ;)

AdamX

ik begin trouwen ste begrijpen waarom sommige imazighen anti-islam zijn, als ik het goed heb begrepen komt het doordat de meeste arabieren moslim zijn en sommige imazighen denken dus dat de islam  een godsdienst is voor de arabieren alleen is en omdat sommige imazighen een hekel hebben aan arabieren betreken ze de islam erook bij! verbeter me als ik het mis heb, het si maar een idee dat ik nu heb over sommige.

Inuit

Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:31:22
Welnee beste gebruiker, steeds meer mensen zullen doorzien dat het soennisme als een rem op de ontwikkeling van hun eigen cultuur en voorspoed zal werken.
leg eens uit.

Inuit

Citaat van: AdamX op 11/04/2005 om 01:33:48
ik begin trouwen ste begrijpen waarom sommige imazighen anti-islam zijn, als ik het goed heb begrepen komt het doordat de meeste arabieren moslim zijn en sommige imazighen denken dus dat de islam  een godsdienst is voor de arabieren alleen is en omdat sommige imazighen een hekel hebben aan arabieren betreken ze de islam erook bij! verbeter me als ik het mis heb, het si maar een idee dat ik nu heb over sommige.
gefeliciteerd......je begrijpt het jongen ;)

Inuit

Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Mohammed (vzmh) leefde niet als Qureishiet, zoals adamx al zei.

IIAwaryagherII

Citaat van: AdamX op 11/04/2005 om 01:33:48
ik begin trouwen ste begrijpen waarom sommige imazighen anti-islam zijn, als ik het goed heb begrepen komt het doordat de meeste arabieren moslim zijn en sommige imazighen denken dus dat de islam  een godsdienst is voor de arabieren alleen is en omdat sommige imazighen een hekel hebben aan arabieren betreken ze de islam erook bij! verbeter me als ik het mis heb, het si maar een idee dat ik nu heb over sommige.
Nou dat klopt zeker, maar niet bij iedereen.
Vroeger was het een schande om over een ander geloof te leren, en men wist niets van het christendom of jodendom, anders dan de islam over hun zegt.
Niet bepaald een onpartijdige visie.
Nu men wel over de informatie kan beschikken, kan je ook duidelijker de verschillen zien en kan het zo zijn dan een ander gelloof je meer zal aanspreken.
Natuurlijk los van het arabisme, al vinden velen met mij dat bv het soenisme wel afschrikwekkend werkt op een persoon die ook waarde hecht aan zijn eigen cultuur.
De islam is doorspekt met arabische gewoonten en cultuur en deze botsen maar al te vaak, in zo een situatie moet je als moslim je eigen cultuur opzij leggen simpel zat.
Dus niet bevorderend voor je eigen cultuur.

AdamX

Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:37:32
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Mohammed (vzmh) leefde niet als Qureishiet, zoals adamx al zei.

niet alleen dat, hij werd zelfs verbannen door zijn eigen stam omdat hij  hun niet wilt volgen en leven zoals hun.

IIAwaryagherII

Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:37:32
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Mohammed (vzmh) leefde niet als Qureishiet, zoals adamx al zei.
nee als rastaman ::)

Inuit

Citaat van: AdamX op 11/04/2005 om 01:43:46
Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:37:32
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Mohammed (vzmh) leefde niet als Qureishiet, zoals adamx al zei.

niet alleen dat, hij werd zelfs verbannen door zijn eigen stam omdat hij  hun niet wilt volgen en leven zoals hun.
maak dat de kat maar wijs, mara thfaheth'ayi ;)

IIAwaryagherII

Citaat van: AdamX op 11/04/2005 om 01:43:46
Citaat van: gebruiker01 op 11/04/2005 om 01:37:32
Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:16:10
Soenisme zegt letterlijk dat men het pad van de koreischiet mohammed moeten volgen, en alle handelingen te verrichten zoals hem.
Al zijn handelingen zijn die van zijn koreishieten cultuur, en men word gedwongen dit over te nemen.
Mohammed (vzmh) leefde niet als Qureishiet, zoals adamx al zei.

niet alleen dat, hij werd zelfs verbannen door zijn eigen stam omdat hij  hun niet wilt volgen en leven zoals hun.
En zoals iedereen weet verbrak hij met enkele tradities en nam hij velen gewoonweg over.
Zeker was hij een rebel in die tijd, en men raakte geschokt als hij Allah verklaard als een universiele god en niet langer als de maangod.
Maar zijn handelingen zijn niet anders dan de rest van de koreisch, zij het verschillend op het vlak van geloof.
De cultuur bleef het zelfde en tradities ook slechts op een paar verboden en geboden na ;)

Inuit

Citaat van: IIAwaryagherII op 11/04/2005 om 01:46:47
Maar zijn handelingen zijn niet anders dan de rest van de koreisch, zij het verschillend op het vlak van geloof.
de handelingen op het gebied van het geloof is hetgeen waarvan geacht wordt dat je overneemt. je kunt gewoon met de bus of de auto naar je werk, je hoeft echt geen kameel te nemen ;)