Werk of stage vinden in Nederland is voor de Marokkanen niet mogelijk.

Gestart door Anir, 11/03/2005 om 16:44:02

Pas hadden we een vacature, en eigenlijk hadden we best iemand met een andere afkomst willen hebben.
Maar er schreven toevallig alleen Nederlanders op de baan.

Samariaan

Citaat van: Anir op 11/03/2005 om 19:34:49

"Ik vond je een uitstekende kandidaat en het was niet makkelijk een keuze te maken...."
Maar verder niets, taz khi holandian.

Solliciteren is sowiso altijd een moeilijk proces, vol met afwijzingen en dat kan je soms moelijk verteren; en mocht je niet bij een bedrijf worden aangenomen op je afkomst , so be it, alsof je dan daar ook nog zou willen werken.

laatste keer toen ik solliciteerde, zond ik 10 brieven uit, en deed 4 intervieuws, en uiteindelijk na een al dit gewacht aangenomen. Het kost gewoon tijd.

Anir

Citaat van: Sa3ieD op 13/03/2005 om 20:45:54
Dit heeft trouwens niet zozeer te maken met het Marokkaan zijn maar er is gewoon WEINIG werk, zelf ken ik genoeg Nederlanders die ook moeite hebben met werk vinden. Waar kies je voor, iemand met ervaring of iemand die net afgestudeerd is?

Het heeft zeker te maken met Marokkaan. Lees dit,
“VOORBURG (ANP) - Het aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst zonder baan blijft sterk stijgen, terwijl de werkloosheid onder andere groepen niet-westerse allochtonen afzwakt.”

http://www.planet.nl/planet/show/id=67782/contentid=554696/sc=825403

Marokkanen worden niet aangenomen, maar je blijft het ontkennen en tegelijkertijd de kut-Marokkanen verdedigen.

Samariaan

Heeft deze groei van werkloosheid ook niet te maken met strengere regels van sociale diensten, die nu er strenger op toe zien dat mensen actief werk zoeken, en dus ingeschreven staan bij arbeidsbureaus ed?

Verder misschien ook gewoon te maken dat veel marokkanen gewoon de verkeerde opleiding hebben gedaan, of in veel gevallen gewoon geen opleiding hebben, of te weinig werk-geschidenis hebben opgebouwd?

Anir

Citeer 
Heeft deze groei van werkloosheid ook niet te maken met strengere regels van sociale diensten, die nu er strenger op toe zien dat mensen actief werk zoeken, en dus ingeschreven staan bij arbeidsbureaus ed?

Wat heeft dit te maken met het stijgen van werkloosheid onder de Marokanen en het dalen van de werkloosheid onder andere minderheden?

CiteerVerder misschien ook gewoon te maken dat veel marokkanen gewoon de verkeerde opleiding hebben gedaan, of in veel gevallen gewoon geen opleiding hebben, of te weinig werk-geschidenis hebben opgebouwd?

Ik weet niet wat je met "verkeeerd" bedoel.
Mensen met HBO en WO opleidingen zetten thuis. Informatici, economen, natuurkundigen, etc worden allemaal niet aangenomen.

miss.F.

Citaat van: athsaynou op 13/03/2005 om 17:17:36
Citaat van: Anir op 11/03/2005 om 19:12:17
Citaat van: athsaynou op 11/03/2005 om 18:42:42
Ja maar iedereen over een kam scheren dat gaat toch niet? Kijk naar kwaliteiten en niet anders PUNT!
Aan wie stel je die vraag?
Het feit is dat Marokkanen geen werk en stage kunnen vinden, terwijl negers en andere minderheden dat  wel kunnen vinden.
We zijn geboren en we gaan dood zonder dat we weten wat werken is.

Ik had het niet tegen je maar tegen Ameziane, ik zal je wat vrtellen ik ken veel marokkaanse jongeren en die vinden met moeite werk en als ze wat krijgen dan slaan ze dat al gauw af...omdat het niet bij ze past of het niet leuk vinden...en geven de moet snel op, dus we zijn geen volharders! Endaar moeten we van af neem alleswat er is..en niet kiezen terwijl er niets te kiezen valt!

ja sorry hoor lieve meid, maar ik ga nu niet met mijn bul achter de kassa zitten om klanten te bedienen. Ik heb niet voor niets in mijzelf geinvesteerd en vind het dan ook niet meer dan logisch om werk op mijn niveau te krijgen

athsaynou

Citaat van: miss.F. op 15/03/2005 om 14:45:36
Ja maar iedereen over een kam scheren dat gaat toch niet? Kijk naar kwaliteiten en niet anders PUNT!
Het feit is dat Marokkanen geen werk en stage kunnen vinden, terwijl negers en andere minderheden dat  wel kunnen vinden.

Ik had het niet tegen je maar tegen Ameziane, ik zal je wat vrtellen ik ken veel marokkaanse jongeren en die vinden met moeite werk en als ze wat krijgen dan slaan ze dat al gauw af...omdat het niet bij ze past of het niet leuk vinden...en geven de moet snel op, dus we zijn geen volharders! Endaar moeten we van af neem alleswat er is..en niet kiezen terwijl er niets te kiezen valt!

ja sorry hoor lieve meid, maar ik ga nu niet met mijn bul achter de kassa zitten om klanten te bedienen. Ik heb niet voor niets in mijzelf geinvesteerd en vind het dan ook niet meer dan logisch om werk op mijn niveau te krijgen

Je moet ergens beginnen...pak wat er te vallen valt en als je ervaring hebt heb ej meer kans dat je ze je gaan aanemen bij de volgende banen.

miss.F.

Citaat van: athsaynou op 15/03/2005 om 14:48:32

Je moet ergens beginnen...pak wat er te vallen valt en als je ervaring hebt heb ej meer kans dat je ze je gaan aanemen bij de volgende banen.

ja maar ervaring wat zij van je eisen dat doe je niet op in een functie dat niet in jouw vakgebied of op jouw nivau zit, dus het schiet gewoon niet op

athsaynou

Citaat van: miss.F. op 15/03/2005 om 14:51:13
Citaat van: athsaynou op 15/03/2005 om 14:48:32

ja maar ervaring wat zij van je eisen dat doe je niet op in een functie dat niet in jouw vakgebied of op jouw nivau zit, dus het schiet gewoon niet op

owh en dan maar treuren?

Samariaan

Citaat van: Anir op 14/03/2005 om 16:32:17
Citeer 

Wat heeft dit te maken met het stijgen van werkloosheid onder de Marokanen en het dalen van de werkloosheid onder andere minderheden?

CiteerVerder misschien ook gewoon te maken dat veel marokkanen gewoon de verkeerde opleiding hebben gedaan, of in veel gevallen gewoon geen opleiding hebben, of te weinig werk-geschidenis hebben opgebouwd?

Ik weet niet wat je met "verkeeerd" bedoel.
Mensen met HBO en WO opleidingen zetten thuis. Informatici, economen, natuurkundigen, etc worden allemaal niet aangenomen.

ok ok , dan is er maar een mogelijkheid om je problemen op te lossen, emigreren. Liefst naar een land waar ze geen marokkanen kennen, ijsland of zoiets.

[quote author=miss.F. link=topic=5438.

Citeer

Kan me indenken dat je dat voelt, maar ik had dus geen zin om verplicht te solliciteren op banen die ik niet wil en daarvan wekelijks verslag uit te brengen bij die sociale dienst. Dus heb ik maanden een onderbetaalde rotbaan bij een zonnebank gehad (op het laatst had ik geen handen meer over door de agressieve schoonmaakmiddelen) maar hoefde ik niet aan het handje van achterlijke ambtenaren te lopen die duidelijk lager zijn opgeleid dan ik. Ook de echt leuke baan die ik nu al een jaar heb is onder mijn niveau maar ik klim langzaam op en ben van niets of niemand afhankelijk. Ik wacht niet op DE baan, ik vecht ervoor.
Ook na het harde werken aan mijn opleiding.

Overigens geloof ik wel dat Marokkanen harder moeten werken nu, zich meer moeten bewijzen, dan anderen.
Voor de groep als geheel zal het uiteindelijk wel gunstig zijn vermoedelijk, maar als individu word je er niet vrolijk van.

Maar geef asjeblieft niet de moed op. Kijk naar al die wel geslaagde Marokkanen. Dat zijn er toch veel meer?

Sa3ieD

Citaat van: Anir op 14/03/2005 om 16:19:35
Citaat van: Sa3ieD op 13/03/2005 om 20:45:54
Dit heeft trouwens niet zozeer te maken met het Marokkaan zijn maar er is gewoon WEINIG werk, zelf ken ik genoeg Nederlanders die ook moeite hebben met werk vinden. Waar kies je voor, iemand met ervaring of iemand die net afgestudeerd is?

Het heeft zeker te maken met Marokkaan. Lees dit,
“VOORBURG (ANP) - Het aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst zonder baan blijft sterk stijgen, terwijl de werkloosheid onder andere groepen niet-westerse allochtonen afzwakt.”

http://www.planet.nl/planet/show/id=67782/contentid=554696/sc=825403

Marokkanen worden niet aangenomen, maar je blijft het ontkennen en tegelijkertijd de kut-Marokkanen verdedigen.

Oefffff VRIEND, LEES wat ik SCHRIJF. Ik had het over net afgestudeerden. Jouw artikel gaat niet over net afgestudeerden. Net afgestudeerden hebben het gewoon MOEILIJK, reden: geen ervaring op een sowieso krappe arbeidsmarkt.

Ik doe niets, jij moet gewoon eens ophouden met je bullshit vriend. Als je niet eens wilt begrijpen wat ik neerzet dan moet je gewoon niet op mij reageren. LEER lezen en hou je hersenspinsels voor je over wat ik wel of niet bedoel of doe.

Ad Yiri

Citaat van: mouslati op 13/03/2005 om 19:51:39
Mijn broertje heeft dit probleem ook, hij heeft zich de pestpokken gestudeerd en zit nu noodgedwongen in een fabriek om geld te verdienen. Hij heeft 32 sollicitatiebrieven geschreven, hij is slechts twee keer uitgenodigt voor een gesprek, en beide keren afgewezen om het "marokaan zijn". Een van die mensen vroeg aan hem wat hij dacht dat het voor indruk zou maken bij hun klanten als ze zijn naam (mohammed b......) onder aan de brief stond. Ik moest ze nageven ze waren wel eerlijk ze hadden ook de standaart zin kunnen gebruiken die ze bij de andere 30 hadden.

Ik heb echt met die afgestuurde jongeren te doen, dit werkt zo demotiverend.

Heeft je broertje dit ook aangegeven bij een anti-discriminatie-meldpunt? Het is verstandig dit te doen.

Ik heb ook eens gehad dat ik uit discriminatie niet aan ben genomen en heb toen ook stappen ondernomen. Het enige dat je kunt doen is het aangeven. Wanneer je het aangeeft dat wordt er ten minste geregistreerd hoevaak dit overkomt en waar precies zodat er in de toekomst aan gewerkt kan worden. Maar om er boos om te worden en er verder niets aan te doen, daar schiet je zeker niets mee op. Het bezorgd je geen baan, maar het is een kleine stap om de discriminatie (om welke reden ook: ras, geslacht, geloof e.d.) aan te kunnen pakken.

Ik raad de "gedisrimineerden" dus aan het wel aan te geven bij een anti-discriminatiebureau.

Natuurlijk moet je zelf niet opgeven met solliciteren en de moed erin houden. Blijf gemotiveerd dan zul je zeker iets vinden wat voor jou bestemd is (Inshallah).

allasian

Als acteur kan ik mischien wel aan de slag als drugsdealer,bendelid,junkie of loverboy.