Een stam in de Rif bestempeld als anti-islam

Gestart door Urmaksen, 01/07/2004 om 12:13:37

Urmaksen

Een  van verwonderlijkste theocratische césarismes die op de oppervlakte van de aarde zijn geleken, een unieke morele souvereiniteit die nu staande te midden van de Marokkaanse ruïnes blijft, de islam , de rumoerige, schrikwekkende Islam, dit onweerstaanbare assimilateur van de onschuldige of grove rassen, deze snelle veroveraar van de helft van de antieke wereld,  machteloos, aan de voet de klein bergkanton van Angad,  5 of 6 dagen van Fez, in l'orbe bijgevolg van l'omnipotente attarction van het chérifienne Rome. En het qu'il ya van nieuwsgieriger in deze l'éléphant mislukking van die zijn weg ziet die door een citroen, c'est wordt versperd, die de citroen het hem sinds een goed aantal eeuwen verspert die wij precies zullen kunnen evalueren zolang de oorsprongen van deze stam van Zkara voor ons aan zullen blijven. Deze vreemde stam van Zkara, zullen wij ons lang diepe vreugde veroorzaken herinneren wanneer wij, voor de eerste keer, van christelijke stam kwalificeren, afkomstig van de oude imazighen , en gebleven christelijk te midden van de islamitische stroom! Want tevergeefs, gedurende jaren en jaren, werd dezelfde vraag, obsederend en koppig, door ons aan hoeveelheden Marokkanen van verschillende punten van het Rijk gesteld:

Urmaksen

#1
Het land van Zkara wordt op 25 kilometers ongeveer aan West-zuid-west van de kleine Marokkaanse stad Oujda geplaatst. Zkara zijn mohammedaanse geen punten! Ovenwandbekleding  aan de leer van de Arabische Profeet, zijn zij erin geslaagd om zich miraculeusement te behouden te midden van hetvolk van  islamitische blok door te plannen en de geheim op hun overtuigingen, zonder het wisselen echter op hun echte religieuze gevoelens volledig te geven aan Mohammedanen waarmee zij zijn omgeven. Wat hun directe buren geleerde van Zkara onder het verslag van het vertrouwen, het zijn Zkara die Kouffar zijn, een Nçara (Ontrouw, Christelijk).

Urmaksen

#2
Vanaf nu, hetgeen geen twijfel meer voor ons, herhalen wij het,  doet die Zkara Mohammedaanse punten zijn. Goed zij blijken Christelijk te zijn en dat voor Mohammedaans zij te hoog verzekeren  delen niet hun religisieuze overtuigingen , zijn zij duidelijk qu'ils onkundig zijn van Jesus als Mahomet. Zij schijnen niet over de heilige Schriften willen hebben spreken. Oude  en het Nieuwe Testament, evenals de Koran, van hen zijn volkomen onbekend. Zij zeggen en kennen geen enkel verzoek, nooit vasten, spreken in geen enkele omstandigheid het beroep van islamitisch vertrouwen uit, zelfs aan hiernamaals  . Zij trouwen qu'entre zij niet en l'un van de grootste misdaden die kan begaan een Zkraouia die een moslim wordt en een Zkraoui met een mohammedaanse te trouwen. In tegenstelling tot de voorschriften van de Koran, eten Zkara de opengemaakte dieren en drinken champagne. Zij eten eveneens het bloed van de beesten ,  en zij oefenen niet op dezelfde slachtrituelen als op de wijze van Mohammedanen en Joden   van de dieren bestemd voor hun tafel uit. Voor het schaap en de kameel, bijvoorbeeld, wordt het mes in de keel van het slachtoffer, de spits in onderkanten gedoken, die naar het hart worden geleid. Het gevogelte en andere dieren worden gedood of verstikt. Wat de mohammedaanse formule van het offer betreft: - Bismillah, Allahou Akbar, spreekt geen enkele Zkraoui het niet uit.

Urmaksen

#3
Het everzwijn, dat een beetje overal in Zenatia voortwoekert, biedt aan de bevolking zkraouienne zijn gezond en smakelijk vlees aan. De mannen, de vrouwen en de kinderen, wanneer geslagen winstgevend is geweest, komen in homerische banketten bijeen om  beenderen te verslinden die van deze dieren die onder de kogels van Remington van de jagers van de stam zijn gevallen. Hij is in gelegenheden waar de anti-islamitisme van Zkara zich met glans voordoet. Aldus verwaardigen om zij zich ermee instemmen om alle soorten te eten voorbereid door Mohammedanen en met hen eromheen glazeus gevuld van couscous en vlees , maar zij weigeren om van de lepels gebruik te maken die volgelingen  van de profeet één keer aan hun mond hebben gedragen.  met het oog op dit argumentele  nadeel dat Zkraoui voortdurend betrekking heeft op hem, wanneer hij in reis is, zijn lepel in hout, waarvan hij enig om gebruik te maken en een Zakroui leent het nooit uit.

Urmaksen

#4
Zkarane moeten niet schoenen evenmin dragen waarin Moslims  hun voeten zouden gezet hebben, niet het zou tweede zijn. Derhalve moet men de minitieuze voorzorgen kennen dat deze dappere mensen in standpunt  dit onheil nemen dat ze zou veroordelen om het verlies van de schoenen te lijden, of van de sandalen, het  zou de discipel van Mohammed, per onoplettendheid of anders aangetrokken hebben. Teneinde de ongevallen van deze natuur te voorkomen, stoppen vele Zkara van de gemiddelde klasse, wanneer zij bij Moslims gaan, in hun schoenen in hun capuchon, in plaats van ze te laten dichtbij de de entree van de  deur volgens Arabische gebruiken. De grote heren zkara, integendeel, nemen aan de hand hun schoenen en zullen op een rek, of achter een kassa, aan l'abri van de onbezonnenheid en verleidingen neerzetten . Wat de armen duivels betreft, vinden zij eenvoudiger en handiger om naakt-voet bij de aanhangers van de Profeet te komen bij waarvan hun zaken ze noemen. En quandpar vindt het grootst van de toevallen, plaats vlek, dan zkraoui, in een toegang van woede, snijden en  zijn schoenen, ofwel hij ze jett aan de wind, en hij geeft ze op, met spijt waarschijnlijk, maar tenslotte geeft hij ze op aan de onzuivere voeten die ze hebben besmet

Urmaksen

Men weet dat in het grootste deel van Marokko Islamitische gewoontes  hebben om en om hun gastheren, bedelend en de buitenlanders in de moskeeën te ontvangen te laten leggen, santons zaouia of de toevluchtsoorden van. Echter Zkara weigeren om in deze gebouwen door te dringen en, aan geregend sterke reden, de nacht doormaken. Wanneer de Moslims hun uitnodiging van dit soort doen, antwoorden zij, met een spits van walging: - Aan dat, om ze te pesten,



ik vraag me af hoe het dan met Ramadan zit, aangezien de Zkara dus gewoon op straat eten.

Urmaksen

#6
Een tiental jaren geleden gingen enkele jonge mensen van Zkara, van het geslacht van Sidi Ah'med ben Youssef, hun studies beëindigen aan Fez om zich te wijdden aan de levendige bronnen van Islamisme. Zij kwamen vervolgens aan het land, conflicten in devotie, met het idee terug bepaalt d'islamiser hun landgenoten. Hun besprekingen, hun in brand gestoken prédications, aantrekkelijke verven deden qu'ils paradijs van Mahomet leidden tot een buitengewoon resultaat, qu'ils verre van te voorzien waren zijzelf. Zij werden van de stam verbannen, met défence d'y zoveel zouden binnenkomen qu'ils geen l'engagement nemen om niet meer hun medeburgers met hun monomanie islamisatrice te vervelen. Het uittreksel van l'ouvrage: "Une stam zénète anti-musulmane" van Auguste Moulérias (1905).

Urmaksen

#7
sorry voor de verrrotte vertaling.

Maar om alle ssamen te vatten: Er is een stam in de Rif, nabij Oujda, dat sterk anti-islam is en nog heidens en christelijk is gebleven, men haat alles wat met Islam te maken heeft. Dit stam zijn de zkara.

Urmaksen


Urmaksen

#9
dit stam bestaat echt.Dus geen verzinsel

Urmaksen

#10
christelijke kabyliers en de mensen van Zkara die christelijk zijn

http://www.algerie-dz.com/forums/viewtopic.php?t=4715&start=15

Urmaksen

#11

MBTiza

#12
weet wel dat in sinhaja srir gebied een stam zarqat heet maar die zijn islamitisch

Urmaksen

#13
wonderbaarlijk...hoe heeft dit stam de Islamisering kunnen terugdringen????

Hoe heeft dit stam al die eeuwen zich geisoleerd van de islam???

Urmaksen

#14

Citeerweet wel dat in sinhaja srir gebied een stam zarqat heet maar die zijn islamitisch

dit is een stam nabij berkane en oudja...het zijn ook Zenata-imazighen