De Arabisering is op volle toeren a/h draaien

Gestart door Ariaz, 08/03/2005 om 23:13:54

Ariaz

Voor het geval jullie het niet weten, is de Arabisering op volle toeren aan het draaien, ik wou het jullie gewoon laten weten

Samariaan

Stop de persen!

Ariaz

Aan jouw grap te zien doe je me denken aan een echte Arabier !

Samariaan

na'am in hart en nieren en in merg en been. Nou nog in uiterlijk, maar he plastische chirugie is vooruit gegaan de afgelopen jaren!

Samariaan

Arabisering my pigeonhole trouwens. Maak je maar eerst druk om al die imazighen om je heen die in rap tempo hun taal kwijtraken aan het Nederlands.

Ariaz

Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 23:23:22
na'am in hart en nieren en in merg en been. Nou nog in uiterlijk, maar he plastische chirugie is vooruit gegaan de afgelopen jaren!

hewa veel success dan want je bent maar een product van door mensen opgezette Arabiseringspolitiek

Mag ik je dan iets vragen?

Hoe voelt het aan om zich marrokaan te noemen maar geen Tmazight te mogen spreken?

Hoe voelt het aan om een product te zijn ba'da?

Hoe voelt het aan om een wannabe-arabier te zijn?

Hoe voelt het aan om geen Tmazight te kunnen spreken terwijl kleine kindjes het beter spreken dan je ooit zult kunnen?

Hoe voelt het aan om gesprekken onder Irrifien niet te kunnen begrijpen?

Hoe voelt het aan om geen oorspronkelijke bewoner te zijn van Marrokko?

Samariaan

Ariaz, welkom tot de wereld van Sarcasme en Ironie. Rechts onderaan vindt u de toiletten.

Ariaz

Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 23:30:05
Ariaz, welkom tot de wereld van Sarcasme en Ironie. Rechts onderaan vindt u de toiletten.

Antwoord op mijn vraag en steek het niet op de ironie

E3ber_Tastite

Het zijn niet de Arabieren die de vyanden zijn van het Tmazight, maar duidelijk de Imazighen zelf.

Ariaz

Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 23:26:19
Arabisering my pigeonhole trouwens. Maak je maar eerst druk om al die imazighen om je heen die in rap tempo hun taal kwijtraken aan het Nederlands.

Dit is de typische reactie van een Arabier, wanneer een Mazigh spreekt over Arabisering dan antwoord een Arabier "ja het is het Nederlands dat een bedreiging is en niet het Arabisch"

Hier in Nederland en in Belgie mogen we alles doen wat we willen, w emogen het Tmazight onderwijzen, we mogen Amazighverenigingen opzetten, w emogen debatten organiseren over Imazighen,  maar in Noord-Afrika is dat uit den boze, dus ik denk dat ge daaruit kunt concluderen dat Arabieren pas een regelrechte bedreiging zijn voor het Tmazight omdat het hen niks kan schelen voor wat Tmazight betreft,

Ariaz

Citaat van: E3ber op 08/03/2005 om 23:35:58
Het zijn niet de Arabieren die de vyanden zijn van het Tmazight, maar duidelijk de Imazighen zelf.

Ja maar die Imazighen zelf zijn gehersenspoeld door de Arabieren en door de Islam "verkeerd" te interpreteren zoals jullie weten heeft elke munt twee kanten, en de Islam kan door mensenhanden tot een echte wapen gemaakt worden

Ariaz

In feite hoor ik hier in Amazigh.nl zelfs niet zoveel moeite te doen om het Tmazight te verdedigen, maar het verbaast me dat ik nog zoveel Ant-Amazigh reacties krijg, deze site hoort een Die-Hard Amazighbastion te zijn en niet een softie, kletskoek site te zijn

IIAwaryagherII

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 23:39:35
In feite hoor ik hier in Amazigh.nl zelfs niet zoveel moeite te doen om het Tmazight te verdedigen, maar het verbaast me dat ik nog zoveel Ant-Amazigh reacties krijg, deze site hoort een Die-Hard Amazighbastion te zijn en niet een softie, kletskoek site te zijn
Azul
Die tegenstand en commentaar, wanneer het gaat om los koppelen van de amazigh/riffijnse idenditeit van die van de arabieren, zou je niet moeten verbazen.
Je kunt er woedend op worden maar helaas, het vergt veel tijd en wilskracht en dat laatste vooral ontbreekt bij de meesten.
Over de trein der arabiesering, tsja die pro arabos zijn snugger, heel snugger zelfs.
ze geven je een koekje vol met gaten en lucht en ondertussen jatten zij jou dierbaarste bezit, namelijk je idenditeit.
We worden zoals gewoonlijk zwaar in de maling genomen, met al hun flut toenaderingen, welke slechts een uitkomst moet hebben die pro-arabisch moet wezen.
Ircam-die schijt commite-uitspraken van de schijnheil uit Rabat- verplaatsing stoffelijke resten van abdel krim etc etc, allen initiatieven om ons te doen slapen en ons te sussen.
Maar zij weten dat ondertussen de hevigheid in de arabieserings politiek van de overheid, in alle ernst toeneemt.
Aan de ene kant verliezen we terrein aan de euros, aan de andere kant aan de arabisten.
Een dillema die te voorzien was, zal niet lang duren of we zijn alsnog weg gevaagd (cultureel gezien) !
Aanvallen van etremisten, arabisten, euros, terwijl wij nog vollop op de vuist met elkaar zijn, een ware schande.
Wie zal het zeggen, maar soms zou je denken dat we gewoon gedoemd zijn (cultureel) uitgeroeid te worden, het ergste is dat we het aan ons zelf te danken hebben.
velen die streden en het leven lieten voor ons, zullen uit de hemelen met afschuw neerkijken op ons.
schaamte!

Samariaan

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 23:36:24

Dit is de typische reactie van een Arabier, wanneer een Mazigh spreekt over Arabisering dan antwoord een Arabier "ja het is het Nederlands dat een bedreiging is en niet het Arabisch"

hoe kan het arabisch  hier een bedreiging zijn wanneer de dichtsbijzijnde plek waar het wordt gesproken op 3 uur vlieg afstand is?

Ik weet niet wat het is, maar op een of andere manier hebben imazighen niet echt waarde gehecht aan hun taal, of ze nu in een arabisch , nederlands of frans gebied wonen, ze laten het heel snel gaan. Heeft ook veel te maken met het feit dat Tmazight geen "functie" heeft, wat betrefd onderwijs, werk, handel enzovoort.

Behalve de ouders die heel graag willen dat hun kinderen Tmazight spreken, en voor deze mensen maakt het niet uit waar ze zitten.

IIAwaryagherII

Citaat van: MohamedUK op 09/03/2005 om 02:18:43
Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 23:36:24

hoe kan het arabisch  hier een bedreiging zijn wanneer de dichtsbijzijnde plek waar het wordt gesproken op 3 uur vlieg afstand is?
Dit is de kern waar het allemaal om draaid.
Jou visie is er een die minstens zo gevaarkijk is als de arabieserings-politiek van noord afrika, Lotsverbondenheid en betrokkenheid met je eigen volk aldaar, heb je niet van gehoord als je dit werkelijk meent.
Dat zijn uitgerekend de belangrijkste ingrediënten voor vastberadenheid en standvastigheid mbt ''behoud van eigen idenditeit/cultuur en rechten'' !