Hoofdmenu

Vrouwen moskee

Gestart door abrid, 08/03/2005 om 14:26:46

miss.F.

Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 15:13:51
ow...(N)...dan beperk ik me wel weer  tot mijn kamer..:(

daar kun je ook veel dingen oppikken

Dora

Citaat van: miss.F. op 08/03/2005 om 15:16:17
Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 15:13:51
ow...(N)...dan beperk ik me wel weer  tot mijn kamer..:(

daar kun je ook veel dingen oppikken

:D..klopt...alleen jammer dat die mannen dan niet achter je zitten..dat geeft je natuurlijk weer het gevoel van..HA..NU WIJ...

zal broertje wel achter me zetten ::)

abrid

Samariaan

ik zie het al helemaal voor me trouwens, na een drukke uitgaansnacht op het Leidseplein gaan alle dronken halfnaakte geemancipeerde vrouwen een paar beweegoefeningen doen tijdens het Fajr gebed.

Dobry Den

Jammer aan dit initiatief is dat 1) dit niet van en voor de Islamitsche gemeenschap is en 2) dat er niet voor een bestaand moskee gekozen is.  Een bestaand moskee tijdelijk omdopen tot een vrouwenmoskee zou de discussie op gang kunnen brengen over de rol van de moskee binnen de Islamitsche gemeenschap zelf. Nu wordt de moskee naar voren gebracht alsof het de kern van de Islam en de Islamitsche gemeenschap is, terwijl de moskee niet voor de vrouwen bestemd is. Helft van de Islamitsche gemeenschap heeft dus uberhaupt geen binding met de moskee.

Zelf ben ik met het idee opgegroeid dat de moskee voor mannen is. Het heeft voor mij persoonlijk daarom nauwelijks een religieuze waarde. 

Idir

Citaat van: miss.F. op 08/03/2005 om 15:11:04
Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 15:08:46
nee niet op zo'n dag..op een gewone dag als er niet veel heisa eromheen is...hoef de opening niet mee te maken...gewoon een keer er naar toe om de vrijdag ghoetbaa te horen...ben benieuwd hoe lang het open blijft

Maar zoals ik het begrepen heb, wordt De balie alleen zaterdag omgebouwd tot vrouwenmoskee

::)

Is niet eenmalig!! Lees deze laatste zin : "Met enige regelmaat zal de vrouwenmoskee de komende drie jaar terugkeren in De Balie." 

Samariaan

Citaat van: Dobry Den op 09/03/2005 om 00:06:47

Zelf ben ik met het idee opgegroeid dat de moskee voor mannen is. Het heeft voor mij persoonlijk daarom nauwelijks een religieuze waarde. 

tot op zekere hoogte klopt dit ook. Mannen zijn nu eenmaal verplicht te gaan bidden in de moskee (wanneer ze in de buurt wonen) , voor hun is het ook verplicht om jumu3a te gaan bidden. Voor vrouwen blijft het puur optioneel, maar wanneer een vrouw wil gaan moet het mogelijk zijn (er moet bijvoorbeeld ruimte voor hun worden vrijgemaakt, en een man moet haar niet kunnen tegen houden als ze wil gaan).

IIAwaryagherII

Wouw wat een ziellige gezeik van sommigen tazzz.
Dus mensen die initiatieven nemen of willen nemen, om een boost te geven aan de weg van gelijkwaardigheid, worden hier gewoon afgezeken.
Ook op het gebied van religie moet er die drang wezen tot gelijkwaardigheid, en dan is een vrouwen moskee niets grappigs maar een must!
Eerder respect voor de initiatiefnemers dan voor die clows die kritiek leveren.

Ja, inderdaad, die vrouwen proberen iets en worden bij voorbaat neergezet als losgeslagen party-animals die na een nachtje doorzakken halfnaakt de moskee binnenstrompelen.  Wel vrij onredelijk.
En al heeft Hirsi er niks mee te maken, haar naam wordt er gelijk aan verbonden en dan is het bij voorbaat verdacht. Klopt niks van.
Geef die vrouwen (en mannen) nou eerst eens een kans te laten zien wat ze bedoelen.

Het zou mooi zijn als er ook diensten voor Amazigh vrouwen kwamen, deels in Tarifit. (meeste Amazigh in Nederland spreken dat toch?)
Kan jij organiseren LL!

Dora

Citaat van: m7 op 09/03/2005 om 07:37:49
Het zou mooi zijn als er ook diensten voor Amazigh vrouwen kwamen, deels in Tarifit. (meeste Amazigh in Nederland spreken dat toch?)
Kan jij organiseren LL!

je bedoelt preken in het tamazight??...dat zou ik super vinden inderdaad, alleen is het dus geen bestaande moskee waar vrouwen altijd naar toe kunnen..zijn dus aantal data's...

daarnaast moet ik echt iets meer jaren studie gaan volgen om dat te kunnen..ik heb een basis maar ben nog lang niet zo ver om ook werkelijk ghoetbaa's te geven (preken)...

maar goed idee inderdaad!!!

Samariaan

Citaat van: IIAwaryagherII op 09/03/2005 om 02:21:20
Wouw wat een ziellige gezeik van sommigen tazzz.
Dus mensen die initiatieven nemen of willen nemen, om een boost te geven aan de weg van gelijkwaardigheid, worden hier gewoon afgezeken.
Ook op het gebied van religie moet er die drang wezen tot gelijkwaardigheid, en dan is een vrouwen moskee niets grappigs maar een must!
Eerder respect voor de initiatiefnemers dan voor die clows die kritiek leveren.

de initiatief nemers zien dat het feit dat vrouwen achterin moeten bidden als "ongelijkwaardig" dit terwijl dit puur is gedaan om de mannen van de vrouwen te scheiden, om alle voorafdenkbare redenen, verder zijn al die andere dingen tegen hoe het gebed moet in de islam. Dit zal niet leiden tot "geleijkwaardigheid" maar gewoonmeer olie op het vuur.

het is een kunstproject, en ik hoor het al hier en daar bij de niet-moslims, ze willen zogenaamd provoceren angezien ze er van zijn overtuigd dat Islam ook op een gegeven moment door een soort van Verlichting moet gaan. Met dit soort projecten hopen ze dat te bespoedigen, terwijl zo'n term nooit van toepassing zou zijn op Islam.

Samariaan

Citaat van: L_L op 09/03/2005 om 09:20:08
Kan jij organiseren LL!

je bedoelt preken in het tamazight??...dat zou ik super vinden inderdaad, alleen is het dus geen bestaande moskee waar vrouwen altijd naar toe kunnen..zijn dus aantal data's...

jawel hoor, alleen moet je er wel voor naar Vlissingen. Het stikt er altijd daar van de amazigh vrouwen die er als vliegen op afkomen op die amazigh-preken.

Lezeres

Dora

Citaat van: MohamedUK op 09/03/2005 om 15:10:41
Citaat van: L_L op 09/03/2005 om 09:20:08
Kan jij organiseren LL!

jawel hoor, alleen moet je er wel voor naar Vlissingen. Het stikt er altijd daar van de amazigh vrouwen die er als vliegen op afkomen op die amazigh-preken.
je hebt een hele belangrijke stuk weg gelaten...zie mijn reactie hierboven..