Wereldvrouwen dag. Yahoo!

Gestart door Samariaan, 08/03/2005 om 14:21:12

Dora

Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 15:26:42
Citaat van: miss.F. op 08/03/2005 om 14:37:25
Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 14:36:29
De dag is nog niet voorbij! je kunt er nog wat van maken! ;)

ik zou eigenlijk niet weten hoe ik deze dag zou moeten vieren, suggesties?

suggesties?suggesties???  je moeder helpen in het huishouden, die arme vrouw moet toch ook een aantal uurtjes vrij hebben op deze bijzondere dag!

als je nu naast me stond had ik je echt een paar vuisten verkocht..waarom worden onze vrouwen steeds met
"keuken" geassocieerd??.....niets helpen in de keuken..neem haar mee een dagje uit >> ja inderdaad <<< UIT..naar buiten...of vraag wat ZIJ graag zou willen...

stommerd :(

Tamza

Ik ga het vieren door wat mannelijke strippers in te huren. De vuile hoeren.

Inuit

Citaat van: Tamza op 08/03/2005 om 15:30:57
Ik ga het vieren door wat mannelijke strippers in te huren. De vuile hoeren.
ook jij moet eens per jaar aan je trekken komen ;)
that's just the way it is.

Ariaz

Waarom dat de vrouw geassocieerd wordt met keuken omdat zij voor eeuwen in de keuken gestaan heeft of ontken je je aard?

De vrouw hoort thuis te blijven, de plaats van de vrouw is haar huis, thuis zorgt de vrouw voor haar kinderen, ze maakt eten klaar, kortom ze doet alles wat haar man graag heeft,

En die wereldvrouwendag is dikke zever dat overgewaaid is uit het westen, voor de moslims is het elke dag wereldvrouwendag, je moet elke dag goed doen tegen je moeder, je zuster, je dochter, je tante, je vrouw

Dora

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 20:20:01
Waarom dat de vrouw geassocieerd wordt met keuken omdat zij voor eeuwen in de keuken gestaan heeft of ontken je je aard?

De vrouw hoort thuis te blijven, de plaats van de vrouw is haar huis, thuis zorgt de vrouw voor haar kinderen, ze maakt eten klaar, kortom ze doet alles wat haar man graag heeft,

En die wereldvrouwendag is dikke zever dat overgewaaid is uit het westen, voor de moslims is het elke dag wereldvrouwendag, je moet elke dag goed doen tegen je moeder, je zuster, je dochter, je tante, je vrouw

door ze in de keuken te dumpen en haar haar ontwikkeling en kennis te ontnemen...zeer goed van jou..

Ariaz

Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 20:21:56
Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 20:20:01

door ze in de keuken te dumpen en haar haar ontwikkeling en kennis te ontnemen...zeer goed van jou..

luisterd LL er zijn genoeg meisjes die met plezier koken, ze beschouwen het als een kunst, d ekunst van het koken ken je dat niet?
En hoe je het zegt "Dumpen"? Je laat het lijken alsof ze voor heel haar leven in de keuken gaat leven? Je lijkt wel een anti-islamist

Dora

ach maar natuurlijk, hier een bakgek...maar op het moment dat je me wijs wil maken dat Allah swt de vrouw heeft geschapen om haar leven in de keuken door te brengen, en het verzorgen en tevreden stellen van haar man dan kan ik het daar niet mee eens zijn. als Aicha RA adviezen gaf aan de metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) dan zou dat al een teken voor ons moeten zijn dat de vrouw wel degelijk zichzelf moet gaan ontwikkelen...en niet alleen in haar kookkunst

Ariaz

Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 20:28:29
ach maar natuurlijk, hier een bakgek...maar op het moment dat je me wijs wil maken dat Allah swt de vrouw heeft geschapen om haar leven in de keuken door te brengen, en het verzorgen en tevreden stellen van haar man dan kan ik het daar niet mee eens zijn. als Aicha RA adviezen gaf aan de metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) dan zou dat al een teken voor ons moeten zijn dat de vrouw wel degelijk zichzelf moet gaan ontwikkelen...en niet alleen in haar kookkunst

ja maar als je wil kan ik met hadith afkomen over de eetgewoontes van de Profeet en over gebeurtenissen waarbij Aisja kookte, luister, de meisjes van tegenwoordig kunnen in geen enkel vlak tippen aan Aisja, er was zelfs een beter vrouw namelijk Khadija,

En als jij spreekt over ontwikkeling? Over wat spreek jij dan? Want Aisja kende veel over de islam en weinig over de ontwikkelingen waarover jij het hebt? Aisja was heel ontwikkeld over de islam? Wil jij jezelf dan ontwikkkelen  op het vlak van het geloof?

Verder was Aisja de vrouw van de Profeet vzmh hij was een wandelende boek, het is normaal dat zij daarin ontwikkeld ging zijn

Sabadilla

Waar zijn wij nu helemaal mee bezig?? Dit is Amazigh.nl, voor discussies over islam ga je naar islam online of het beste kan je een imam raadplegen of zelf de koran raadplegen. Wordt wel een beetje moe van al dat islamitische gepreek hier de laatste tijd. Een vrouw hoort een hoofddoek te dragen, een vrouw moet haar man bevredigen, een vrouw moet haar schoonmoeder dankbaar zijn, een vrouw moet voor haar man knielen. ja hallo!!! genoeg!!!!

Ariaz

Citaat van: Sabadilla op 08/03/2005 om 20:33:29
Waar zijn wij nu helemaal mee bezig?? Dit is Amazigh.nl, voor discussies over islam ga je naar islam online of het beste kan je een imam raadplegen of zelf de koran raadplegen. Wordt wel een beetje moe van al dat islamitische gepreek hier de laatste tijd. Een vrouw hoort een hoofddoek te dragen, een vrouw moet haar man bevredigen, een vrouw moet haar schoonmoeder dankbaar zijn, een vrouw moet voor haar man knielen. ja hallo!!! genoeg!!!!

ik geef je volledig gelijk daarom pleit ik voor het sluiten van

Forums als deze

zoals Babbelhoek en zoals Algemeen en zoals Vrouwen en Mannen

we moeten gewoon "straight to the Amazightopic " openen,

maar omdat ik ook maar een "mens" ben, reageer ik op de reacties,

Dora

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 20:32:53
Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 20:28:29

ja maar als je wil kan ik met hadith afkomen over de eetgewoontes van de Profeet en over gebeurtenissen waarbij Aisja kookte, luister, de meisjes van tegenwoordig kunnen in geen enkel vlak tippen aan Aisja, er was zelfs een beter vrouw namelijk Khadija,

En als jij spreekt over ontwikkeling? Over wat spreek jij dan? Want Aisja kende veel over de islam en weinig over de ontwikkelingen waarover jij het hebt? Aisja was heel ontwikkeld over de islam? Wil jij jezelf dan ontwikkkelen  op het vlak van het geloof?

Verder was Aisja de vrouw van de Profeet vzmh hij was een wandelende boek, het is normaal dat zij daarin ontwikkeld ging zijn

en waar zeg ik dan dat een vrouw niet moet leren koken???...uiteraard moet de vrouw leren koken, leren opvoeden, leren verantwoordelijkheid te dragen voor haar gezin daar gaat het verder niet om.

ik heb sinds mijn jongere jaren me al verdiept in de islam. en ik ben tot op de dag van vandaag op zoek naar meer en meer..ben altijd aan het vragen, zoeken en discusseren op mijn werk en daar buiten...ik kan mezelf niet vergelijken met de vrouwen van de profeet..maar ik kan wel naar kennis zoeken..

maar dit wil ik niet beperken alleen naar de islam toe...ik wil niet leven voor het volgende leven..ik wil NU leven met de hoop een goede plaats te kunnen krijgen in het volgende..en daar gaat mee gekruist de algemene kennis..dus beperk je AUB niet alleen tot de islam

Dora

I'll zipp my lips >> voor nu :P

Azjdhiedh

ken je het spreekwoord: egmie teseweredh ger7iedh  !?

Azjdhiedh

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 20:36:10

ik geef je volledig gelijk daarom pleit ik voor het sluiten van

Forums als deze

zoals Babbelhoek en zoals Algemeen en zoals Vrouwen en Mannen

we moeten gewoon "straight to the Amazightopic " openen,

maar omdat ik ook maar een "mens" ben, reageer ik op de reacties,

ken je het spreekwoord: egmie teseweredh ger7iedh  !?

Samariaan

Citaat van: L_L op 08/03/2005 om 15:29:08
Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 15:26:42
Citaat van: miss.F. op 08/03/2005 om 14:37:25
Citaat van: MohamedUK op 08/03/2005 om 14:36:29
De dag is nog niet voorbij! je kunt er nog wat van maken! ;)

ik zou eigenlijk niet weten hoe ik deze dag zou moeten vieren, suggesties?

suggesties?suggesties???  je moeder helpen in het huishouden, die arme vrouw moet toch ook een aantal uurtjes vrij hebben op deze bijzondere dag!

als je nu naast me stond had ik je echt een paar vuisten verkocht..waarom worden onze vrouwen steeds met
"keuken" geassocieerd??.....niets helpen in de keuken..neem haar mee een dagje uit >> ja inderdaad <<< UIT..naar buiten...of vraag wat ZIJ graag zou willen...

stommerd :(

dat zeg ik toch, een aantal uurtjes vrij hebben!