Overdrijven van het Moslim-zijn

Gestart door ameziane, 04/03/2005 om 13:14:08

Samariaan

Citaat van: L_L op 07/03/2005 om 15:08:43
Citeer
ja hoor..wil jij mijn interpretatie niet weten..:(...
Citeer
natuurlijk wel............. noe spang sua (hihihi) ;)
Citeer

oemikan noe spang sua :-[

ik kan hele mooie fatwa's geven hoor..

geschreven in schoonschrift op een rose papiertje en geparfumeerd met het laatste geurtje van Chanel? ;)

athsaynou

Citaat van: ameziane op 04/03/2005 om 13:14:08
Salaam/Azul marra,

Ik zie vrouwen/meisjes in het straatbeeld geheel in het zwart(naar Iraans model) gekleed en compleet met handschoenen.

Ik zie mannen die over straat lopen in witte gewaden en baarden van 1 meter. Andere mannen geven de voorkeur aan Pakistaanse kleding, in de veronderstelling dat die de ultieme Islamitische kleding vertegenwoordigt.

Bovenstaande zijn voorbeelden van onze broeders/zusters die overdrijven met het Moslim zijn. En naar mijn mening zorgen deze excessen ervoor dat de gemiddelde Nederlander bang is voor de Islam en Moslims.
Evenzo is het dat een fundamenteel recht als het dragen van de hoofddoek, welke gewoon hoort bij de geloofsbeleving van een Islamitische vrouw, nu ter discussie wordt gesteld.

Dus, beste mensen, waarom toch dat overdrijven?

Overdrijven?? Jonge laat mensen in hun waarden... wat overdrijven.. omdat ze bedekt gaan door het leven of zoals zij het willen?!

Samariaan

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 20:15:45
Ik ken zo'n gasten, die zehma overdrijven in het moslimzijn, ik ken er zelfs persoonlijk, de vorige keer ging ik winkelen in Antwerpen,

het was 0 of 3 graden onder nul en wat zag ik daar een jongen met een Arabische Djellaba en da was 't, en zo'n dikke baard, hij had ook dat typische stofje dat de Saoediers dragen, en ik had medelijden met die jongen, het was zo koud buiten,

en als je de identiteit en zijn afkomst gaat natrekken dan zal je ontdekken dat deze jongen een simpele Arifi is waarvan de ouders afkomstig zijn van een smpele Rifdorp die totaal niks te maken heeft met Saoedie Arabie, en dan zeg ik mensen toch die kleren zelfs onze grootouders dragen zulke kleren niet waarom zouden wij dat dan dragen, de Islam zit 'm in de daden en niet in de kleding, uiteraard zeg ik niet dat je uitdagende kleren moet dragen, maar de Priofeet Mohammed vzmh droeg ook Perzische kleren en andere kleren van omringende landen, maar da ge gaat uitdagen in het midden van 'straat sorry da's teveel van het goeie

sorry maar ik zie het punt echt niet waarom een persoon zich mag spiegelen aan een bepaalde cultuur,  als ik een baseball cap op doe, spiegel ik me aan amerika, en ik kan je vertellen ik heb ook als simpele arifi niks met dat land te maken!

iedere Islam-basisoloog weet dat alles zit in de daden, maar goed als iemand denkt dat het beter voor em is zo en zijn moslim-identiteit op deze manier te laten zien, let it be,  for goodness sake.

dat gezegd hebbende , zie ook meer en meer mensen om me heen die bijvoorbeeld marokkaanse kleding hebben ontdenkt, en kunt niet tegen deze mensen zeggen draag geen marok kleding want je hebt niks met marokko:

Tamza

Citaat van: MohamedUK op 11/03/2005 om 19:39:13

Prachtig gewaad. Ik moedig Marokkaanse mannen alleen maar aan zulke kleding te dragen.

Dora

Citaat van: MohamedUK op 11/03/2005 om 18:30:39
Citaat van: L_L op 07/03/2005 om 15:08:43
Citeer
ja hoor..wil jij mijn interpretatie niet weten..:(...
Citeer
natuurlijk wel............. noe spang sua (hihihi) ;)
Citeer

oemikan noe spang sua :-[

ik kan hele mooie fatwa's geven hoor..

geschreven in schoonschrift op een rose papiertje en geparfumeerd met het laatste geurtje van Chanel? ;)

wuuuuuuuhahahaha...;D

by the way...in londen lopen ze als het goed is zo rond he..(Y)..

cha_kir

Ik zie tegenwoordig ook iets anders ik zie islamitische meisjes met mini rokjes en topjes helemaal opgemaakt
wandelen hand in hand met jongens over straat wandelen. Om eerlijk te zijn zie ik dan toch nog liever mannen in pakistaanse kleding en vrouwen in zwarte lange gewaden
Liever de iraanse of saoudische stijl dan de J LO of Beyonce stijl

Inuit

Citaat van: ameziane op 10/03/2005 om 15:15:15
Jij voelt je slachtoffer... slachtoffer... en nog eens slachtoffer, en velen met jou.
Ik raad je aan om mijn reacties eerste te lezen alvorens erop te reageren. Als je dat had gedaan dan had namelijk in mijn eerste reactie kunnen lezen dat het niet mijn voorkeur is om in Pakistaanse, Iraanse of Saudische stijl gekleed te gaan. Ik wordt dan ook niet met scheve ogen aangekeken en voel mij wat dit betreft op geen enkele wijze slachtoffer, want ik ga gekleed in Westerse stijl (spijkerbroek e.d.). Maar de moslims die een andere keuze maken, waarmee ze overigens niemand op maar enige wijze beperken of iets dergelijks, want het is hun persoonlijke keuze, worden wel afgerekend op hun keuze, want blijkbaar is deze keuze 'not done', en het verbaast mij gewoon om dit van hun broeders/zusers te moeten horen.

Sa3ieD

Citaat van: cha_kir op 13/03/2005 om 01:49:18
Ik zie tegenwoordig ook iets anders ik zie islamitische meisjes met mini rokjes en topjes helemaal opgemaakt
wandelen hand in hand met jongens over straat wandelen. Om eerlijk te zijn zie ik dan toch nog liever mannen in pakistaanse kleding en vrouwen in zwarte lange gewaden
Ja lekker makkelijk he. Het ene extreme voor het andere extreme ruilen. Zoiets als liever dat je mussolini steunt dan hitler. Topic gaat niet over wat beter is, mini rokjes of Taliban kleding, het gaat over het overdrijven in het moslim zijn. Dus tussen mini rokje en taliban kleding bestaat geen weg of zo?

Dora

Citaat van: cha_kir op 13/03/2005 om 01:49:18

iraanse is met een gaas voor je ogen, alleen een worteltje nog voor ze houden en het plaatje is compleet.

nee persoonlijk vind ik dat maar niets (net als de meeste iraanse meiden die gedwongen zijn om die te dragen in iran).

als moslima kan je best " bedekt" zijn zonder de style uit het oosten..

sraam L_L

abrid

laatst hoorde ik iemand zeggen: een vrouw ziet met een oog genoeg, maw alles bedekken behalve dat ene oog.

Dora

en het walgelijke ervan is die persoon als " wijze man" beschouwen...

abrid

wie was die wijze man ook al weer?

Laysa

Citaat van: Tamza op 11/03/2005 om 20:05:43
Citaat van: MohamedUK op 11/03/2005 om 19:39:13

Prachtig gewaad. Ik moedig Marokkaanse mannen alleen maar aan zulke kleding te dragen.

Mooooi!!!!

Iedereen moet zelf weten wat hij of zij aantrekt, je wordt alleen geboren en ook alleen op je goede of slechte daden afgerekend. In de godsdienst is geen dwang, er staat zovaak in de Koran dat wanneer Allah alle mensen moslim zou willen maken dat Hij dat zo kan doen. Dus wat zeuren wij nou eigenlijk ...

Leef en laat leven ...

ameziane

Citaat van: L_L op 14/03/2005 om 12:47:09
en het walgelijke ervan is die persoon als " wijze man" beschouwen...
Dat woord heb ik als sarcasme bedoeld. Als ik het met die persoon eens was, had ik deze topic niet eens gestart.

Goed analyseren, juf LL!

Isefrawen

die gozer met die qubbu doet me aan de kukuclan denken hehe echte quqoe3 dus... die gast kan zo in een aflevering van de Wishmaster!! heel cool! ik ga ook een rooie qubbu kopen en zo op straat gaan zitten... bij Hoog Catharijne ofzo... mooi kunstvoorwerp! anti-iets...