Overdrijven van het Moslim-zijn

Gestart door ameziane, 04/03/2005 om 13:14:08

ameziane

Citaat van: gebruiker01 op 07/03/2005 om 14:52:33
Ik vind het belachelijk dat men nu wil bepalen hoe "de moslim" zich wel of niet zou moet kleden. Op deze manier ben je in mijn ogen gewoon iemand zie zijn/haar interpretatie van de kledingvoorschriften aan anderen wil opleggen. That's all!
Niemand wil hier iets bepalen en/of opleggen!

Dit is gewoon een open discussie waarin ieder zijn mening kan ventileren.
Mijn punt is of het niet onnodig is dat wij vreemde ogen aantrekken met burqa's/niqaabs en andere zwarte gordijnen.

Misschien herrinner je nog die 2 meisjes die van school werden weggestuurd, omdat ze helemaal bedekt de lessen wilden volgen. Dan vraag ik mij af: waar zijn we mee bezig?

Dora

nou amezian als je het over het onderwijs hebt dan geef ik je gelijk. een leerling kan niet met een burqa in de klas komen zitten. maar op het moment dat we het over burqa's hebben in het algemeen dan vind ik dat het hun goed recht is om het te dragen.

Inuit

Citaat van: ameziane op 07/03/2005 om 15:13:56
Niemand wil hier iets bepalen en/of opleggen!
Het openen van dit topic suggereert iets anders ;)

Citeer
Mijn punt is of het niet onnodig is dat wij vreemde ogen aantrekken met burqa's/niqaabs en andere zwarte gordijnen.
Blaiming the victim! Want waarom wordt iemand in een niqaab/burqa raar aangekeken? Is het een misdaad om een niqaab/burqa aan te trekken?

Citeer
Misschien herrinner je nog die 2 meisjes die van school werden weggestuurd, omdat ze helemaal bedekt de lessen wilden volgen. Dan vraag ik mij af: waar zijn we mee bezig?
Waar heb je het over? Jij bent toch niet weggestuurd? Dus waar maak jij je druk om?

Inuit

Citaat van: L_L op 07/03/2005 om 15:08:43
oemikan noe spang sua :-[
eqaan't ibaarsjanenn ie "nehraa mathektieth amnoes ajamedoeker" (vert.: maak je niet druk vriend).

Samariaan

Citaat van: ameziane op 07/03/2005 om 15:13:56

een van mijn nichtjes werd ook weggestuurd, omdat ze besloot van de en op de andere dag een hoofddoek te gaan dragen. Er werd haar gezegd doe die hoofddoek af want het is niet jouw keuze, of je gaat de klas uit. Ze koos voor het laatste, het is dus heel makkelijk om weggestuurd te worden tegenwoordig.

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 07/03/2005 om 16:51:23
Citaat van: L_L op 07/03/2005 om 15:08:43
oemikan noe spang sua :-[
eqaan't ibaarsjanenn ie "nehraa mathektieth amnoes ajamedoeker" (vert.: maak je niet druk vriend).

ewa mara amenny..oerachek noe spang sua..;D...

by the way morgen vrouwendag >> als protest burqa dragen..:)..ja ook jij..hihi

Hadou

Moslim kleding valt snel op! maar een strakke heup broek met een tanga in het zicht vind men normaal.. waar de naad van de kont soms zichtbaar is.
tegenwoordig zie je vaak dames met een korte shirt. de navel en de achterrug is altijd bloot.
De spijkerbroeken van tegenwoordig hebben een willte vlek op de reet. De ogen worden daar op gericht!
En maar zeuren over moslim kleding.. Iedereen heeft zijn vrijheden van kleden. Voor het geloof of voor de maatschappij, of ( omdat ik het leuk vind) zeggen ze meestal..
Laat toch dat rusten en kijk naar jezelf eerst..

abrid

Het ging meer om het feit dat door extreme uitingen van geloof de andere gelovigen worden benadeeld. Pas na enkele aanslagen en extreme dingen is men in Europa begonnen met een kruisvaart tegen hoofddoekjes, moskeeen en imams etc. M.a.w. door de uitspreken en daden van sommige extreme mensen!!

Voor de rest mensen zijn vrij om zelf te bepalen wat voor kleding men draagt.

ameziane

Citaat van: gebruiker01 op 07/03/2005 om 16:49:13
Waar heb je het over? Jij bent toch niet weggestuurd? Dus waar maak jij je druk om?
Die meisjes zijn onze zusters en worden net als wij als 'Moslims' aangeduid.

Maar goed, jij bent een kampioen in het ontwijken van vragen en altijd om de issue heen draaien!

ameziane

Citaat van: MohamedUK op 07/03/2005 om 17:37:05
een van mijn nichtjes werd ook weggestuurd, omdat ze besloot van de en op de andere dag een hoofddoek te gaan dragen. Er werd haar gezegd doe die hoofddoek af want het is niet jouw keuze, of je gaat de klas uit. Ze koos voor het laatste, het is dus heel makkelijk om weggestuurd te worden tegenwoordig.
Broeder Mo,

Besef je wel dat sinds dat incident men ook de 'gewone' hoofddoek ter discussie begon te stellen?

Want toen kwam er een debat opgang over wat wel en niet toegestaan zou moeten zijn,in het bijzonder op scholen.
Dus het huidige klimaat hebben we voor een deel aan onszelf te danken.

Inuit

Citaat van: ameziane op 08/03/2005 om 16:31:16
Maar goed, jij bent een kampioen in het ontwijken van vragen en altijd om de issue heen draaien!
Beste jongen, ik blijf het herhalen, het enige wat jij doet is blaiming the victim!
Dus ik zou niet weten wat ik ontwijk? ???

Ariaz

Ik ken zo'n gasten, die zehma overdrijven in het moslimzijn, ik ken er zelfs persoonlijk, de vorige keer ging ik winkelen in Antwerpen,

het was 0 of 3 graden onder nul en wat zag ik daar een jongen met een Arabische Djellaba en da was 't, en zo'n dikke baard, hij had ook dat typische stofje dat de Saoediers dragen, en ik had medelijden met die jongen, het was zo koud buiten,

en als je de identiteit en zijn afkomst gaat natrekken dan zal je ontdekken dat deze jongen een simpele Arifi is waarvan de ouders afkomstig zijn van een smpele Rifdorp die totaal niks te maken heeft met Saoedie Arabie, en dan zeg ik mensen toch die kleren zelfs onze grootouders dragen zulke kleren niet waarom zouden wij dat dan dragen, de Islam zit 'm in de daden en niet in de kleding, uiteraard zeg ik niet dat je uitdagende kleren moet dragen, maar de Priofeet Mohammed vzmh droeg ook Perzische kleren en andere kleren van omringende landen, maar da ge gaat uitdagen in het midden van 'straat sorry da's teveel van het goeie

ameziane

Citaat van: gebruiker01 op 08/03/2005 om 17:20:34
blaiming the victim!
Jij voelt je slachtoffer... slachtoffer... en nog eens slachtoffer, en velen met jou.

Zolang wij niet uit die slachtoffer-positie komen, kunnen we onze verantwoordelijkheid niet nemen.Daardoor zal er ook nooit iets veranderen.

abrid

helemaal mee eens Ameziane. We draaien cirkeltjes. What go's around ...

ameziane

Citaat van: ameziane op 07/03/2005 om 13:49:41
Kleding is 1 aspect. Een ander aspect is de bouw van moskeeen.

Een tijdje terug was er in Rotterdam een controverse over de bouw van een moskee. Men vond dat de minaret perse 50 meter hoog moet worden, terwijl het plaatselijke bestuur daar moeite mee had.

Dan vraag ik mij af: is het gebed niet geldig als de minaret bijv. 10 meter zou zijn? Moeten we ons niet inhouden omdat we in een niet-Islamitische samenleving wonen?