Overdrijven van het Moslim-zijn

Gestart door ameziane, 04/03/2005 om 13:14:08

ameziane

Citaat van: L_L op 05/03/2005 om 15:39:58
Citaat van: ameziane op 05/03/2005 om 15:27:35
Citaat van: L_L op 05/03/2005 om 14:55:42
persoonlijk denk ik ook niet dat dat de juiste interpratatie is omdat Allah swt de niqaab voor de vrouwen van de profeet vzmh opdroeg.
Wel opdroeg of juist niet?

devrouwen van de profeet WEL >> zie soerat ahzab (33) ayaah 28 tm34
Maar dan begrijp ik jouw zin nog niet...Betreft het alleen de vrouwen van de Profeet en dus niet de andere vrouwen?

Tikinas

Ik vindt al die taliban, pakistan iran kelding dragers maar sukkels. Maar he das mijn mening he.

Dora

met andere woorden je hebt de soerath niet opgezocht..

er staat duidelijk in de koraan:

"O profeet, zeg tot JOUW ECHTGENOTES; "als jullie wereldse leven wensen en versieringen ervan, komt dan, dan zal ik jullie scheidingsgift schenken en jullie op een eervolle manier laten gaan".......

gaat even door en dan..

"O vrouwen van de profeet, jullie zijn zoals geen van de anderen vrouwen, als jullie (Allah) vrezen. weest daarom niet minzaam in jullie manier van spreken, waardoor degene in wiens hart een ziekte is begeerte gaat voelen, en spreekt een juiste woord.
en blijf in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals in vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.......

Dora

almoehim dit is MIJN interpratie die ik afgeleid heb uit de koraan >> en heb dat zo begrepen van onze imam...de algehele bedekking gold alleen voor de vrouwen van de profeet...de moslim vrouw dient zich te bedekken op gezicht en handen na...

ameziane

Iemand deed onlangs een wijze uitspraak. Hij zei: 'Tegenwoordig heeft een vrouw genoeg aan 1 oog om mee te zien'. (Dus de rest kan bedekt worden).

Tsja, dacht ik bij mezelf onze Schepper moet haast wel een fout hebben gemaakt door haar 2 ogen te geven.

Dora

Citaat van: ameziane op 06/03/2005 om 13:54:27
Iemand deed onlangs een wijze uitspraak. Hij zei: 'Tegenwoordig heeft een vrouw genoeg aan 1 oog om mee te zien'. (Dus de rest kan bedekt worden).

Tsja, dacht ik bij mezelf onze Schepper moet haast wel een fout hebben gemaakt door haar 2 ogen te geven.

wat een wijze man met wijze uitspraken zeg ::)..

soms vraag ik me inderdaad af wat het nut heeft van een creatie die volledig bedekt moet worden..maar ach...we mogen Hem ter verantwoording roepen...

Inuit

Het topic vervalt wederom in een theologische discussie. Who cares what iemand's interpretatie is aangaande de kledingvoorschriften binnen de islaam? Het gaat erom dat men in de NL de vrijheid moet hebben (hiermee doel iok dus op maatschappelijk nivueau) om te kunnen dragen wat hij/zij wil dragen. Gelijke monikken gelijke kappen.
En daarmee basta!

abrid

Het ging meer om het feit dat sommige kleding als Islamitische kleding word bestempeld.

Voor MoUk,
Wat die spijkerbroeken betreft die dragen ze ook in Islamitische landen. Maar ik zie Iromiën hier in Europa geen Izedjaben dragen.

ameziane

Kleding is 1 aspect. Een ander aspect is de bouw van moskeeen.

Een tijdje terug was er in Rotterdam een controverse over de bouw van een moskee. Men vond dat de minaret perse 50 meter hoog moet worden, terwijl het plaatselijke bestuur daar moeite mee had.

Dan vraag ik mij af: is het gebed niet geldig als de minaret bijv. 10 meter zou zijn? Moeten we ons niet inhouden omdat we in een niet-Islamitische samenleving wonen?

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 07/03/2005 om 12:53:10
Het topic vervalt wederom in een theologische discussie. Who cares what iemand's interpretatie is aangaande de kledingvoorschriften binnen de islaam? Het gaat erom dat men in de NL de vrijheid moet hebben (hiermee doel iok dus op maatschappelijk nivueau) om te kunnen dragen wat hij/zij wil dragen. Gelijke monikken gelijke kappen.
En daarmee basta!

ja hoor..wil jij mijn interpretatie niet weten..:(...

ameziane

Citaat van: L_L op 07/03/2005 om 14:12:05
En daarmee basta!

Gebruiker vindt geze topic duidelijk niet leuk...

Inuit

Citaat van: abrid op 07/03/2005 om 12:57:18
Het ging meer om het feit dat sommige kleding als Islamitische kleding word bestempeld.
Als iemand zelfs zijn manier van lopen als islamitisch wil bestempelen dan mag hij/zij dat, maar jij en ik weten wel beter, dus waar maken wij ons druk om?

Inuit

Citaat van: ameziane op 07/03/2005 om 14:28:32
En daarmee basta!

Gebruiker vindt geze topic duidelijk niet leuk...
Ik vind het belachelijk dat men nu wil bepalen hoe "de moslim" zich wel of niet zou moet kleden. Op deze manier ben je in mijn ogen gewoon iemand zie zijn/haar interpretatie van de kledingvoorschriften aan anderen wil opleggen. That's all!

Inuit

En daarmee basta!
natuurlijk wel............. noe spang sua (hihihi) ;)

Dora

Citeer
Citeer
natuurlijk wel............. noe spang sua (hihihi) ;)
Citeer

oemikan noe spang sua :-[

ik kan hele mooie fatwa's geven hoor..