Overdrijven van het Moslim-zijn

Gestart door ameziane, 04/03/2005 om 13:14:08

abrid

Het leuke hiervan is dat die spijkerbroeken onder de jurk of pakisataanse jurk ook gedragen word.

Tenslotte leven we in een spijkerbroekenmaatschappij :) met de vrijheid om een Pakistaanse jurk te dragen.

abrid

Inuit

Citaat van: abrid op 04/03/2005 om 16:03:25
Tenslotte leven we in een spijkerbroekenmaatschappij :) met de vrijheid om een Pakistaanse jurk te dragen.
Je heb misschien wettelijk gezien deze vrijheid, maar sociaal gezien zeker niet, anders dan was dit geen issue geweest en was dit topic er waarschijnlijk niet eens geweest.

Inuit

Citaat van: MohamedUK op 04/03/2005 om 15:56:10
hetzelfde kan dan gezegd worden van imazighen die besluiten strakke spijkerbroeken te gaan dragen en elk weekend naar een of ander feest willen gaan om een "colaatje" te drinken. Waar spiegelen deze mensen zich dan aan?

Zoals boven gezegd is, zodra het op islam aankomt gelden alle andere wetten opeens niet meer.
ekech roeg th'esiewreth awma! ;)

Samariaan

Citaat van: gebruiker01 op 04/03/2005 om 22:40:24

ekech roeg th'esiewreth awma! ;)

ja ja ook ik draag een broek, iedereen spiegelt zich bewust of onbewust aan iets, dus ik ook. Naakt rondlopen is sinds Adam geen optie meer. :)

allasian

Citaat van: figuigya op 04/03/2005 om 13:30:05
Dit is geen overdrijven, dit is gewoon het uitten van je religie. Waarom worden alleen moslims aangekeken op hun kledinggedrag?
Als  je je als  punk-rocker of gothic kleed dan wordt je ook heel de tijd aangekeken,nog wel erger mischien.
Het laatst zag ik een punk-rocker met een hanekam op het station lopen en er waren van die stomme indiërs die hem lachend achterna renden en met hun mobiele telefoon met camera een foto van hem probeerden te maken.Kijk dat zijn ook dingen die ik constateer.

Dora

ik weet niet of je het wel "overdrijven" mag noemen. als dat hun interpretatie is van "bedekken als eerbetoon" dan hebben zij daar alle recht toe. persoonlijk denk ik ook niet dat dat de juiste interpratatie is omdat Allah swt de niqaab voor de vrouwen van de profeet vzmh opdroeg. maar goed Allah oe a3lam natuurlijk.

er was ooit een filisoof (kom even niet op de naam)die zei; radicalisme is een dwaas die een keuze heeft gemaakt.

sraam

Dora

by the way...bij sommige vrouwen vind ik het echt prachtig staan...hoofddoek over de kin..

*oeps*..

ameziane

Citaat van: L_L op 05/03/2005 om 14:55:42
persoonlijk denk ik ook niet dat dat de juiste interpratatie is omdat Allah swt de niqaab voor de vrouwen van de profeet vzmh opdroeg.
Wel opdroeg of juist niet?

Tikinas

Azul,

Wat vinden jullie van konijnen? zou je er een als huisdier willen hebben? Eet jij konijnen? Wat vindt je ervan als mensen konijnen bij hun ooren beetpakken en optillen?(echt een cliche he), zo van jij bent konijn en dat bevestig ik door je aan je oren op te tillen.

Dora

Citaat van: ameziane op 05/03/2005 om 15:27:35
Citaat van: L_L op 05/03/2005 om 14:55:42
persoonlijk denk ik ook niet dat dat de juiste interpratatie is omdat Allah swt de niqaab voor de vrouwen van de profeet vzmh opdroeg.
Wel opdroeg of juist niet?

devrouwen van de profeet WEL >> zie soerat ahzab (33) ayaah 28 tm34

ameziane

De issue is niet het dragen van de kleding. Iedereen in dit land heeft de vrijheid om te dragen wat hij/zei wil.

Het gaat erom dat deze mensen burqa's/niqaabs en ander Taliban-materiaal toeschrijven aan de Islam. Als deze mensen gelijk hebben, dan moeten alle Moslims aan de burqa's, we hebben tenslotte 1 Islam en geen 10 verschillende Islams.

Dora

Dora

1 islam..maar 1000den interpretaties..

ameziane

Citaat van: Tikinas op 05/03/2005 om 15:38:22
Azul,

Wat vinden jullie van konijnen? zou je er een als huisdier willen hebben? Eet jij konijnen? Wat vindt je ervan als mensen konijnen bij hun ooren beetpakken en optillen?(echt een cliche he), zo van jij bent konijn en dat bevestig ik door je aan je oren op te tillen.
Mr. Bean,

Wil jij ergens anders een konijnen-topic beginnen? Dit is een serieus onderwerp en vereist serieuze reacties!