Wie is hier voor een islamitisch of seculier staat

Gestart door Urmaksen, 02/07/2004 om 16:30:04

Urmaksen

CiteerJe strooit toch zelf met Bijbelteksten in deze topic over democratie, deukhoofd. Je bent een volbloed borderliner VRIEND. Ga hulp zoeken VRIEND.

Ayuda, hou je van me??

MBTiza

CiteerAyuda, hou je van me??

Ze wil zelfs met je het bed delen zoveel indruk heb je op haar gemaakt...een visserszoon..een afstammeling van de piraten die een de middelandse zee onveilig maakten...

ayuda

CiteerAdmin, wanneer word ik beschermd tegen al die religieuze invloeden hier.

He VRIEND is het fijn om je te verstoppen in al die identiteiten? Je persoonlijkheid is een gebroken spiegel, je gelooft je eigen leugens en de hele wereld is tegen je.
Er is alleen zwart en wit in jou bestaan.

Dat krijg je nou eenmaal als in je kindertijd jouw grenzen zijn overschreden door volwassenen die je juist moesten beschermen. Hard he VRIEND? De waarheid is hard.
Zoek hulp maar val ons niet lastig VRIEND.

Amezian

Citeerjij beantwoord mijn vraag niet..maar dat geeft niet...
Jij hebt het over Sharia-wetten.Maar in een gesculariseerde staat,is het niet van toepassing.Of bedoel je iets anders?

Urmaksen

CiteerZe wil zelfs met je het bed delen zoveel indruk heb je op haar gemaakt...een visserszoon..een afstammeling van de piraten die een de middelandse zee onveilig maakten...

thats me

ayuda

Ik ken jouw soort namelijk VRIEND. Heb er mee geleefd inderdaad. Je pikt ze er zo uit, de borderliners. Vernielen alles om zich heen, als weerspiegeling van hun eigen kapotte innerlijk. Juist de mensen die de waarheid zeggen willen ze het hardst raken. Net als ik he VRIEND?

Dora

CiteerJij hebt het over Sharia-wetten.Maar in een gesculariseerde staat,is het niet van toepassing.Of bedoel je iets anders?
volgens mij hadden we het over democratie in een islamitische staat ::)...maar goed..jij zei dat het wel is toegestaan..ik betwijfel het..

Urmaksen

CiteerHe VRIEND is het fijn om je te verstoppen in al die identiteiten? Je persoonlijkheid is een gebroken spiegel, je gelooft je eigen leugens en de hele wereld is tegen je.
Er is alleen zwart en wit in jou bestaan.

Dat krijg je nou eenmaal als in je kindertijd jouw grenzen zijn overschreden door volwassenen die je juist moesten beschermen. Hard he VRIEND? De waarheid is hard.
Zoek hulp maar val ons niet lastig VRIEND.

yeah, she loves me

ayuda

He ZIEKE VRIEND. Psycho. En niet alleen hier verziek je de boel he? Overal in de echte wereld laat je ook een spoor van vernieling na. Je voelt alleen nog iets als je in jezelf snijdt he VRIEND? Ga hulp zoeken VRIEND.
Echt, het is allemaal zo duidelijk als wat, en iedereen met een beetje inzicht hier heeft door hoe triest jij bent VRIEND.

Urmaksen

CiteerHe ZIEKE VRIEND. Psycho. En niet alleen hier verziek je de boel he? Overal in de echte wereld laat je ook een spoor van vernieling na. Je voelt alleen nog iets als je in jezelf snijdt he VRIEND? Ga hulp zoeken VRIEND.
Echt, het is allemaal zo duidelijk als wat, en iedereen met een beetje inzicht hier heeft door hoe triest jij bent VRIEND.

Jezus zei: geef hem de andere wang.

Jij gaat in defense.

imzourenlady

CiteerHe ZIEKE VRIEND. Psycho. En niet alleen hier verziek je de boel he? Overal in de echte wereld laat je ook een spoor van vernieling na. Je voelt alleen nog iets als je in jezelf snijdt he VRIEND? Ga hulp zoeken VRIEND.

haha ze3ma een nieuwe woordje uitgevonden!!!!
ga spelen ofzo!!

Urmaksen

heel toevallig had ik vandag een discussie met een Nederlander:

Die zei: Hollanders zoeken altijd de buitenlanders op, die opvrolijken hun saaie leventje op.

Geldt dat ook voor jou, Ayuda??

ayuda

amegrabi

Salaam a imdoukaal,

Ik heb me vandaag ingeschreven, na veschillende post te hebben gelezen, heel interessant.

Wat me hier vooral opvalt is het feit dat sommigen achteloos reageren zonder enige reflexiviteit. Een beetje politieke/ historische achtergrondkennis doet wonderen, om een iet of wat duidelijkere reacties tot stand te brengen...

Maar goed, naar mijn mening is de keuze voor een seculiere staat, nu in deze huidig politieke context en klimaat,  een voor de hand liggende keuze.

De reacties zijn uiteraard een logische gevolg van wat we allemaal zien en wat er gebeurt in de zogenaamde moslimlanden.

Het ware beter als de vraag primair wordt gesteld, zonder rekening te houden met het huidige klimaat.

Anders ontstaat er een anachronisme als we verwijzen naar het verleden, het Islamitische tijdperk of de Islam als zuil, zonder dat we er bij stilstaan of merken.

Als ik er de geschiedenisboeken bij haal dan kies ik resoluut voor een Islamitische staat. Maar dat was een tijdperk waar de grenzen minder toegankelijk waren dan nu. Hiermee bedoel ik dat er nu meer buitenlandse invloeden zijn op de plaatselijke politiek.

In de meeste "islamitische" landen  wordt de politiek gedicteerd door het buitenland (dewelke zijn nu van geen belang).

De meeste Arabische / Islamitische landen, zoniet alle,  zitten nog onder een post-koloniaal systeem, helaas maar het is zo.

Er zijn voorbeelden legio van politici of gewone burgers die uit de weg zijn geruimd omdat ze te progressief waren (en niet door extremisten, want dat zou een contradictio en terminis zijn).

Mijn uitleg lijkt in eerste instantie irrelevant, maar ik vind dat m'n toch een beetje genuanceerder moet antwoorden... en niet verwijzen naar landen, waarvan m'n weet dat ze de Islamitische regels, normen en waarden aan hun laars lappen.

karimoesh

Citaat van: lopende_lach op 02/07/2004 om 16:47:06

Citeer

islamitische staat bestaat niet??hoe noem je Iran onder tijdperk Khomeini??
islam is tegen geweld en tegen moorden...islam is voor zelfontplooien..ook voor de vrouw...heb dat niet echt in iran kunnen tegenkomen...almoehim...of imam sudaysi nou regeringsleider wordt of meneer khalid..ik betwijfel of ze regeren zullen zoals Allah dat heeft gezegd..en nogmaals de rechten van de vrouw worden in dit soort landen gecshonden....daarom maar geen islamitische staat nu toch niemand zich daar aan kan houden....en zoals je zegt..de wereld is van iedereen en van niemand...het ligt eraan hoe je het wilt bekijken..dus niemand heeft het recht om een bepaald gebied tot zich te nemen en anderen niet te accepteren...van mij mogen christenen, joden, moslims, stheisten, boedihsten hindous enz enz..allemaal gezellie bijelkaar leven...1 happy family

absoluut mee eens. Ik ben 200% pro een Islamitische staat. Inderdaad, die bestaat (nog) niet. InshaAllah komt dat nog, zoals Allah swt het beschreven heeft in de Koran al Kariem. Ik ben voor een Islamitische staat omdat het naar mijn mening de ultieme vrijheid bied. De rechten die de Islam een individu geeft, zal je (naar mijn mening) nergens anders vinden. Je moet de Islam wel eerst goed kennen, en de heersers moeten regeren volgens Allah's regels en niet volgens een flauw afkooksel daarvan dat ze gebruiken om hun eigen machtspositie te versterken.

Ik ben tegen een seculiere staat, omdat het de vrijheden van groepen afneemt onder het motto van neutraliteit om maar een voorbeeld te geven. Daarnet suggereerde er iemand dat andersgelovigen niet in een Islamitische staat zouden mogen leven, maar in een seculiere staat is dit pas zo. Daarin speelt het atheïsme een superieure rol wat negatieve gevolgen heeft voor zij die (in eender wat) wel geloven en voor de geloofspraktijk waarin elk individu vrij zou moeten zijn.

Ik hoef geen dwangmaatregelen die een seculiere staat mij wel oplegt. Gelukkig is er geen dwang in de Islam, wat de publieke opinie daarover ook moge zijn.

Salaam alaykoum,

Karimoesh.