Hoofdmenu

Zembla

Gestart door miss.F., 03/03/2005 om 11:24:18

ameziane

Citaat van: Dobry Den op 08/03/2005 om 00:40:31
Wat is je reden, ameziane, voor je -in mijn  ogen- stomzinnige opmerking? Waarom reduceer je de allochtoon tot een tasjesdief? 
Ik vind dat we onszelf belachelijk maken als we de straat opgaan. We hebben onze eigen zaken niet eens op orde: de moord op van Gogh, de zaak van de tasjesdief etc. etc.

Je kweekt er ook geen enkele sympathie mee bij de autochtonen.
Ik vind dat we als gemeenschap bij ons zelf te rade moeten gaan en niet voortdurend in die slachtoffer-rol kruipen.

Lâle

Citaat van: ameziane op 08/03/2005 om 16:23:14
Citaat van: Dobry Den op 08/03/2005 om 00:40:31
Wat is je reden, ameziane, voor je -in mijn  ogen- stomzinnige opmerking? Waarom reduceer je de allochtoon tot een tasjesdief? 
Ik vind dat we onszelf belachelijk maken als we de straat opgaan. We hebben onze eigen zaken niet eens op orde: de moord op van Gogh, de zaak van de tasjesdief etc. etc.

Je kweekt er ook geen enkele sympathie mee bij de autochtonen.
Ik vind dat we als gemeenschap bij ons zelf te rade moeten gaan en niet voortdurend in die slachtoffer-rol kruipen.

Toevallig is die Anastacia die het tijd vindt voor een demonstratie zelf een zogenaamde autochtoon, die absoluut niet in een slachtofferrol kruipt en ook geen sympathie hoeft van andere autochtonen. Het gaat erom mensen aan het denken te zetten, om eens de aandacht te richten op de andere kant die door de media vergeten wordt. Ik merk namelijk dat als je mensen met een grote bek hierop aanspreekt, dat ze opeens veel genuanceerder denken.

Lâle

Citaat van: mouslati op 07/03/2005 om 11:38:56
Citaat van: miss.F. op 04/03/2005 om 14:44:19
Wie heeft de docu gisteren gezien? Ik blijf het schandelijk vinden dat de aanstichting van de brand wordt afgedaan als een kwajongenstreek. Dit indien het andersom was geweest, men dit als een aanslag zou bestempelen en er weer discussies zouden zijn ontstaan

Toen het daadwerkelijk was gebeurt vond ik het ook een "terroristische daad". Na het zien van die docu kan ook niets anders zeggen dan dat het in mijn ogen overkwam als idd een kwajongensstreek. Ik vond het een stel snotneuzen die op dat moment niets beters te doen hadden. Wat me nog het meest opviel was de onwetendheid onder die jongens, of gewoon dommigheid ik kan het nog niet helemaal plaatsen.

Ik heb steeds gedacht dat het gebeurde a.g.v. de moord op van Gogh, blijkt dat de hele brandstichting oorzaak was van een ruzietje met wat Marokaanse jongens, en op de vraag waarom ze dan in hemelsnaam een Turkse moskee in brand willen steken konden ze geen antwoord geven want in hun ogen waren ze 1. Ben je dan niet dom? of zou ie doen alsof?

Daarom vond ik het na die uitzending juist nog meer een terroristische daad! Zulke daden gebeuren namelijk uit domheid en kunnen niet uitgelegd worden. Kwajongens streken komen voort uit verveling, dit was duidelijk voorbereid en dus absoluut geen kwajongensgedrag!