Kabyliers worden bekeerd in razend tempo

Gestart door Urmaksen, 01/07/2004 om 14:34:51

MBTiza

Inderdaad de koran is naar tig talen vertaald toen deze naar het tachelhit werd vertaald begonnen de arabjes zich bedreigd te voelen..de arabieren hebben de koran in het tamazight die door de bargwata stam was vertaald verbrand.

Volgens de arabieren sprak adam arabisch wordt er in de hemel arabische gesproken..en nog meer bla bla..

Hoe kan adam nou arabisch hebben gesproken als de arabieren een nageslacht zijn van een ander volk en het arabisch een aftreksel is van het aramees?? Of hebben ze daar nog niet over nagedacht?

Ariaz

CiteerJij bent zeker ook een jood, die alleen maar deze forum wil besmetten. Zeggen dat je Amazigh bent om te gaan stoken. En als je dan wordt beledigt, ga je meteen emigreren naar Israel, of bel je het CIDI en zeg je dat je anti-semitisch bent beledigt. Waarom gebruik je niet gewoon je eigen naam: Ariel Sharon, of dergelijks.

ga weg echte zionist, jij bent een jodd ezelahmed, jullie Arabieren en joden zijn een pot nat, jullie zijn allemaal semieten Arabieren en joden, ga weg van deze forum,

AFRA IS EEN ARIAZ en wij Imazighen zijn Iyariazen, wij praten alle talen dat je maar kunt bedenken,

jullie Arabieren zijn pas echte koeien, igendoezen, ifoenassen,

ayuda

Citeerhahahaha. Dit is me nu al zo vaak verteld dat het niet meer grappig is! Bedenk toch iets origineels, of houdt je kop!
Maar kom niet weer met een grap dat niet grappig is.

Kom met een originele nick!

ayuda

Citeerezels worden vaak slecht behandeld, zoals iedereen wel weet, vandaar jouw frustraties mischien,i-a?
trauma opgelopen?  kan nog goedkomen,hoor,maar je moet er wel wat aan doen

Ik train getraumatiseerde paarden. Een ezel kan ik er ook wel bij hebben hoor.

Taghzayfut

CiteerInderdaad de koran is naar tig talen vertaald toen deze naar het tachelhit werd vertaald begonnen de arabjes zich bedreigd te voelen..de arabieren hebben de koran in het tamazight die door de bargwata stam was vertaald verbrand.

Volgens de arabieren sprak adam arabisch wordt er in de hemel arabische gesproken..en nog meer bla bla..

Hoe kan adam nou arabisch hebben gesproken als de arabieren een nageslacht zijn van een ander volk en het arabisch een aftreksel is van het aramees?? Of hebben ze daar nog niet over nagedacht?

arabieren willen zich alle eer toekennen. de profeet heeft ook tamazight gesproken.
de Koran is er nu in het tashelhit, de burghwata hebben veel betekend voor de isoussiyen en voor de amazigh geschiedenis.
wanneer zal de Koran vertaald worden in het tarifit? jullie moeten daar aan werken.
zo drijven de imazighen die ifounassen van een arabieren in een hoek en onderwerpen wij zij aan ons geloof en taal. kijken hoe dat voelt. ze gaan zich gecastreerd voelen.

Ariaz

Citeerarabieren willen zich alle eer toekennen. de profeet heeft ook tamazight gesproken.
de Koran is er nu in het tashelhit, de burghwata hebben veel betekend voor de isoussiyen en voor de amazigh geschiedenis.
wanneer zal de Koran vertaald worden in het tarifit? jullie moeten daar aan werken.
zo drijven de imazighen die ifounassen van een arabieren in een hoek en onderwerpen wij zij aan ons geloof en taal. kijken hoe dat voelt. ze gaan zich gecastreerd voelen.

ik ben al uitzinnig blij als er een Koran komt in het Tassousiet, want ik ben van plan het Tassousiet te leren,

Taghzayfut

Citeerik ben al uitzinnig blij als er een Koran komt in het Tassousiet, want ik ben van plan het Tassousiet te leren,

de Koran in het Tashelhit is er al en je kan hem ook al kopen in agadir. goed van jou.
ik ben al vergevorderd in het tarifit.

MBTiza

Citeerde Koran in het Tashelhit is er al en je kan hem ook al kopen in agadir. goed van jou.
ik ben al vergevorderd in het tarifit.

Ik zou het tachelhit ook wel willen leren..dan kan je je overal in Marokko vertsaanbaar maken.

Samariaan

Citeerhet is heel duidelijk dat de arabieren van de joden afstammen, want de joden zijn een semitisch volk zoals de arabieren.

nope niemand stamt van iemand af, ze stammen beiden af van Arabram as. En Abraham was geen jood noch arabier, maar een Hanif.

MBTiza

ze zijn kleinkinderen sidna noah..de kinderen van sem..allebei zowel de joden als de arabieren.

Ariaz

Citeernope niemand stamt van iemand af, ze stammen beiden af van Arabram as. En Abraham was geen jood noch arabier, maar een Hanif.

je weet niet wat je zegt, Ismael is ook geen Arabier, Ismael heeft Arabisch geleerd door de Arabieren die woonden in de buurt van ZemZem?

Abraham is in religieus opzicht een monotheist, maar raciaal en genetisch en taalkundig spraak hij het hebreeuws, verbeter me als ik verkeerd ben,

de Arabieren zijn broers van de Joden en wij Imazighen staan daarbuiten

De Arabieren hebben cultureel, linguistich, raciaal en genetisch meer overeenkomsten met de Hebreeuwers, de Joden, de Zionisten, zelfs met Sharon,

en Wij Imazighen moeten ons uit hun familievete buiten houden, dat ze mekaar maar uitmoorden,

Wij Imazighen zijn een fantastisch volk, wij hebben geen bloed aan onze handen, dat kun je niet zeggen van die semieten,

Samariaan

CiteerI like to express my clear point of view,I'm not a christian and I''m not a jew.

Als het christendom een verlossing voor ze is,waarom niet dan?Toen onze voorouders zich tot de Islam bekeerden was dat ook een verlossing voor ze,ze leefden in duistere tijden destijds.

Voor mij zelf is er geen 1 bestaande godsdienst in de wereld die voor mijn verlossing kan zorgen.Ik denk ten eerste dat GOD niet aanbeden wil worden.Daarmee gaan gelijk de meeste geloven allemaal die prullenbak in.
Het idee dat God aanbeden moet worden klinkt heel goedkoop en neemt al het integere van GOD weg.    

Citeerkon het niet beter verworden.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik een hekel aan fundamentalisten heb zoals MohammedUK.

Dit moet als jullie zouden nadenken niks te maken hebben met hekel hebben aan wie dan ook, maar als jullie je bijvoorbeeld een beetje zouden verdiepen in de wetenschap , doet er niet toe welk onderwerp dan zouden jullie zien dat hoe het allemaal in elkaar zit, en dat dit geen toeval is. Bijvoorbeeld dingen zoals als het omniversum eindig is, waar bevindt het zich in dan? En in welke staat bevond het omniversum zich voordat het bestond? Waar kwam het eerste licht vandaan? en hoe is de eerste atoom ontstaan?

Als van dat Allah wil niet aanbeden worden, hij heeft het niet nodig het is alleen voor ons eigen belang. Je kunt alleen je eigen ziel in de maling nemen, en niemand anders.

Denk maar niet dat we gemaakt zijn voor de lol. We zijn gemaakt om te aanbidden, en spiritueel te zijn, en om Allah swt te aanbidden, doormiddel alle acties die we doen. En denk maar niet dat mocht de wereld ooit vergaan tijdens ons leven dat we dan in een ruimteschip kunnen stappen naar een andere planeet, want dat kun je vergeten als gebedsruimte hebben we dit gekregen en verder is er niks.

Ariaz

CiteerDit moet als jullie zouden nadenken niks te maken hebben met hekel hebben aan wie dan ook, maar als jullie je bijvoorbeeld een beetje zouden verdiepen in de wetenschap , doet er niet toe welk onderwerp dan zouden jullie zien dat hoe het allemaal in elkaar zit, en dat dit geen toeval is. Bijvoorbeeld dingen zoals als het omniversum eindig is, waar bevindt het zich in dan? En in welke staat bevond het omniversum zich voordat het bestond? Waar kwam het eerste licht vandaan? en hoe is de eerste atoom ontstaan?

Als van dat Allah wil niet aanbeden worden, hij heeft het niet nodig het is alleen voor ons eigen belang. Je kunt alleen je eigen ziel in de maling nemen, en niemand anders.

Denk maar niet dat we gemaakt zijn voor de lol. We zijn gemaakt om te aanbidden, en spiritueel te zijn, en om Allah swt te aanbidden, doormiddel alle acties die we doen. En denk maar niet dat mocht de wereld ooit vergaan tijdens ons leven dat we dan in een ruimteschip kunnen stappen naar een andere planeet, want dat kun je vergeten als gebedsruimte hebben we dit gekregen en verder is er niks.

ik ben akkoord met je begin dan bij jezelf

Samariaan

Citeerik ben akkoord met je begin dan bij jezelf

waar anders moet je dan beginnen ::)

MBTiza

CiteerDit moet als jullie zouden nadenken niks te maken hebben met hekel hebben aan wie dan ook, maar als jullie je bijvoorbeeld een beetje zouden verdiepen in de wetenschap , doet er niet toe welk onderwerp dan zouden jullie zien dat hoe het allemaal in elkaar zit, en dat dit geen toeval is. Bijvoorbeeld dingen zoals als het omniversum eindig is, waar bevindt het zich in dan? En in welke staat bevond het omniversum zich voordat het bestond? Waar kwam het eerste licht vandaan? en hoe is de eerste atoom ontstaan?

Inderdaad Mo, niet alles kan toeval zijn..veel dingen zijn gewoon niet te verklaren hierdoor weet je gewoon dat er een hogere macht in de vorm van Allah swt is.
De mens is zo perfect geschapen, heeft iemand hier niet over nagedacht?