Saoedië Arabië geeft 20 miljoen dollar aan de Palestijnen

Gestart door BiL@L, 01/03/2005 om 21:23:00

BiL@L

Saoedië Arabië gaf gisteren $20 miljoen (SR75 20 miljoen) als direct hulp aan de Palestijnen. Het geld zal worden gebruikt om 700 huis-eenheden te bouwen, evenals voor educatie en gezondheidsfaciliteiten.

...

Yousuf Al-Bassam zei: "Saoedië Arabië is de grootste (geld) donor van Palestina."

De Saoedische overheid heeft eerder al $45 miljoen (SR168 miljoen) aan UNRWA gegeven om 37 scholen te bouwen, negen gezondheidscentra, een school voor verpleegkunde en een ziekenhuis, evenals de herbouwing van meer dan 3000 huizen in verschillende delen van bezette gebieden.

http://www.arabnews.com/?page=1&section=0&...&d=1&m=3&y=2005

Samariaan

$20 milj?? Dat is ongeveer â,¬10 milj euro. Daar kopen ze normaal hun wekelijkse lading verse bloemen voor uit Lisse.

SA is verder niet de grootste donor, dat is de VN onder het de paraplu van UNRWA (United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees ).

Inuit

Dat stelt inderdaad geen reet voor als je het vergelijkt met wat ze in de VS hebben geinvesteerd en nog steeds investeren.

MBTiza

8 % van al het geld in de vs is van de saoedi's...maar eerlijk gezegd kan mij dit barweinig schelen..palestina, saoedië ....geef mij maar de tsjetsjenen, afghanen en de koerden

Hadou

Palestijenen : zielig voor hun!
Ze moeten GAZA en Westbank van elkaar afschijden.
Gaza kan  toeristen en  bedrijven aan trekken,, zo kan de economie opgebouwd worden..het ligt aan de kust.. alle voordeel.
Mits ze op houden met  oorlog.. al heb ik 100% begrip voor.