Virus Trojan? Wie weet hier meer over??

Gestart door just, 01/03/2005 om 17:05:42

IIAwaryagherII

#15
Trouwens waarom zo moeilijk doen als je gewoon een gratis virusscan kunt downloaden en instaleren als avast! zie http://www.download.com/Avast-Home-Edition/3000-2239_4-10375520.html?tag=lst-0-1, de beste die ik ken tot nu toe :)

ze3ma

Citaat van: just op 01/03/2005 om 17:05:42
Beste mensen,

Wie kan mij vertellen wat de stichter kan zijn van het virus Trojan?

Kan het zijn:
msn messenger, het bezoeken van internetsites (en dan met name amazigh.nl), of wat anders?

Ps. ben een leek op dit gebied, dus elke informatie hierover is van harte welkom.

Gr.
heb dezelfde probleem. weet iemand van jullie hoe ik deze trojan spy voorgoed kan verwijderen? de spy sweeper van webroot doet geen moer.

Isefrawen

#17
Oke, here we go
Stap 1.
Download en installeer Hitmanpro
Start je pc opnieuw op en houd F8 ingedrukt voordat het Windows logo verschijnt, je komt in een scherm waar je "veilige modus met netwerkmogelijkheden" (engels: safe mode with networkconnections) kunt kiezen. Selecteer met de pijltjestoets "veilige modus met netwerkmogelijkheden". Vervolgens wordt je Windows opgestart zonder de programmas die op de achtergrond werken, windows wordt nu dus kaal opgestart. Je klikt op Hitmanpro en je laat em scannen, gewoon volledig laten uitwerken; blijf er wel even bij want je moet iets accepteren. Hitmanpro kent een volledige uitprobeer-versie van NOD32 die je een maand gratis kunt gebruiken, op het moment de beste viruscanner op het gebied van trojans, spyware en malafide software instellingen. Wat een hoop andere virusscanners achterwege houden, vindt deze scanner wel. Voor de rest vormt Hitmanpro de schil van verschillende anti-spyware programma's. Deze programma's installeert ie automatisch voor je en laat ze vervolgens scannen op spyware en trojans.

Stap 2.
Download en installeer Microsoft Anti-Spyware Tool (Microsoft kan je Windows versie nagaan of deze legaal is, Validation Tool, maar dat heb ik even weten te omzeilen)
Start de pc opnieuw op in Veilige Modus met netwerkmogelijkheden en doe een scan met deze tool.
Verwijder alles wat deze tool gevonden heeft en start gelijk je pc opnieuw op(dus niet een beetje staan neuzen op a.nl)!

Vervolgens dien je uiteraard een volledig up to date virusscanner te hebben, bij voorbaat NOD32; echt een aanrader! Uiteraard hoort een firewall tegenwoordig standaard met de virusscanner op je pc geinstalleerd te staan. Doe je dit niet dan is het dweilen met de kraan open...

Succes!

ze3ma