Virus Trojan? Wie weet hier meer over??

Gestart door just, 01/03/2005 om 17:05:42

just

Beste mensen,

Wie kan mij vertellen wat de stichter kan zijn van het virus Trojan?

Kan het zijn:
msn messenger, het bezoeken van internetsites (en dan met name amazigh.nl), of wat anders?

Ps. ben een leek op dit gebied, dus elke informatie hierover is van harte welkom.

Gr.

Kahina

Ik ben ook absoluut geen pro. Maar volgens mij is Trojan een spion. Dus kan de gebruiken meekijken op jouw computer en alles wat jij op computer doet kan hij ook doen. Het maakt je computer langzamer. Je moet betrouwbare spyware instaleren. volgens mij is spybot wel een goeie. Maar je kan het beter aan Jonas vragen want die kan je veel beter advieseren.

succes. Een goede beveiliging is cruciaal voor je computer.

just

Beste Kahina,

Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad ook al een bericht naar Jonas gestuurd.

Mijn vraag geldt eigenlijk niet voor het voorkomen van het virus. Want de virus zit er al op. En nu wil ik graag weten wat het heeft kunnen veroorzaken.

Gr.

AdamX

ik heb geen idee over welke soort trojan je het over hebt

maar het enige wat ik jou nu kan aanraden si zosnel mogelijk een goede werekde virusscanner kopen/downloaden installeren en  een firewall gebruiken.

succes

just

Citaat van: AdamX op 01/03/2005 om 17:16:22
ik heb geen idee over welke soort trojan je het over hebt

maar het enige wat ik jou nu kan aanraden si zosnel mogelijk een goede werekde virusscanner kopen/downloaden installeren en  een firewall gebruiken.

succes

Thanks.
Er zat trouwens al een virusscanner/firewall op.

AdamX

de vraga is of jou virusscanner update is !


mouslati

Citaat van: just op 01/03/2005 om 17:13:40
Mijn vraag geldt eigenlijk niet voor het voorkomen van het virus. Want de virus zit er al op. En nu wil ik graag weten wat het heeft kunnen veroorzaken.

Gr.

Hallo Just,

Ik heb ook problemen gehad met het Trojan virus, en dat heb ik gekregen toen ik wat muziek aan het downloaden was. Dus als je een cd'tje voor je meisjes hebt gemaakt ofzo KAN het een oorzaak zijn.

Isefrawen



naar mijn weten is er nog geen virus geschreven voor mp3. het kan ook niet aangezien er alleen sprake is van geluid. het bestand kent geen geprogrammeerde code. mp3 is niks anders dan een geluidsbron dat 'klein' is gemaakt.

maar de site waar je het vandaan haalt kan wel geinfecteerd zijn met een trojan. Door malafide activeX in je IE buffer (tijdelijke internetmap) te stoppen springt de virus gelijk over naar andere bestaande mappen in windows.
een goede up to date virusscanner houdt deze buffer standaard in de gaten. kans is klein dat er een virus via deze manier binnen kan komen.

het grote probleem is dat veel gebruikers te makkelijk op links klikken die een virus kunnen activeren. en mensen accepteren te snel bijlagen in email-communicatie.
vertrouw je de bron niet, of verwacht je geen bijlagen, gelijk verwijderen! wanneer een link voor jou niet interessant lijkt of een link te opzichtig wordt aangeduid, NIET KLIKKEN! m$ is nu eenmaal een groot virus-bagger-systeem, voor de mensen die leergierig zijn raad ik Linux aan! Suse Linux 9.2 heeft alle programma's die je voor windows moet installeren standaard in huis! een complete besturingssyteem die stabieler is dan windows en veel meer mogelijkheden kan bieden. virussen zijn er niet want het is verdomd moeilijk om voor linux een virus te schrijven. een dichtgespijkerde linux is als een ondergrondse bunker voor bommengooiers...

mouslati

Nee, klopt Jonas het kwam ook niet door de muziek maar door het muziekprogramma. Vlgns mij was dat toendertijd Kazaa of Imesch of zo iets dergelijks. En natuurlijk zoals je zei onvoorzichtigheid van de gebruiker kinderen klikken wat dat betreft op alles wat los en vast zit.


Isefrawen



laatst klikte ik ergens op en ineens verscheen ccixa hammuda voor me neus... ook vreemd hoor. leek wel een henna-avond zonder henna...

IIAwaryagherII

Citaat van: Jonas_lcf op 03/03/2005 om 10:09:35


naar mijn weten is er nog geen virus geschreven voor mp3. het kan ook niet aangezien er alleen sprake is van geluid. het bestand kent geen geprogrammeerde code. mp3 is niks anders dan een geluidsbron dat 'klein' is gemaakt.

maar de site waar je het vandaan haalt kan wel geinfecteerd zijn met een trojan. Door malafide activeX in je IE buffer (tijdelijke internetmap) te stoppen springt de virus gelijk over naar andere bestaande mappen in windows.
een goede up to date virusscanner houdt deze buffer standaard in de gaten. kans is klein dat er een virus via deze manier binnen kan komen.

het grote probleem is dat veel gebruikers te makkelijk op links klikken die een virus kunnen activeren. en mensen accepteren te snel bijlagen in email-communicatie.
vertrouw je de bron niet, of verwacht je geen bijlagen, gelijk verwijderen! wanneer een link voor jou niet interessant lijkt of een link te opzichtig wordt aangeduid, NIET KLIKKEN! m$ is nu eenmaal een groot virus-bagger-systeem, voor de mensen die leergierig zijn raad ik Linux aan! Suse Linux 9.2 heeft alle programma's die je voor windows moet installeren standaard in huis! een complete besturingssyteem die stabieler is dan windows en veel meer mogelijkheden kan bieden. virussen zijn er niet want het is verdomd moeilijk om voor linux een virus te schrijven. een dichtgespijkerde linux is als een ondergrondse bunker voor bommengooiers...
Ik heb na dit bericht gelezen te hebben, mn oude mandrake linux ingeruild voor suse linux 9.2 pro, echt een aanrader voor iedereen, vele malen beter dan die winblows XP!!!!

Sabadilla

Citaat van: IIAwaryagherII op 12/04/2005 om 00:07:55
Citaat van: Jonas_lcf op 03/03/2005 om 10:09:35


naar mijn weten is er nog geen virus geschreven voor mp3. het kan ook niet aangezien er alleen sprake is van geluid. het bestand kent geen geprogrammeerde code. mp3 is niks anders dan een geluidsbron dat 'klein' is gemaakt.

maar de site waar je het vandaan haalt kan wel geinfecteerd zijn met een trojan. Door malafide activeX in je IE buffer (tijdelijke internetmap) te stoppen springt de virus gelijk over naar andere bestaande mappen in windows.
een goede up to date virusscanner houdt deze buffer standaard in de gaten. kans is klein dat er een virus via deze manier binnen kan komen.

het grote probleem is dat veel gebruikers te makkelijk op links klikken die een virus kunnen activeren. en mensen accepteren te snel bijlagen in email-communicatie.
vertrouw je de bron niet, of verwacht je geen bijlagen, gelijk verwijderen! wanneer een link voor jou niet interessant lijkt of een link te opzichtig wordt aangeduid, NIET KLIKKEN! m$ is nu eenmaal een groot virus-bagger-systeem, voor de mensen die leergierig zijn raad ik Linux aan! Suse Linux 9.2 heeft alle programma's die je voor windows moet installeren standaard in huis! een complete besturingssyteem die stabieler is dan windows en veel meer mogelijkheden kan bieden. virussen zijn er niet want het is verdomd moeilijk om voor linux een virus te schrijven. een dichtgespijkerde linux is als een ondergrondse bunker voor bommengooiers...
Ik heb na dit bericht gelezen te hebben, mn oude mandrake linux ingeruild voor suse linux 9.2 pro, echt een aanrader voor iedereen, vele malen beter dan die winblows XP!!!!

Ik draai ook op suse linux 9.2 pro!! idd een echte aanrader.  Draai jij m op je desktop of heb je een laptop??

Sabadilla


IIAwaryagherII

Citaat van: Sabadilla op 12/04/2005 om 00:11:48
Citaat van: IIAwaryagherII op 12/04/2005 om 00:07:55
Citaat van: Jonas_lcf op 03/03/2005 om 10:09:35


naar mijn weten is er nog geen virus geschreven voor mp3. het kan ook niet aangezien er alleen sprake is van geluid. het bestand kent geen geprogrammeerde code. mp3 is niks anders dan een geluidsbron dat 'klein' is gemaakt.

maar de site waar je het vandaan haalt kan wel geinfecteerd zijn met een trojan. Door malafide activeX in je IE buffer (tijdelijke internetmap) te stoppen springt de virus gelijk over naar andere bestaande mappen in windows.
een goede up to date virusscanner houdt deze buffer standaard in de gaten. kans is klein dat er een virus via deze manier binnen kan komen.

het grote probleem is dat veel gebruikers te makkelijk op links klikken die een virus kunnen activeren. en mensen accepteren te snel bijlagen in email-communicatie.
vertrouw je de bron niet, of verwacht je geen bijlagen, gelijk verwijderen! wanneer een link voor jou niet interessant lijkt of een link te opzichtig wordt aangeduid, NIET KLIKKEN! m$ is nu eenmaal een groot virus-bagger-systeem, voor de mensen die leergierig zijn raad ik Linux aan! Suse Linux 9.2 heeft alle programma's die je voor windows moet installeren standaard in huis! een complete besturingssyteem die stabieler is dan windows en veel meer mogelijkheden kan bieden. virussen zijn er niet want het is verdomd moeilijk om voor linux een virus te schrijven. een dichtgespijkerde linux is als een ondergrondse bunker voor bommengooiers...
Ik heb na dit bericht gelezen te hebben, mn oude mandrake linux ingeruild voor suse linux 9.2 pro, echt een aanrader voor iedereen, vele malen beter dan die winblows XP!!!!

Ik draai ook op suse linux 9.2 pro!! idd een echte aanrader.  Draai jij m op je desktop of heb je een laptop??
op mn desktop, echt een goeie idd :) die YaST is gewoon toppie.
Alles downloaden en altijd up to date.
Ik hoop echt dat het winblows zal verdrijven want het enige minpuntje dat ik tegen kwam dat is om programmas te instaleren die niet direkt voor linux geschreven zijn.
tenminste het is even knoeien maar uiteindelijk lukte het, en ook jammer dat het wat tijd kost om op msn gaming zone te komen :)