Hoofdmenu

toegeven of opgeven

Gestart door igwentje, 28/02/2005 om 21:53:49

Dora

hihihihi...

jongen wat betekend soennah??

taalkundig betekent soennah > "een systeem, voorbeeld, manier of pad". islamitische gezien verwijst soennah naar de traditie van de profeten in het algemeen en naar het levensvoorbeeld van de profeet in het bijzonder. het houdt zijn uitspraken, handelingen en goedkeuringen (betreffende de handelingen van anderen ) in..dus ook moslims!!!!!

maar goed, regels zullen wel veranderen in 2005 ::)

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 06/03/2005 om 19:27:33
hihihihi...

jongen wat betekend soennah??

taalkundig betekent soennah > "een systeem, voorbeeld, manier of pad". islamitische gezien verwijst soennah naar de traditie van de profeten in het algemeen en naar het levensvoorbeeld van de profeet in het bijzonder. het houdt zijn uitspraken, handelingen en goedkeuringen (betreffende de handelingen van anderen ) in..dus ook moslims!!!!!

maar goed, regels zullen wel veranderen in 2005 ::)
hehe lachje toch, natuurlijk weet ik wat de soennah betekend, neemt niet weg dat ik de soennah zoals die vandaag de dag beleden word afkeur.
Kijk je kan zelfs zo ver gaan dat bv hoofden afhakken en lichaamsdelen te rechtvaardigen daar ten tijde van de profeet, hij deze handelingen die Ommar bv verichte niet af te keuren en letterlijk over te nemen.
Zou jij dat goed keuren?
Als je ja zegt ben je onmenselijk, als je nee zegt en dit afkeurd op grond van de islam is het onjuist, daar men zich kan beroepen op de soennah!
Soennah is een vloek, en zij de soenieten die gesluierd in hun waan door het leven gaan, en alles harram en vervloeken wat hun niet zind, zij plukken nu de vruchten van hun waangedachten.
één God, één profeet, voorbeeld neem ik aan de koran en niet aan een mens als mohammed, die notabene zelf herhaaldelijk om vergiffenis vroeg aan God.
Een zondenvrije/foutloze mens heeft nooit bestaan, ook een profeet is kwetsbaar, getuige de duivels influisteringen.
één pad, één islam, één koran!

Dora

je bedoelt hierbij de shari3a...ik ben absoluut tegen de shari3a..dat heb ik vaker duidelijk gemaakt..

Samariaan

Citaat van: IIAwaryagherII op 06/03/2005 om 19:36:57

hehe lachje toch, natuurlijk weet ik wat de soennah betekend, neemt niet weg dat ik de soennah zoals die vandaag de dag beleden word afkeur.
Kijk je kan zelfs zo ver gaan dat bv hoofden afhakken en lichaamsdelen te rechtvaardigen daar ten tijde van de profeet, hij deze handelingen die Ommar bv verichte niet af te keuren en letterlijk over te nemen.
Zou jij dat goed keuren?
Als je ja zegt ben je onmenselijk, als je nee zegt en dit afkeurd op grond van de islam is het onjuist, daar men zich kan beroepen op de soennah!
Soennah is een vloek, en zij de soenieten die gesluierd in hun waan door het leven gaan, en alles harram en vervloeken wat hun niet zind, zij plukken nu de vruchten van hun waangedachten.
één God, één profeet, voorbeeld neem ik aan de koran en niet aan een mens als mohammed, die notabene zelf herhaaldelijk om vergiffenis vroeg aan God.
Een zondenvrije/foutloze mens heeft nooit bestaan, ook een profeet is kwetsbaar, getuige de duivels influisteringen.

man waar heb je t over. De islam is niet een of ander vaag geheel zonder begin en einde, maar heeft een duidelijke structuur, het is niet een of andere sociologische studie.

De Quran is het fundament van alles, maar daarin praat Allah in algemene zin over belangrijke dingen. De details zijn uitgelegd in de sunnah, Allah beveel ons bijvoorbeeld om te offeren, in de sunnah staat uitgelegd hoe precies - nek door snijden, richting Makkah, en wat te zeggen. In de Quran beveelt Allah ons zakaat te betalen, in de sunnah staat hoeveel precies (of in ijtihaad)....enzovoort enzovoort.

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 06/03/2005 om 19:42:00
je bedoelt hierbij de shari3a...ik ben absoluut tegen de shari3a..dat heb ik vaker duidelijk gemaakt..
schatje de sharia bestaat uit koranishe en hadith's, dus jij als soeniet, waarom zou je het niet willen?
Of hebben soenieten mischien dan toch nog een beetje gezond verstand en snappen zij dat het niet van deze tijd is, en dat zij er voor zorgen met hun suffe tradities dat de islam nooit verenigbaar zal zijn met de moderne wereld van vandaag de dag?
Tsja mijn idool blijft God en mijn zoektocht blijft naar God, jullie soenieten veel succes met jullie zoektocht naar perfectheid als voorbeeld tradities uit het jaar 600.
Wie een mens als gelijke ziet aan god, of wie god gelijken toekend is een moeshriek, en zijn wat mij betreft lmoeshriekien als het maar kan.
Als bv God zegt je boezems bedekken, dan bedoeld hij je boezem, en als mohammed anders denkt wel dan volg ik God!
Veel succes a mohammed aanbidders ooit zullen jullie ogenen openen, zij het wanneer het te laat is in het hiernamaals.

Dora

Citaat van: IIAwaryagherII op 06/03/2005 om 19:50:29
schatje de sharia bestaat uit koranishe en hadith's, dus jij als soeniet, waarom zou je het niet willen?
Of hebben soenieten mischien dan toch nog een beetje gezond verstand en snappen zij dat het niet van deze tijd is, en dat zij er voor zorgen met hun suffe tradities dat de islam nooit verenigbaar zal zijn met de moderne wereld van vandaag de dag?
Tsja mijn idool blijft God en mijn zoektocht blijft naar God, jullie soenieten veel succes met jullie zoektocht naar perfectheid als voorbeeld tradities uit het jaar 600.
Wie een mens als gelijke ziet aan god, of wie god gelijken toekend is een moeshriek, en zijn wat mij betreft lmoeshriekien als het maar kan.
Als bv God zegt je boezems bedekken, dan bedoeld hij je boezem, en als mohammed anders denkt wel dan volg ik God!
Veel succes a mohammed aanbidders ooit zullen jullie ogenen openen, zij het wanneer het te laat is in het hiernamaals.

aanbidden???...je doet me denken aan de funda's die hun kinderen verbieden om schoolfoto's te maken omdat ze het als "aanbidding" zien...we aanbidden alleen Allah swt...

maar goed, ach yehfad abbi a tawmat

IIAwaryagherII

Citaat van: MohamedUK op 06/03/2005 om 19:47:11
Citaat van: IIAwaryagherII op 06/03/2005 om 19:36:57

Zou jij dat goed keuren?

man waar heb je t over. De islam is niet een of ander vaag geheel zonder begin en einde, maar heeft een duidelijke structuur, het is niet een of andere sociologische studie.

De Quran is het fundament van alles, maar daarin praat Allah in algemene zin over belangrijke dingen. De details zijn uitgelegd in de sunnah, Allah beveel ons bijvoorbeeld om te offeren, in de sunnah staat uitgelegd hoe precies - nek door snijden, richting Makkah, en wat te zeggen. In de Quran beveelt Allah ons zakaat te betalen, in de sunnah staat hoeveel precies (of in ijtihaad)....enzovoort enzovoort.
We hebben het over tradities motje, of ben je net wakker.
De hadith spreek veelvuldig de koran tegen en kom mij niet vertellen dat jij dan de hadith verkiest boven de koran.
Bovendien weet iedereen hoe betrouwbaar de hadith is, vele eeuwen later gaat een Iran wonende mannetje genaamd boekharie even op zoek naar de hadiths.
Hij heeft vele hadiths over de toonbank gegooid en zn latere pupil genaamd moslim heeft hadiths toegevoegd die boekharie eerder afwees.
Bovendien is er spraken van niet geschreven hadiths, dus letterlijk pietje zei tegen hans, dat joke gehoord heeft van fred, dat willem wel eens koffie dronk na de maaltijd.
Alleen gaat dit soms vele generaties terug bij de hadiths.
Dus tsja lekker betrouwbaar.

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 06/03/2005 om 19:57:10

aanbidden???...je doet me denken aan de funda's die hun kinderen verbieden om schoolfoto's te maken omdat ze het als "aanbidding" zien...we aanbidden alleen Allah swt...

Moge God jullie bijstaan juist, jullie sunieten zij verdwaald op zoek naar vergelijk met een profeet die zelf een voorbeeld nam aan de koran.
Jullie doen het via hem en ik direkt, volgens de koran.
Egem iehfed rebbie geffem a washma.

Dora

amin ya rebbi'la3lamien

AdamX

Citaat van: IIAwaryagherII op 06/03/2005 om 19:58:59

Moge God jullie bijstaan juist, jullie sunieten zij verdwaald op zoek naar vergelijk met een profeet die zelf een voorbeeld nam aan de koran.

mag ik vragen hoe jij hebt leren bidden? hoe jij hebt leren  rodo doen? en hoeveel per dag bid je?

Hadou

Saaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiii :(

IIAwaryagherII

Citaat van: AdamX op 06/03/2005 om 20:30:24
Citaat van: IIAwaryagherII op 06/03/2005 om 19:58:59

mag ik vragen hoe jij hebt leren bidden? hoe jij hebt leren  rodo doen? en hoeveel per dag bid je?
Azul,
Ook dit zijn een aantal vragen die ik volgens mij al tig keren moet uitleggen.
Kijk adam bidden, rodo, het geven van zakaat en de manier hoe, en slachten en de manier hoe en de hizj en de manier hoe, deze zijn makkelijk te bewijzen daar de gewoonte van bidden rodo doen etc, goed bewaard gebleven zijn.
Immers is hier geen spraken van een traditie toegeschreven aan een persoon maar een universiële goed, de manier waarop is door de profeet ingegeven en ook afgeleid van de eeuwenoude traditie van de koreisch en de manier waarop zij de bedevaart en sallat beoeffenden.
De hoeveelheid rak3ats zijn aangegeven door de profeeft.
Maar deze zijn door hem aan ons opgelegd en gezien de koran is er geen sprake van tegenstrijdigheid.
Maar ook jij moet weten de hadith bestaat uit hadiths die rechtstreeks aan de profeet worden toegeschreven en hadiths die van persoon op persoon werden overgebracht.
Het is een grote onzin om te zeggen dat de sallat en verrichting daarvan slechts alleen word weergegeven door de soennah, daar deze traditie veel eerder bestond.
Nogmaals dingen die nu letterlijk overgenomen worden uit de hadith, zijn oppervlakkig en zijn mond op mond overgedragen generaties terug.
Op zn minst is hun geloofwaardigheid te betwijvelen, maar bij twijfel leert de koran ons te passen, de koran kent immers geen twijfel.
Stel jezelf eens de vraag waarom de profeet verbood zijn uitspraken op te schrijven, zoals hij zij ''Bang te zijn dat zijn mensen deze zullen gaan vewarren met de woorden van god''.
Zijn vrees van toen is de realiteit van nu!
Ik wil hier niet alle tegenstelling aangeven maar begin eens met de kleding voorschriften en je komt een eind.
Hierin zal je zien dat de hadith letterlijk de koran tegenspreekt.
Moge allah(swt) de ogen openen van de soenieten!

IIAwaryagherII

Laat ik wat duidelijker wezen, zie hier een voorbeeld van hadith die niet rechtstreeks komt van de profeet, maar volgens pietje en jantje etc etc etc ooit de profeet heeft horen zeggen.

3) Van (Abdullah) Ibn Oemar (rahuma) (: Rasoel'lullah (sas) heeft gezegd:

- De sleutels der verborgen (kennis) zijn vijf (in getal) alleen Allah kent ze.

Niemand weet wat er morgen zijn zal.

Niemand weet wat er in de baarmoeder zijn zal.

Niemand weet wat hij morgen zal verwerven.

Niemand weet in welk plaats hij zal sterven.

Niemand weet wanneer het zal gaan regenen.

(Bukharie K.Istisqa/B.28/H.149)

Nou niemand wist het toen, maar trust me tegenwoordig weten we een stukkie meer, en een hadith als deze zou je toch niet mogen serieus nemen, en daarom zijn de soenieten vervoeilijk daar zij dat wel doen.

Dora

ja zo kan ik je ook een reeks van hadieths da3ief opnoemen..zo bijzonder is dat niet

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 06/03/2005 om 21:13:50
ja zo kan ik je ook een reeks van hadieths da3ief opnoemen..zo bijzonder is dat niet
uhmm sahieh azzien, of ga je als een ayatollah ook de hadiths maar even da3ief noemen.
Dit was een die 100% sahieh was volgens menheer boukharie.
Deze steld niets voor in vergelijk met de hadith over de vorm en ontstaan van de aarde bv, werkelijk amateuristisch en net als de meeste hadiths een fabeltje van mensen, die eerder beweerden dat de zon voor hun naar beneden kwam en voor hun en de profeet boog.
Dikke onzin, maar lakoem dienoekoem oelieadien!
Ik noch jij zal voor de ander zn zonden boeten, ik zal alleen nooit een gelijke erkennen anders dan God en noch een van de andere geschriften als deze de basis leidraad tegenspreken.
De profeet maakte zich niet zo maar zorgen over het schrijven van de hadith des tijds.