Hoofdmenu

nieuwe leider!!

Gestart door berberos, 12/05/2001 om 20:32:21

berberos

azul eytma souythma
ik ben een erifi uit lhoceima en vraag me wel eens
af waarom wij irifijen anno 2001 nog steeds geen leider hebben die we kunnen volgen zodat we veel sterker komen te staan in onze schoenen
het lezen over abdlkrim en zn mujahideen is leuk
en interessant en verdiend zeker een plaats in de geschiedenis boeken
maar mochten we wat willen bereiken voor in de toekomst dan is het noodzakelijk om bepaalde stappen te zetten die ons een garante toekomst kunnen bieden
naar mijn mening hoe eerder we een leider hebben hoe beter voor ons want nu kunnen we discuseren wat we willen maar we bereiken maar weinig
het is bewezen dat volkeren met een leider verschrikkelijk veel kunnen bereiken een mooi voorbeeldje is de relatie tussen kind en vader
de 1 kan niet zonder de ander en abdlkrim heeft dat ook nog eens bewezen
graag zou ik jullie mening hier over willen horen
EEN VOLK ZONDER LEIDER IS EEN BLIND VOLK!

Sa3ieD

#1
wil jij dan onze nieuwe leider worden a berberos? hehehehe

Irnas

#2
Er zijn wel leiders die internationaal voor Imazighen opkomen, maar we kennen ze helaas niet.
Ik zag ooit een van hun op de TV Station ALJAZIRA
die verdidegt ons cultuur en identiteit.
Ik weet helaas niet meer hoe hij heet.

In Marokko en in het buitenland zijn er veel leiders die ons vertegenwoordigen. Het probleem is dat we heel slecht zijn in de organizatie.

Thireli

#3
salaam
leiderschap = macht = kennis = geloof!
inderdaad ,wij zijn heel slecht georganiseerd maar om zich te KUNNEN organiseren is het van essentieel belang het verschaffen van kennis.

berberos

#4
hahah kleine said als ik de leider word van arif ken jij beter politiek asiel aanvragen in 1 of ander land wand een pakslaag dat je van me gaat krijgen!!!!
hahaha grapje bro in iedergeval bedankt voor jullie reacties!
ps:wanneer =tijd+plus datum gaan we eens flink discuseren op discussie chat ????

berberos

#5
sallam
thireli bro ik denk dat je dit ff moet veranderen
macht=kennis=geloof naar --->> geloof=kennis=macht
thats all
akhachgoum thini e che3b n discussies

Mounir B

#6
Ik ken er een uit Leqbaila en dat is Aith Hocine deze mocht niet meedoen aan de race voor president die Bouteflika won. Zo heb je in marokko ook wel leiders maar ze komen er niet openlijk voor uit vooral in de tijd van hassan Deux.

ATEBAN

#7
AZUL,

inderdaad hebben we een nieuwe leider nodig...een leider met de typerende leiderscapaciteiten....een leider dat de individu tot een massa kweekt...een leider dat de risico aandurft de aandacht van de media te trekken en zowel de vijand op alle terreinen uitschakelt............hiervoor is nodig.......................................een nieuwe AMAZIGH uit THAMAZGHA.

ik heb gesproken

ayend

#8
beste Irnas azul,
dat klopt er waren twee imazighen uitgenodigd door alJazira tijdje geleden en dat waren:
El hassan ed el qassem= een advocaat in Rabat. hij is uit sous (Assoussi) in de jaren 8 is hij 8 dagen bij de politie vast geseten, waarom? omdat hij een dord met Thifinagh boven de deur van zijn kantoor laaten hagen.
Hij is vertegenwoordeger van Imazighen bij VN afd mindeheiheiden (Ik hoop dat je me pegrijpt)

Ahmed dgherni= een grror advocaat in Rabat ook. hij is de eindredacteur van Thamazight krant. Hij is trouwens ook uitgenodigt naar de tamazight cultureel dag op 30-12-00 in gouda.
Thanemmirth...AYNED

allasian

Citaat van: Thireli op 12/06/2001 om 13:26:19
salaam
leiderschap = macht = kennis = geloof!
in welke volgorde?Rangschik ze eens,en ben je niets vergeten?

MBTiza

David Montgomery Hart schreef in zijn boek 'The Aith Waryagher of teh Mor. Rif': Rifians are all chiefs and have no Indians.

ras

Citaat van: MBTiziAzza op 06/07/2004 om 12:49:57
David Montgomery Hart schreef in zijn boek 'The Aith Waryagher of teh Mor. Rif': Rifians are all chiefs and have no Indians.
moet hier tros op zijn
Citeer

bou-yafar

beste broeders en zusters

weten jullie dat na de bezeting van de rif door de spanjaarden
dat ze van de berber gedeelte een eigen staat wouden maken
met democratie en eigen regering en zelf bestur maar zo dom als we
altijd zijn gewist riepen de imazighen lang leven de koning waardoor
de spanjaarden de macht aan de fransen die de arabische deel van
marokko bezaten.en deze later de macht aan de arabieren gaf.
en wat betreft abdkrim dat was een opstand in de tijd dat de colonisten
alle voorraden in de colonie,s hadden uit geput en bijna niks meer viel te halen dat is in deze tijd niet meer mogelijk omdat je officeel moet worden
erkent door de vn en als een land niet instemt dan word je niet erkent als land en geloof me al die arabische regeringen houden elkaar de hand boven het hoofd en wat denk je  daghilia wordt helemaal op de rug van de berbers opgebouwt en als je een straat in nador op knapt als burgemester word je uit je functie ontheven.wil je in deze tijd onafhanklijk worden dan moet je bereid dood en verderf te zaaien en dat je voor je vrijheid bereid bent om te sterven en wat denk je van die hash baronen die hebben gewoon de hele rif onofficeel op gekocht als hun zakjes in gevaar brengt
laaten ze je omleggen die kunnen ook wel eens de oplossing voor onze
onafhanklijkheid zijn als je de EU kan overtuigen dat je ze uit zal rooien en
democratie zal invoeren heb je de kans dat je internarionaal steun krijgt
maar moslims en democratie dat zal niet luken

de broeder heeft gesproken graag serius reacties aub

imzourenlady

now now waar heb jij deze info vandaan??

Taghzayfut

Citaat van: bro no1 op 06/07/2004 om 16:46:47
beste broeders en zusters

weten jullie dat na de bezeting van de rif door de spanjaarden
dat ze van de berber gedeelte een eigen staat wouden maken
met democratie en eigen regering en zelf bestur maar zo dom als we
altijd zijn gewist riepen de imazighen lang leven de koning waardoor
de spanjaarden de macht aan de fransen die de arabische deel van
marokko bezaten.en deze later de macht aan de arabieren gaf.
en wat betreft abdkrim dat was een opstand in de tijd dat de colonisten
alle voorraden in de colonie,s hadden uit geput en bijna niks meer viel te halen dat is in deze tijd niet meer mogelijk omdat je officeel moet worden
erkent door de vn en als een land niet instemt dan word je niet erkent als land en geloof me al die arabische regeringen houden elkaar de hand boven het hoofd en wat denk je  daghilia wordt helemaal op de rug van de berbers opgebouwt en als je een straat in nador op knapt als burgemester word je uit je functie ontheven.wil je in deze tijd onafhanklijk worden dan moet je bereid dood en verderf te zaaien en dat je voor je vrijheid bereid bent om te sterven en wat denk je van die hash baronen die hebben gewoon de hele rif onofficeel op gekocht als hun zakjes in gevaar brengt
laaten ze je omleggen die kunnen ook wel eens de oplossing voor onze
onafhanklijkheid zijn als je de EU kan overtuigen dat je ze uit zal rooien en
democratie zal invoeren heb je de kans dat je internarionaal steun krijgt
maar moslims en democratie dat zal niet luken

de broeder heeft gesproken graag serius reacties aub

je moet streven naar een onafhankelijke amazigh staat. isoussiyen zorgen voor hun eigen centen en ze hebben ook hun trots. dakhilia is opgebouwd door isousiyen en iselhiyen. jullie geld gaat volgens mij naar de jballa in tanger en tetouan.
In de Souss wordt ook niks gedaan door de regering, het zijn allemaal particulieren die hun tamazirt opknappen en zaken doen met alle landen in de wereld.Check www.souss.com, daar kan je alle ontwikkelingen van de Souss terugvinden.
irifyen moeten dat ook doen. het is moeilijk, maar wel haalbaar.