ben op zoek na een php forum

Gestart door MBTiza, 25/02/2005 om 18:02:07

MBTiza

azul mensen,

ben op zoek na een php forum met bijbehorende datamodel, kan iemand me hiermee helpen

bvd

MBTiza

thanks saied ben bezig met php aanleren vandaar en met een site voor iemand, heb jij er veel verstand van php

MBTiza

Sabadilla

http://www.simplemachines.org/download.php

Hier kan je het downloaden. Je moet het wel uploaden naar je server en een mysql account aanmaken voor je forum.

MBTiza

een mysql account? en het bijbehorende data model? ik neem aan f\dat je in mysql wel een datamodel voor dit forum moet aanmaken, heb het dedownload al

Tamza

Praten jullie nu over Wiskunde? :-/

MBTiza

sabadilla he hoe zit het dan met datamodel, dus create table ...... voor de database?

MBTiza

Sabadilla

Ja idd een database accountje, die krijg je meestal erbij als je een webhosting pakket besteld. Op wat voor webserver wil je deze forum laten draaien?

Sabadilla

MBTiza

Citaat van: Sabadilla op 25/02/2005 om 18:34:15
Ja idd een database accountje, die krijg je meestal erbij als je een webhosting pakket besteld. Op wat voor webserver wil je deze forum laten draaien?

waarschijnlijk apache webserver maar kan ik lokaal niet testen? dus 127.0.0.1

Isefrawen

WOLLAH jullie maken mij boos WOLLAH, FORUMS maken is HARAM! Ik weet niet OF JULLIE het weten maar iedereen die forums maakt gaat naar djehennama al3athieeeeem! WOLLAH JULLIE maken mij BOOS en WOLLAH ik ga NU/FORUM.nl.PHP ook een FORUM bouwen... :P

PHP zitoun schijnt goed te groeien in ARIF trouwens

Sabadilla

Draai je thuis een server of heb je gewoon een webhost pakketje via i-net besteld, zo ja wat is de naam van deze server? Er zijn verschillende, sommige ondersteunden php, mysql en sommige ook weer niet.

MBTiza

ik maak gebruik thuis van easyphp (zit apache en mysql in)...maar ik heb toch een datamodel nodig, ik wil eerst nog lokaal testen dus op 127.0.0.1

ik neem aan dat een forum gebruik maakt van een database..de tabellen etc moeten worden aangemaakt  in sql toch?