Hoofdmenu

Pijnlijk

Gestart door Tamza, 23/02/2005 om 23:04:45

Tamza

RABAT, Feb. 22 - HM King Mohammed VI gave instructions Tuesday to grant an emergency humanitarian aid to Iran following the earthquake that rocked Tuesday morning the province of Kerman, south-eastern Iran, killing at least 270 people and injuring 700 others.

The aid consists of medicines and first aid, the Moroccan Foreign Ministry said in a release, noting that the aid is an expression of the Moroccan people’s solidarity with Iran in this tragedy.

HM King Mohammed VI, currently on a visit to Gabon, addressed a message to the Iranian president, Mohamed Khatami, extending condolences to the Iranian people and families of the victims.

Tamza

Mensen slapen nog steeds in tenten, men liet mensen sterven onder het puin morgen precies over een jaar. Iran krijgt echter meteen medicijnen en eerste hulp.

Ilizi

Citaat van: Tamza op 23/02/2005 om 23:06:26
Mensen slapen nog steeds in tenten, men liet mensen sterven onder het puin morgen precies over een jaar. Iran krijgt echter meteen medicijnen en eerste hulp.
Azul
Wat verwacht jij van die hypokriete staat?
In zijn toespraak zei de M6 hij is verantwoordelijk over weder heropbauw en ontwikkelen van Arif, maar nog steeds alleen woorden op papier in de archief staan...
Dat is niet eerste keer dat het gebeurd ook in de jaar 94 en ook bij overstroming vanm vorige jaar voor de beving enz...
Irifeyen wakker worden aub

Samariaan

Dit heeft hopelijk toch niet te maken met een of andere olie-deal die in de pijplijn zit.

Ik wens die mensen in iran niets slechts toe, maar dit is daadwerkelijk absurt.

Tamza

Citaat van: Ilizi op 24/02/2005 om 01:42:24
Azul
Wat verwacht jij van die hypokriete staat?
In zijn toespraak zei de M6 hij is verantwoordelijk over weder heropbauw en ontwikkelen van Arif, maar nog steeds alleen woorden op papier in de archief staan...
Dat is niet eerste keer dat het gebeurd ook in de jaar 94 en ook bij overstroming vanm vorige jaar voor de beving enz...
Irifeyen wakker worden aub

Ik verwachtte inderdaad niet anders. Maar ik blijf me toch elke keer weer verbazen. Hier kan ik echt boos om worden.

student1980

Er was net bij Radio 1 (de ochtenden) een rapportage over een jaar na de aardbeving.
Volgens mij was Mohamed Sheikh ook aan het woord. Hij sprak in het Frans omdat volgens de Nederlandse interviewster (tsjeske de boer ofzo geen tmazight sprak).
Hier staat een interview met de man:

http://www.denieuwesamenleving.nl/showarticle.php?articleID=33

Hij sprak over de twiza onderling en dat hem dat geraakt heeft.

En ja Tamza je blijft je inderdaad verbazen.........

Debouz

De slachtoffers zijn al een tijdje bezig met hun huizen op eigen initiatief en met eigen spaarcentjes weer op te bouwen.
dat heb ikzelf geconstateerd toen ik daar in imzouren en omgeving was in de maand december 2004.
Riffijnen weten dat ze op niemand mogen rekenen en zeker niet op een stelletje gearabiseerd berber dieven van Rbat.

Tamza

Citaat van: student1980 op 24/02/2005 om 11:45:26
Er was net bij Radio 1 (de ochtenden) een rapportage over een jaar na de aardbeving.
Volgens mij was Mohamed Sheikh ook aan het woord. Hij sprak in het Frans omdat volgens de Nederlandse interviewster (tsjeske de boer ofzo geen tmazight sprak).
Hier staat een interview met de man:

http://www.denieuwesamenleving.nl/showarticle.php?articleID=33

Hij sprak over de twiza onderling en dat hem dat geraakt heeft.

En ja Tamza je blijft je inderdaad verbazen.........

Goed artikel. Je kan wel merken dat ze zich niet echt negatief durven uit te spreken over de overheid. Maar als je in Marokko woont kun je ook beter voorzichtig zijn. Jammer dat de demonstraties vlak na de aardbeving en in de zomervakantie niet ter sprake zijn gekomen.

Laysa

Zucht >:( ....

Zoveel lege woorden ik word er moe van ...