Het gaat goed met ...

Gestart door amazigh (Gast), 12/02/2001 om 10:03:43

amazigh (Gast)

...de vrijheid van meningsuiting in elmamlakat el maghrebia: in 1 week tijd zijn 3 kranten de mond gesnoerd en 800 mensen opgepakt omdat ze in Rabat demonstreerden voor meer vrijheid van meningsuiting.

De ware aard van M6 komt langzamerhand naar boven


Hemiet

#1
azul
Denk jij dat de ware machhebber in marocco de koning is? , ik persoonlijk vind van niet, want een persoon kan al die kranten in zijn eentje niet stopen.
De ware daders zijn denk ik mensen die heel lang in de politique zijn, zoals die afgetreden al basri, now jongen de macht die hij en zijn famillie hadden vooral
in zijn geboorte plaats <chawia>.
Als je kijkt   hoe hij van zo`n kleine stadje, een grotere modern stad heeft gemaakt.
Dan noem ik macht, trouwens in marocco  kan je niet van democratie spreken, kijk naar die <wazier al awal> yousfi, ik las ergens in l`expres dat hij een maand inkomen heeft van zo`n 24.000 frans franc, dat is al zo`n 8000 gulden, maar ik geloof het persoonlijk niet, ik denk dat al het geld van marocco, in de verkeerde handen is.  

Thireli

#2
hey a hamid
Geloof het of geloof het niet mais notre loi SIDI monsigneur M6 a beaucoup de pouvoir! Als er één ministertje niet voldoet aan zijn eisen--a3mmoeth!
Enne wat die kranten betreft ,die minister zal gewoon direct naar de almaliek zijn gegaan en gezegd hebben ,yaa sidi almaliek snik snik snik kijk wat onze onderdanen schrijven ,snik snik ... en het vervolg van het verhaal kun je al raden...
m3a salama

Sa3ieD

#3
zo vader zo zoon?

amazigh (Gast)

#4
Ik heb ergens gelezen dat sinds de vermeende staatsgreep in de zeventiger jaren het Marokkaanse koningshuis de sleutelministeries Defensie en Binnenlandse zaken onder direct gezag van de regerende vorst vallen.

Verder denk ik dat de Marokkaanse vorsten een flinke vinger in de pap hebben bij de andere ministeries.

Said, ja! wat bij betreft geldt hier zeer zeker zo vader zo zoon.