Hoofdmenu

Grenzen

Gestart door jamal, 01/12/2002 om 13:19:09

jamal

Azul allemaal:

Tijdens het lezen van reakties in dit forum, merkte ik veel haat op t.o.v. de arabs. Ik deel die 'haat' met mijn Arif-Broeders met mijn hart. Zolang het die achterlijke gesluierde woestijnapen betreft, die oliekoeien van Boer Amerika, ...
Maar ik moet toegeven dat er toch arab. volkeren zijn waarvoor ik veel sympathie heb, zoals de PALISTIJNEN en de IRAKEZEN.

The Arif Brotherhood

SE TISIR

Mounia (Gast)

#1
beste Jamal

ik merk in jouw bericht dat het je niet gaat om de arabieren, maar om de macht en het geld dat zij bezitten, aangezien je sympathie hebt voor de palestijnen en de irakezen, omdat zij onderdrukt worden. En de arabieren die het grote geld bezitten daar koester jij haat voor, waarom? Heeft het misschien iets met jaloezie te maken????


groetjes
Mounia

Mounir B

#2
Azul mara,
Wat is er zo heftig aan de Palestijnen(50 jaar van strijd en nog geen land, 3 generaties in vluchtelingen kampen opgegeroeid) en Irakezen(saddam doet alleen wat hem goed uitkomt wat betreft arabisch nationalisme, maar z'n bevolking loopt al 10 jaar te verhongeren). Beiden arabische volkeren die onderdrukt worden door hun eigen "geloofs-ras genoten". Dit word oogluikend toegestaan.

Er zal geen arabier meer opstaan zoals Jamal Abd Ennasser. Die voor een islamitisch/arabisch land was. Abd el Krim was voor hem een voorbeeld ook al was het een Ariffie.

jamal

#3
Inderdaad ik koester haat tegen die met olie vetgemeste woestijnapen, niet alleen om hun onterechte rijkdommen (waarmee ze de drugshandel, prostitutie, ... stimuleren) maar ook om dat zij de oorzaak zijn van de ELLENDE van de Irakezen en dat zij het zijn die de embargo op IRAK houden.
En inderdaad veel sympathie met de PALISTIJNEN die in de 1ste plaat onze broeders in geloof zijn (wat betekent dus dat alle moslims hun met ziel en bloed moeten wreken) en ten 2de omdat ze zich in een zelfde positie bevinden als ons. Zelfs erger want een jood (tfoe, tfoe) is in mijn ogen nog altijd lager dan een arab!!

UNITED ISLAM NATIONS WILL RULE THE WORLD!!!!

Atlas

#4
Beste Jamal,

Laat ik ten eerste benadrukken dat ik begrip heb voor je frustratie. Wij Imazighen hebben het nooit gemakkelijk gehad, niet tegen de arabieren en ook niet tegen de christenen en joden.

Waar ik echter totaal geen begrip voor kan opbrengen, is het feit dat je frustratie gepaard laat gaan met blinde haat. Ik vermoed dat je een te simpele voorstelling van zaken hebt, vooral omdat je alle arabieren haat (behalve de Palestijnen en Irakezen) ze zijn immers allemaal ontzettend rijk en slecht.

Waarom zijn hun rijkdommen onterecht? Hoe houden de Arabieren het embargo in stand? Je zegt dat je Palestijnen niet haat omdat ze broeders in het geloof zijn en omdat ze zich in eenzelfde positie bevinden als de Riffijnen. Zijn Arabieren geen broeders in het geloof? En met alle respect voor de situatie in de Rif, maar de Riffijnen bevinden zich allerminst in dezelfde situatie als de Palestijnen. Zo iets zeggen is een belediging voor de Palestijnen en de omstandigheden waaronder ze moeten leven.

Ik stel bovenstaande vragen omdat ik vaak zie dat men hier niet discussieert op basis van argumenten ondersteund door feiten, maar meer op basis van uitspraken gevoed door blinde haat en woede (vooral als het over een gevoelig onderwerp gaat). Jamal stelt bijvoorbeeld dat Arabieren betrokken zijn bij zaken als drugshandel en prostitutie, zo'n zware beschuldiging kun je niet even tussen haakjes vermelden. Als je zoiets beweert, moet je dat enigszins ondersteunen met feiten. Een ander punt betreft het schelden, ook dit is iets waar niemand iets aan heeft.

Ik denk dat als we ons aan bepaalde (ongeschreven) regels zouden houden, de discussies hier veel beter en constructiever zouden worden.

ithran

#5
Senior Atlas.
Je weet donders goed wat jamal bedoeld,en toch schrijf allemaal onzin op.
De Arabieren die de drugs en prostitutie steunen.
Wil je feiten ga naar marokko,e n kijk hoeveel saoudiers daareen paleis hebben enn elke nacht vol met hoeren.
En als je de palestienen vergelijkt met riffies dan haal je de riffies omlaag.
het is beter te vechten voor je identiteit dan niet te vechten zonder identiteit.
TTTeriing.
Als abdelkrimm allahirahmou met mensen zoals jij een oorlog in moest gaan dan was hij gevlucht en gastarbeider geworden bij de fransozen.



maar nogmaals:theouchanegh thie teghna.